Annons:
Etikettenergier
Läst 3120 ggr
LisaL
2007-03-14 15:00

YinYang

När man pratar om YinYang så är det om balansen. Det kan vara i livet, i världen, i universum osv.

Är du och dina energier i balans? Mår ni bra alla därute?

Skriv och berätta om hur ni tolkar YinYang. Vad är det för dig?

Mvh LisaL

Annons:
Soffe
2007-05-05 02:19
#1

Jag själv har ingen erfarenhet när det gäller yin o yang, men det finns ju som symbol i smycken, jag tycker att själva symbolen är fin, men jag vet inte hur det hjälper om man har ett sådant hänge på sig?

zzTCM
2007-05-05 08:58
#2

Jag går en utbildning som träningsledare i QiGong just nu och det ingår att lära sig vad som är Yin o Yang.

Kan ni tänka er att negativ är Yin detsamma som kvinna och positiv är  Yang detsamma som man:)

Jag är långt ifrån alltid i balans. Men QiGongen hjälper mig när jag inte är det. Då är det bara att träna mer.

Jag tolkar ALLT i Yin o Yang. Utan mörker inget ljus, utan planeten jorden inget liv…. dvs utan varandras motsats kan inget existera.

Jag tycker att symbolen Yin o Yang är väldigt vacker.

Sweeeet
2010-07-12 01:33
#3

När jag tänker på Yin o Yang så är det ljus och mörker, kalt och varmt. Och att det ska kunna samexistera som ett. Det är som när man hittar sitt livs kärlek så tror jag att man blir Yin o Yang när man har hittat rätt.

För ett år sedan då jag mådde som sämst så brukade jag tänka på Yin och Yang för det gav mig hopp om att det kommer att ordna sig för efter regn kommer solsken. Så för mig symboliserar yin o Yang även hopp.

Upp till toppen
Annons: