Annons:
Etikettdoftessenser
Läst 3834 ggr
LisaL
3/14/07, 3:05 PM

Dofter och dess påverkan!

Vad betyder en lukt för dig?

Många kan uppleva obehag av vissa lukter, många känner tillfredställelse av lukter eller dofter. När man arbetar med massage och annat kan dofter påverka vårt mående väldigt mycket.

Har du någon lukt som berör dig? Skriv och berätta!

Själv känner jag stort behag av lavendel som är lugnande. Däremot kan jag känna obehag av starka söta parfymdofter.

Mvh LisaL

Annons:
LeWE
3/14/07, 8:30 PM
#1

Jag tycker mycket om salvia, brukar plock in o torka och använder det ibland som rökelse, jag bränner det i en keramikskål men inte när min man är hemma för han avskyr lukten, konstigt! Har hört att karlar inte gillar den doften, det kanske stämmer?

LisaL
3/14/07, 9:27 PM
#2

Hej LeWE!

Vad jag har hört om Salvia så ska den vara väldigt renande. Den används ju tex. för att rena hus från olika negativa energier.

Den ska också vara balanserande. Den bör dock inte användas på gravida då den kan orsaka tidig förlossning.

När det gäller din man har jag faktiskt ingen förklaring men förhoppningsvis kan någon annan hjälpa oss med det.

Mvh LisaL

springflowerlove
7/30/07, 1:56 PM
#3

Hej

Vi ska ju flytta till ett nytt hus nu, så jag tänkte rena boet innan vi flytta in. MIn man är väldigt känslig för energier även jag men han är jätte känslig. Tänkte höra har du någon aning hur man går till väga..

 Tacksam för svar //Helene

MariaJ
7/30/07, 2:33 PM
#4

Man kan rena på många olika sätt. Skrattande

Man kan bla, rena med salvia. Då man kan gå runt i rummet och rena genom att få ut de tunga energiern och fylla på med ljuset.

Man kan även placera ut healnade och renade stenar i hemmet. Gå gärna in på min hemsida för att läsa mer om olika stenar och Kristaller, samt att jag Länkar till andra bra sidor i ämnet. (Sidan uppdateras hela tiden.) 

Man kan även pendla i rummen för att få bort de tunga energierna, men då bör man ju också penda in ljuset..

Man kan även använda sig av änglarening, kwan yins kraft och mycket mer.. Det som är lättast för en enkel rening är ju salvia och att placera ut några stenar i hemmet. Man behöver inte göra en massa ritualer eller liknande.. Utan tänk ljust och gå genom alla rummen med salvian. Lycka till !!

Detta är några av mina förslag..

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

noita86
7/31/07, 5:27 PM
#5

#4      Hej!

Vart får man tag på Salvia?

Soffe
7/31/07, 5:41 PM
#6

#5 Finns att köpa i diverse webbutiker.. ex. www.newpage.se/shop

Annons:
noita86
7/31/07, 6:44 PM
#7

#6      tack…ska gå in o kolla efter Salvian…

springflowerlove
8/5/07, 9:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Hej

Du kan köpa salvia i helt vanliga varuhus eller odla det. Sen hänger du det bara i små buketter och torkar det i ett svalt och mörk rum eller källare.

noita86
8/5/07, 9:14 PM
#9

#8 tack så mycket ska kolla efter det i matbutiker…

[GunillaF]
2/5/11, 2:46 AM
#10

Glad

Navajolady
2/5/11, 5:58 AM
#11

Hakar nog på dom flesta här,Salvia är min trogna rökelseföljeslagare utan den känner jag mig fattig:-) Har alltid en liten minibunt i fickan då man aldrig vet vart man kommer, till något hemsökt ställe som behöver renas eller enbart kliva av tåget och "råkat" fått med sig någon negativt som måste bort.

Den är verkligen suverän och rekomenderas till alla, sen har vi ju sweetgras flätan som oxå bidrar till balans men kan inte mäta sig med Salvian.

Upp till toppen
Annons: