Annons:
Etikettenergier
Läst 4293 ggr
LisaL
2007-03-17 14:41

Påverkas du av årstiderna?

Många påverkas mycket av årstiderna. Hur vädret är. En del får jätteont av kyla medan andra känner av om det ska bli regn.

Jag tror att detta är en obalans i kroppen att man reagerar men samtidigt kan jag vara lite osäker. Att många upplever besvär vid kyla är ju ganska förståligt men att man kan känna av regn eller solsken redan innan det kommer.

Ligger detta i vår Aura eller i våra öppna sinnen?

Någon som har en bra förklaring?

Mvh LisaL

Annons:
Elisabeth-J
2007-03-17 14:46
#1

När man är känslig och öppen i sina sinnen så påverkas man av av energierna av både vädrets och månens krafter. Alla påverkas nog mer eller mindre men när man är mottaglig genom att ha öppna sinnen så påverkas det mer kraftfullt eftersom man är mer mottaglig för alla energier.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

LeWE
2007-03-18 00:34
#2

Jag blir väldigt påverkad av fullmånen.. svårt att sova och det kryper i kroppen, ofta känner jag mig olustig men ibland kan jag bli väldigt speedad och få massor gjort, då blir jag ofta väldigt trött efteråt. Oväder som storm o intensiva lågtryck känner jag av väldigt starkt. Många gånger förstår man inte varför man är trött och låg, man fattar inte förrän efteråt… "javisst ja, det var ju fullmåne…)

MariaJ
2007-03-18 17:42
#3

Jag har alltid blivit påverkad av månen. Jag har vid flera tillfälle legat sömnlös då månen varit full på natthimlen. Jag kan även vara helt tvärtom, dvs så trött så jag skulle kunna sova både dag och natt.

Åskan har aldrig skrämt mig eller påverkat mig, men jag vet flera stycken i min omgivning som har riktig ångest innan åskan kommer. Detta oväder är ju förknippat med mycket laddningar, spänningar och energier i luften, så det finns de som blir riktigt dåliga innan ett åskväder kommer in. Dessa symptom försvinner dock då åskan dragit över, och luften är behaglig igen.

En spännande trådsom startats, så skriv vad ni känner inför olika årtider eller väderomväxlingar.

Vänligen MariaJ :-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

FiaH
2007-03-18 19:45
#4

Just med åskan känner jag att det är mycket energi, och laddning, jag gick över tiden med båda mina barn, men när åskan kom så kom även mina värkar, och båda är födda vid åskväder. Vet inte om det har med saken att göra, men det känns som det./ mvh Fia

helenaK
2007-03-18 22:23
#5

jag har haft panikångest sedan barn och vintern är värst av nån anledning..solen mår man bra av..

LisaL
2007-03-18 22:42
#6

Hej helenaK!

Vad får du panikattacker av? Är det vissa händelser eller är det just väderleken?

Har du varit utsatt för något just under vintern som ligger kvar i kroppen som gör att du får attackerna mer då?

Har faktiskt aldrig hört att någon får panikattacker av årstiden vintern. Men det är intressant att du berättar det. Skulle gärna vilja veta vad det beror på.

Annons:
helenaK
2007-03-18 22:52
#7

vet inte har haft panikångest sedan jag var 13 år.jag har upptäckt att vissa årstider mår man bättre.har nog ätit alla medeciner som finns att få.jag äter inga längre.Jag kämpar för att inte behöva då jag är trött på att gå omkring drogad hela tiden.jag klarar mig ganska bra faktist utan.Läkarna gillar det inte förstås då jag lätt kan hamna i en ljup depprission men om jag får säga min mening så äter man medecinerna så lever man inte ..man vandrar omkring i ett vakum liksom om du förstår vad jag merar..dags att vakmna upp lilla törnrosa  tänkte jag…jag kämpar som sagt

MariaJ
2007-03-18 23:18
#8

FiaH #4  Jag vill också berätta att jag åkte in till bb på en söndag och blev på en sal till måndagen. Mitt i natten så vaknade jag av att det var ett riktigt åskväder,,och samtidigt så startade mina värkar. Jag hade hela mitt förlossningsarbete under ett dundrande åskväder, men då han sedan föddes 09.46 så var det sol igen. Häftigt när man tänker på det, för vi döpte även vår son till Oskar.

helenaK #7 Låter som du har det tufft i ditt liv, med det är härligt att höra din positivitet ändå. Jag önskar att du kunde bli kvitt din ångest och få leva i harmoni med både dina känslor och din kropp. Vet inte om du provat alternativa behandlingsmetoder men det finns både healing, tuina, massage, hypnosregression som kanske kan hjälpa dig att må bättre. Om du vill så kan du titta in på de olika länkarna som ligger här på sidan och läsa mer om just alternativa behandlingar. Har du funderat på det själv eller är det nytt för dig ? OBS…Bara ett tips !

Vänligen MariaJ :-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

helenaK
2007-03-18 23:23
#9

Detta är helt nytt för mig.jag var på hälsomässan i Eskilstuna och blev masserad och han blev bestört över hur spänd jag var..jag vaaknar varje morgon med en otrolig smärta i kroppen för jag spänner mig om nätterna,tar en timme att räta ut fingrarna..

LisaL
2007-03-19 12:26
#10

Hej Helena!

Jag rekomenderar dig varmt att prova TuiNa. Ingen ska behöva leva livet fullt med smärta och panikattacker. Råder dig också att prova Bach dropparna men jag tror att du behöver fysisk hjälp också. Du har samlat så mycket i kroppen så den behöver "lösas" upp.

Blir bestört när jag läser hur du behandlas av läkarna. Du botar bara symtomen med medicin du blir aldrig kvitt problemet.

Mvh LisaL

LinaIsabell
2008-10-30 13:16
#11

Jag tror att alla människor kan känna av vädret om man har balans i kroppen och mår bra, samt är avslappnade vid tillfället. För djur kan ju känna av sådant. De flyttar till vintern, katter sover alltid genom åskan, djur går ifrån vattnet innan tsunamis och sådant.

Människan är ett djur, och om man lever i balans tror jag att man kommer närmare naturen på ett sådant sätt, och därför känna av energierna i luften.

Jag tror även att åskan påverkar en på olika sätt beroende på sitt element.

JAg vet inte om det stämmer, men jag har läst någonstans att jord och vattenelement är negativt laddade, och eld och luft positivt laddade. Åskan har ju också en negativ laddning.

Då borde man väl påverkas på olika sätt? Antingen attraheras eller repelleras av åskan om man säger så.

Fast jag vet inte, det här är bara mina spekulationer.

CarolineO
2008-11-04 16:21
#12

Åskan känner jag av ganska långt innan. Kan inte riktigt förklara, men det blir som om man går i ett elektriskt fält, eller ja… allt känns laddat.

Det finns ju faktiskt en sjukdom som heter SAD, där den drabbade går in i depression vid de mörkare årstiderna…
Inte alls omöjligt att tänka sig heller. Jag märker också att jag blir seg när det mörknar.

Soffe
2008-11-04 17:09
#13

Oh Ja! Det är inte skönt eller kul precis att påverkas av alla årstider o väder som vi har.. Jag lääängtar tills våren kommer igen, då blir jag piggare o gladare :-)

Jag trodde inte att jag kunde känna av månen, även om jag är öppen o känslig, men sist det var fullmåne kom jag på det att jag minsann märker av det oxå fast jag inte varit fullt medveten om det..

Annons:
chaange
2008-11-04 20:10
#14

Jag påverkas verkligen.. framåt hösten/vintern så blir jag mer trött och energilös medan det blir tvärtom på våren/sommaren.

Karinnh
2008-11-04 21:51
#15

Vintermörkret är jobbigt,kroppen blir trög och går ner liksom på tomgång,försöker att göra så mycket jag kan komma på  nu….tända upp hemma om kvällarna istället för att sitta i mörker,som tur är så har jag ett jobb som för mig ut i dagsljuset,vitamintillskott, solar en g iveckan…blir pigg när jag ser mig i spegeln, tror inte mycket på lyckopiller…är det nån mer som har andra tips?Glad

[Puppan]
2008-11-04 21:57
#16

Ett bra tag innan åskvädret slår till får jag en ruskig huvudvärk, ett tryck över huvudet liksom.

mayolica
2008-11-05 16:33
#17

jag har alltid påverkats av både årstider ,väder och ljus mm

mår bäst vid högtryck och torr luft ,fast inte för stark värme. lågtryck och fuktig luft mår jag dåligt av.

när jag var tonåring kunde jag känna innan när det var väderomslag på gång,hade ett ben som brukade värka .

vid åska får jag huvudvärk.

i januari ,februari brukar jag vara väldigt trött.

har oxå svårt att sova på nätterna vid fullmåne. det sägs ju oxå att storleken på våra chakran påverkas av månen .

på vår och höst brukar jag må bäst.

~ mayolica ~

Upp till toppen
Annons: