Annons:
Etikettenergier
Läst 2333 ggr
allhealing
5/6/11, 9:05 PM

Jag talar kärlekens språk

Deras son var nu sju år och han hade fram till denna dag ännu inte öppnat sin mun för att med ord formulera sin inre verklighet i det vi alla lärt känna som ett språk. Jag frågade honom med det inre språk jag nyligen lärt mig förstå och sände honom tanken. Varför talar du inte med dina föräldrar, de kan såväl svenska som engelska och ryska? Han svarade att jag talar det fjärde språket, det är kärlekens språk där ord är överflödiga och urvattnade i sin kraft. Tala ska jag men inte nu. Jag häpnade över klarheten i pojkens svar. Det fanns ingen att tillägga, den här killen visste vad han ville.

Att förstå hur andra människor kommunicerar på olika djup öppnar upp tidigare låsta dörrar. Rädslor som inlindas i skrämda kroppar är inte längre osynliga när en djupare förståelse existerar i betraktarens ögon. Det vi trodde var gömt i vårt inre för allas beskådan göms av vår egen rädsla eftersom rädslan tror att det som är fördolt skapar en trygghet inom oss. En trygghet som vi observerat i vår omgivning där vi vuxit upp. En trygghet som bygger på en hemlig sanning som svävar inom oss alla, hela tiden livrädd för att bli krossad.

Att inte veta har blivit ett sätt att vara på. Detta varandeskap gör oss likformade med de som befinner sig runt omkring oss. Vi lever på ytan och gör det med våra yttre fasader som trimmas ibland i timmar innan vi med stöd av denna fasad visar upp vår modiga närvaro. Under ytan jagar rädslan oss ibland smått hysteriskt, livrädd för att bli avslöjad. En yta som inte längre kan hålla ihop och som riskerar att krackelera och sjukna ihop likt en för länge sedan framställd sufflé.

Sanningen behöver inga lögner men rädsla behöver tonvis av dimridåer att gömmas sig bakom. Jag hade läst en bra bit av boken när jag fick ett enormt behov av att städa. Elva timmar in i städningen stannar jag upp. Mitt i diskningen ser jag de gula diskhandskarna framför mig. Det är då jag inser att jag inte vet någonting. Jag har inte fattat ett dugg. Så här i efterhand förstår jag att jag åtminstone förstått en sak och det är att jag inte förstått någonting. Men just då var budskapet glasklart. Jag vet ingenting. Jag vet vad man och kvinna är. Jag vet vad svart och vitt är. Jag vet vad alfa och omega är. Jag vet från djupet inom mig att ingenting av detta längre betyder samma sak som för en liten stund sedan.

Jag formligen sliter handskarna av mig för att fortsätta läsa boken som så tydligt klargjort någonting jag tidigare inte varit i kontakt med. Hur kan en bok öppna upp mitt hjärta och tala till mig från mitt inre? Jag har aldrig tidigare fått budskap från mig själv. Det jag vet är sådant jag lärt mig i skolan och av min omgivning. Elva dagar senare har jag läst igenom alla tre böcker i serien. Arton månader senare börjar jag förstå innehållet i dessa böcker. Det skulle bli en vändpunkt i mitt liv och ingen skulle från denna stund mer bli sig likt i mitt liv.

En människa som hela tiden känner av hela sin omgivning ofta utan att ens förstå att det är detta som sker har aldrig en lugn stund i sitt inre. Det är som att hela tiden befinna i ett folkvimmel och där likt en tvättsvamp suga i sig all information som svävar runt utan att tvättsvampen någonsin blir mättad på information. Speciellt mottaglig är man för känslor som är starkt värdeladdade. Det kan vara allt från starka rädslor till eufori. Desto längre bort från ett balanserat tillstånd personen man möter befinner sig i desto starkare blir den egna inre empatiska upplevelsen. När man inte är medveten om den kraft detta innebär förstår man inte heller dess konsekvens och är därför oförmögen att göra någonting åt det.

Jag hade mött henne många gånger men aldrig gjort kopplingen i mitt inre. Sakta klarnade bilden inombords. Kunde det vara så att det var hennes starka inre känsloliv som så starkt påverkade mig varje gång jag passerade henne på stan? Jag hade aldrig talat med kvinnan och har än idag inte gjort det. Ändå förstod jag efter ytterligare ett antal passeranden att den energi hon bar på utan problem kunde få mig att omedelbart förändra mitt inre känslotillstånd.

Hur var detta möjligt och varför blev jag så starkt påverkad? Jag har senare fått höra att hon använder sig av starka mediciner för att döva sina egna inre känslor. Hennes inre ångest måste vara i det närmaste olidlig eftersom hon trots sin medicinering kunde sända ut så starka rädsloenergier till sin omgivning.

De kommande mötena skulle förändra hela min egna inre förståelse av vad det var som verkligen ägde rum. Jag började så fort jag såg henne att inom mig känna efter hur jag kände mig inombords. När jag passerade henne la jag märke till den inre känsloförändringen som var påtagligt stark. Ett antal möten senare hade jag blivit så bekant med hennes energimönster att jag inte längre behövde ta in hennes inre ångest i mitt eget energisystem. Jag var fri och kunde nu möta henne utan att känna av all den rädsla hon hela tiden förmedlade till sin omgivning. Jag har efter denna insikt aldrig mer mött kvinnan. Hon hade lärt mig någonting fundamentalt och jag vill rikta ett stort tack till henne från djupet av mitt hjärta för denna visdom.

"Cellen är en maskin som drivs av energi. Man kan således närma sig den genom att studera materia eller genom att studera energi. I varje kultur och varje medicinsk tradition innan oss uppnådde man läkning genom att flytta energi." Dr. Albert Szent-Gyorgyi Medicin Nobelpristagare 1937

Lugn, frid, ro, balans, harmoni, tystnaden. Dessa ord har förmågan att komma dig själv riktigt nära. De är kärleksfulla ord som inte skrämmer dig. Det är ord som inger ett förtroende och som skapar en längtan efter att få vara tillsammans med de än mer. Det är som om tiden stannar av i dess närhet och ingenting behöver göras. Allting står i det närmaste still. Pulsen i kroppen saktar ner och ljudet från omvärlden försvinner allt längre bort. Ditt fokus förflyttas sakta, sakta från ditt yttre till ditt inre och ingen brådska råder längre. Det är som om tiden upphör att existera och alla behov av att göra någonting just nu upphört att existera. Tiden står still och hjärtat slår allt långsammare. Friden inombords är påtaglig, den är efterlängtansvärd och orden betyder verkligen någonting för dig. Lugn, frid, ro, balans, harmoni, tystnaden. Ingenting är i denna stund viktigt i din yttre upplevelse. Du fokuserar helt på det inre och tiden har för ett ögonblick försvunnit långt, långt bort.

När jag förstod att jag tog in andras känslor gjorde jag någonting positiv av det hela. Jag skaffade mig kunskap kring hur det här fungerade. Laddad med kunskap kunde jag sedan välja att göra någonting bra av denna inre empatiska egenskap. Detta har lett till att jag idag kan använda min empatiförmåga inte bara till att läsa av andra omedvetet som jag tidigare gjort. Idag förstår jag informationen som kommer till mig och det är tack vare denna förståelse jag idag lärt mig hur jag använder denna information för att hjälp andra människor.

Detta är inledningen på det som framöver kanske blir till en e-bok.

**Inom några veckor lanserar jag även hemsidan www.kentasp.com**

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Annons:
[GunillaF]
5/7/11, 12:41 AM
#1

Intressant läsning allhealing. Ska bli spännande att läsa mer om det blir så att du skriver din e-bok.Glad

[rore]
5/7/11, 8:15 AM
#2

Wow.jag vill gärna fortsätta läsa denna,,,,,

Tack!!

Andina
5/7/11, 9:38 AM
#3

Jag ser också fram emot fortsättningen!

Jag tycker det är ett så viktigt ämne - för alla tar vi in! Jag diskuterar ofta med mina kunder om just detta hur vi tar in "information" och känslor omedvetet och vikten av att "träna" upp förmågan att förstå varifrån det jag känner kommer. När människor själva upptäcker att det faktiskt fungerar så också, så släpper ofta en välddans massa ångest och förvirrade känslor - det blir "solklart".

Underbart om du skriver denna bok! Ett ämne som står mitt hjärta nära! :)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Indiania
5/7/11, 10:40 AM
#4

Så fint och intressant du skriver allhealing! GladVäntar med förtjusning på fortsättningen!

" Var nära naturen - var när dig själv "

majlar
5/7/11, 12:18 PM
#5

Håller med övriga, ser fram emot att få läsa mer.

"När jag förstod att jag tog in andras känslor gjorde jag någonting positiv av det hela."

Väntar med spänning på fortsättningen.Kyss

Liveva
6/24/11, 12:20 PM
#6

Intressant läsning. Jag blir nyfiken på vilka böcker du läste som du skriver om, bokmal som jag är.

Elva dagar senare har jag läst igenom alla tre böcker i serien. Arton månader senare börjar jag förstå innehållet i dessa böcker. Det skulle bli en vändpunkt i mitt liv och ingen skulle från denna stund mer bli sig likt i mitt liv.

Ser fram emot din e-bok för det är verkligen en intressant område.

Annons:
szirius
6/27/11, 11:59 AM
#7

Kyss Blir intresserad av vilka böcker du läst!Tungan ute

Ska kolla in din hemsida, som jag lovat.Glad

Den första delen klingar an i mig, angående synen på både fysiskt och mentalt "handikappade" , som förhoppningsvis kan revideras mer och mer, ju mer kunskap vi kan få i dessa ämnen.

Det finns många kloka själar inkarnerade i dessa kroppar som inte fungerar " som de ska". Jag har självt haft ett sådant möte med en ung man som inte talade, som tog min hand och inte släppte den på en timme och jag kände bara ren kärlek komma ur honom.

Vi har så oerhört mkt att lära av dessa personer, om vi bara lär oss hitta verktygen att kunna höra deras budskap - som Allhealing funnitGlad

allhealing
6/27/11, 9:43 PM
#8

Hemsidan ligger ute i slutet av nästa vecka om allt går som planerat.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

allhealing
7/16/11, 11:53 PM
#9

Nu är sidan igång.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

allhealing
10/3/13, 7:22 PM
#10

#6

Liveva

Böckerna heter samtal med gud del 1-3 skrivna av författaren Neal Donald Walsch

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Upp till toppen
Annons: