Annons:
Etikettenergier
Läst 5495 ggr
MariaJ
1/10/08, 12:16 AM

Frekvenshöjningar

Som många av er säkert har märkt så är det väldigt populärt att söka sig inåt och gå sin egen väg. Att uppsöka ett medium är idag ingen skam eller något konstig då h*n kan hjälpa på flera olika sätt. Att söka sig till olika alternativa behandlingsformer är kanske om 10 år lika vanligt som att gå till affären och handla mat. Vad tro ni ??

Men det jag också funderar på är hur tror ni att vi människor blir påverkade av den frekvenshöjning som nu skapats och kommer att skapas inom de närmsta 10 åren ? Tror ni att vi blir fler som arbetar med alternativa behandlingara ? Tror ni att det finns vetenskapliga undersökningar på den alternativa medicinen ? Tror ni att fler människor mår bättre om 10 år ?

Varför tror ni att det blir en frekvenshöjning ? Vad skapas den av ?

Massor med frågor och funderingar på samma gång,, men svara gärna på det som ni är mest angelägna att svara på, dvs det som du berörs mest av eller som lockar ditt intresse…….. Eller på allt Skrattande

Kram MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Annons:
fridelfina
1/10/08, 1:06 AM
#1

Hm, frekvenshöjningar är inget jag är insatt i, får läsa på om det innan jag uttalar mig om det fenomenet.

Men jag tror att det kommer att forskas mer på alternativa metoder. Och att det leder till att den en alternativa medicinen kommer att bli mer och mer vanlig och erkänd.

Vad jag har förstått så används ju till exempelt healing av en del amerikanska sjukhus som pre- och postoperativ vård. Akupunktur används ju redan i sjukvården hos oss. vi ser att det finns avdelningar/sjukhem som har hundar/katter för patienterna mår bra av den kravlösa närheten och beröringen ett djur kan ge.

 
 

pson
1/10/08, 3:30 AM
#2

Jag tror absolut att det blir fler som söker sig till att vilja arbeta "alternativt". Det kommer bli så vanligt att benämningen alternativ kommer suddas ut efterhand. Efterhand som vi blir allt sensitivare, så klarar vi oss med finare behandlingsmetoder.

Människor mår bättre om 10 år eftersom den ekologiska maten blir vanligare, fler slutar röka, alkoholkonsumtionen minskar, man har förstått vikten av god sömn, man har lärt sig stressa mindre och prioritera sin tid bättre. Pengar är inte allt, och när man gör det man verkligen vill, förser universum en med det man behöver. Attraktionslagen.

Helandet kommer utvecklas och bilda fler olika former, när förståelsen för energier ökar.

Förhoppningsvis kommer läkare och alternativ terapeuter kunna jobba sida vid sida för att optimera kunskaperna och därmed hjälpa patienten/klienten på bästa sätt, utifrån hur kroppen verkligen fungerar.

Frekvenshöjningarna gör att vi tillslut inte tål kemiska preparat och man går över till ljus- ljud- doft- och färgbehandlingsformer.

Ja, det är iallafall vad jag tror. Skrattande

ArneSvensson
1/10/08, 1:56 PM
#3

Det är lätt för kvinnor, som ju har rattar att vrida på, att tala om frekvenshöjningar.

Men hur ska det gå för oss män?

Vi häpnar!

pyttelillatrollet
1/10/08, 3:45 PM
#4

nr 3

vaddå?? ni har ju en spak! suck alltid så hjälplösa =)

korseett
1/10/08, 3:57 PM
#5

Skrattande fast den har ju bara två lägen- av och på…

elsa-linnea
1/10/08, 9:24 PM
#6

Jag arbetar i landstinget, jag är utbildad taktil massör och stresscoach via mentalträning båda metoderna är både vetenskapliga och beprövade, alltså helt lagliga och vår väntelista är lång, vilket tyder på att alternativa metoder kommer att krävas och krävs av den moderna "patienten" och det kommer mera/flera, det är jag övertygad om. En kombination av den ord. medicnska forskningen tillsammans med de alternativa behandlingsmetoderna är en förutsättning får vård/behandling i framtiden. Så vi måste hjälpas åt!

Annons:
Krukvaxt
1/10/08, 11:47 PM
#7

MariaJ "Men det jag också funderar på är hur tror ni att vi människor blir påverkade av den frekvenshöjning som nu skapats och kommer att skapas inom de närmsta 10 åren ?"

 Skulle du kunna förklara för en oinitierad vad du syftar med frekvenshöjning? Kanske är för trött för att tänka riktigt..

pyttelilla_trollet_
1/10/08, 11:54 PM
#8

MariaJ

Du överger alltså frekvensmodulering(FM) för amplitudmodulering(AM)?

Har du tänkt igenom vilka följderna kan bli?

Opal
1/11/08, 11:28 AM
#9

Jag vill gärna veta lite mer om begreppet frekvenshöjdning, vad det menas och vad det gör för oss människor, händer det något med oss när vi går in i en frekvenshöjning.

korseett
1/11/08, 12:51 PM
#10

vad jag förstått så handlar det om att hela mänskligheten går in i ett högre medvetande alltså ytterligare ett snäpp på stegen

Krukvaxt
1/11/08, 2:25 PM
#11

Jag måste säga att jag tycker sjävla användandet av ordet frekvens är ganska luddigt. Frekvens är ju hur ofta någonting upprepar sig mellan två tidpunkter i vanlig bemärkelse. Jag tycker inte riktigt MariaJ nämner vad hon menar med frekvenshöjning eller vad den syftar till.

 Vill du förklara vad du menar MariaJ?

MariaJ
1/12/08, 1:03 AM
#12

Hejsan.. krukvaxt..Eftersom du så gärna vill ha ett svar från mig så vill jag ändå börja inlägget med att skriva… Jag håller helt med korseetts inlägg, med att männskligheten går in i ett högre medvetande.

Att vi hämtar ner den gudomliga kraften genom kanalisering till mänskligheten, gör även att fler ljuskroppar bär på högre energier. Detta sprider vi även genom energifälten omkring oss. Våra energier vibrerar olika och med de högre energierna så vibrerar fälten högre. Genom att vi fyller oss, och sprider detta i våra ljuskroppar (människan) så vi ökar vår kunskap om kärlek och visdom. Genom medvetande så ökar även vår kunskap om att ta hand om hela människan dvs.. kropp, själ och ande.

Frekvenshöjning innebär för mig en högre vibration. Vibrationshöjning el, frekvenshöjning på jorden är inget nytt, det har pratats om den i flera år.

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

MariaJ
1/12/08, 1:23 AM
#13

Jag ger er även en länk till en man som jag mött ett antal gånger. Mycket intressant läsning och en underbar man.

http://www.themessenger.se/

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Annons:
Magi-cat
1/12/08, 10:30 AM
#14

tack för länken! Läste lite på den sidan…."stimulera kalciumet i ryggraden" stod det….varför ska man göra det? Har inte träffat på det förut…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

dinstund
1/12/08, 11:19 AM
#15

Frekvenshöjningen skapas ju mer människor blir medvetna!

Ju fler öppna sinnen det finns på vår jord ju lättare blir energin runt omkring oss.

Jag har ofta tänkt på den här (ofta missvisande ) mediaexponeringen av medium, "spökprogram" osv och hur jag kan bli så arg över hur de framställer det som skrämsel och nåt extremt mystiskt.

MEN så har jag även förstått att vi troligen är inne i en tidsperiod där just detta behövs för att få folk att vilja se och veta mer av ren nyfikenhet och spänning.

Vi ser ju också att mitt i den här mediacirkusen ploppar det upp både den ena och andra oseriösa utövaren men dessa tror jag faktiskt kommer sållas bort inom en 5-7 års period.

Andevärlden är smarta ( och tacksamma ).. så mycket vet jag iaf Skrattande

Vi som arbetar med det här vill SÅ mycket och SÅ gärna att ALLA skall få känna av den kärlek som faktiskt finns överallt men det är helt omöjligt då man aldrig kan tvinga sig på någon.

Därför är det så bra med tex ett forum som det här eller storseanser osv där man kan vara relativt anonym men ändå få utforska sin nyfikenhet som jag faktiskt tror väldigt många har.

Lite tankar från mig :)

[danae7206]
1/12/08, 6:55 PM
#16

Diskussionen påminner för mig om något som TM-experten och hjärnforskaren Peter Russell kokat ihop med diverse ingredienser. Om jag inte minns fel så handlade hans teser ursprungligen om att när jordens befolkning når en viss kritisk punkt vad gäller antal individer så kommer en synergi-effekt att uppstå. Jorden blir en enda stor medveten super-organism. Med andra ord ännu en Gaia-teori bland många. Frågan är om det räcker med en kvantitativ förändring (ökning av antal individer) eller det finns en kvalitativ komponent (såsom meditation) för att genomföra en "frekvenshöjning"? En sådan teori, om den på något sätt hade varit giltig, borde få alla extrem-individualister á la the Secret att skita på sig.

[danae7206]
1/12/08, 6:59 PM
#17

Fast det är ju klart… När vi alla smält samman (usch!!!!!!!!!!!!!!) i våra medvetanden så finns ju rent mentalt endast en individ.

[danae7206]
1/12/08, 7:03 PM
#18

En liten fråga bara vad gäller frekvenser och vibrationer för den som eventuellt känner sig hugad att räta ut begreppen.

Jag har märkt att vissa medier på TV och i böcker pratar om att höja sina vibrationer när de samtalar med de övergångna. Varför ska man då meditera för att nå hjärnans alfa-läge för att underlätta kommunikationen? Borde det inte vara bättre att stirra upp sig i stället då?

umbra55
5/22/08, 1:32 PM
#19

Vad gäller TM och soppkokeri..*S* så används ju begrepp som det kollektiva medvetandet och det kollektiva omedvetna, det är gamla teorier som baseras bl a på Den hundrade apan.. Ni vet, apan som lärde sig tvätt mat i vatten för att få bort sanden som upplevdes obehaglig av apan. Apan lärde ut det till sina ungar, som lärde ut det till sina, andra apor på ön(?) tittade och lärde.. och rätt vad det var tvättade apor över hela världen  sin mat..

Emoto-japanen med vattenkristallerna- pratar om vatten som  den gemensamma överföraren. Att påverkat vatten på ett ställe blixtsnabbt påverkar vatten överallt. Vi- och jorden består av ca 70% vatten. Rymden består av vatten (men fråga mig inte hur han bevisar det!?*S* Där gick jag vilse)

Healing skulle vara "vår vattenvibration som påverkar andras vattenvibration"..? Därför viktigt att healern är glad och i balans, och frisk själv.

Personligen tycker jag det låter helt troligt! Därmed inte att jag bortförklarar ljusvarelser o hjälpare!!!

[Mariann]
5/22/08, 3:20 PM
#20

För mig handlar frekvenshöjningen av att när en tillräckligt stor del av mänskligheten har öppnat sitt hjärta och tagit den 1 invigningen. Fler blad har öppnats av Hjärtchakrats alla 12 blad. Då har det skett en frekvens höjning och den sker succesivt, inte med mega språng.

jag ser det också som #1

Annons:
drommaren
5/28/08, 12:13 PM
#21

 Hejsan

Om man är interresserad av att följa människans resa genom tiderna mot högre medvetenhet ,andlighet och frekvenshöjning, kan jag anbefala James Redfield's 3 böcker.Minns inte vad den första heter,men sen e det 9'nde insikten och 10'de insikten.Mycket bra läsning som klingar bra och(rätt) innuti ;-)Samma 'teori' som Divyadprassad Pandya (www.themessenger.se)förespråkar, om varför vi e här och vad våran uppgift här på jorden är.Man behöver bara observera omgivningen och synkroniteterna, för att förstå att det ligger 'nåt' i det. Spännande;-)

adnanas
6/1/08, 10:31 AM
#22

#19  Det som du nämner om TM och soppkokeri"S" stämmer bra med det kmollektiva medveta. Tidigare har varelser som i kanaliserade skrifter kallas för "de mörka" försökt lura människor att använda TM för att ta till sig stora portionerl ägre energier.När det blir blockerade så kan de inte öppna sina hjärtan fäör ljuset .

solvinge
9/19/15, 12:49 PM
#23

Frekvenshöjningar är mer aktuellt än någonsin känner jag.  Vi höjs hela tiden för att bli mer kärleksfulla och därmed kunna ta in mer kärleksfull energi uppifrån de högsta dimensionerna, jag har bestämt inom mig att jag bara tar emot ljus och kraft från det högsta ljuset, vet då att jag får in det högsta bästa för mig. Ber alltid Ärkeängeln Mikael om beskydd.

Upp till toppen
Annons: