Annons:
Etiketterstenarkristaller
Läst 6580 ggr
MariaJ
2007-08-02 22:04

3 Röda Stenar - BasChakra

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag skulle här vilja ge er en lite kort beskrivning av 3 röda stenar.

Rubin

Rubinen ger styrka, kraft och mod

Psykiskt: Den äkar självkänslan och vårt egenvärde samt att den stärker vårt personliga "JAG".

Fysiskt: Denna stenen är mycket bra för hjärtat och stimulerar blodcirkulationen. Är mycket bra för alla er som har kalla händer och fötter.

RUBIN - OM DU SKA MOBILISERA DIN PERSONLIGA STYRKA

Röd Jaspis

Denna stenen är bra för er som vill grunda er. Den är också den sten som är bäst av de röda stenarna som påverkar oss fysiskt.

Psykiskt: Denna skyddar vår psykiskt energi och skyddar oss även för negativa psykiska påhopp från andra människor. Den tar till sig allt "skräp" från människor och skickar ner det i moder jord.

Fysiskt: Den röda jaspisstenen är som mest effektiv om man har smärtor i mage, underliv eller ryggslutet.

RÖD JASPIS - OM DU SKA BEHÅLLA BÅDA FÖTTERNA PÅ JORDEN 

Röd Granat

Denna stenen är en maktsten som lär oss de positia delarna av maktens sidor. Den ger även en viljekraft och en stolthet.

Psykiskt: Denna stena är bra då vi ska gå in i något nytt. Den hjälper oss att släppa det gamla och ger oss kraft till nya tag och expandering.

Fysiskt: Granaten är bra vid sexuella obalanser och ger därför ett bra resultat för bäraren vid impotens eller sterilitet.

RÖD GRANAT - OM DU SJÄLV VILL STYRA ÖVER DITT LIV

Hoppas ni ska ha glädje av dessa 3 röda stenar.

Jag kommer att skriva om alla de andra Chakra fägerna också, då jag även där skriver om 3 olika stenar.

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Annons:
mamma_neo
2007-08-02 23:30
#1

Tack för den fina informationen..Måste dock gå och inskaffa dessa stenar..Har några men icke dom..Kram//Åse…

noita86
2007-08-05 00:28
#2

Jag har en röd jaspis…ska nog använda den så snart..har ont i magen lite då o då…mest under den "röda-perioden"…

Ljuset
2009-03-03 15:00
#3

Tack Maria.

När kommer du att skriva om dom andra stenarna till dom andra chakrorna??

korseett
2009-03-03 15:50
#4

#3 jag funderar på om vi ska ta Kristaller och stenar som tema under april. Kan du vänta tills dess? Jag vet att Maria har väldigt mycket för sig just nu så då kan hon få lite tid på sig.

Ljuset
2009-03-03 18:41
#5

#4 Självklart så kan jag vänta till dess.

korseett
2009-03-03 19:05
#6

Glad

Annons:
janing
2009-03-05 09:40
#7

Vad spännande! Jag tänkte på att skaffa stenar bara för nån dag sen, så det ska bli roligt att få lära sig mer.

Ingela

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: