Annons:
Etikettalternativbehandling
Läst 4312 ggr
Ceciliaolucifer
2008-03-14 15:45

Depression

Om man lider av långvarig depression vad för slags behandling förespråkar ni då?

Lite bakgrundfakta:
3 års depression
Äter mediciner sedan 8 år tillbaka
Är 23 år.

Annons:
CatarinaJ
2008-03-14 15:48
#1

Du måste känna lite själv vad du skulle vilja… Jag tror attdet kanske kan vara av vikt att ta reda på orsaken till dina dpressioner och arbeta utifrån det. Hypnos, samtalsterapi (finns många olika)

Ceciliaolucifer
2008-03-14 15:59
#2

Men jag tänkte på att det finns ju healing och hej och hå. Inte mitt område alls så jag har ingen kunskap om det. Men det är väl en såkallad alternativ behandling eller är jag helt fel ute?

jag går i samtalsterapi.

CatarinaJ
2008-03-14 16:04
#3

Att ge healing till någon som har en depression är inte en enkel fråga att svara på tycker jag. Jag anser att det är upp till klienten men det är givetvis mitt ansvar till synvendes i sist, så då måste man ta reda på hur djup depressionen är osv.

Det finns många duktiga healers härinne och jag tror säkert at du kanfå fler svar. Men jag hade inte gett healing om jag inte kände väl till personens historia mm Dessutom sger jag mig inte ut för at kunna bota, utan kanske bara skulle ge lite mer energi.

det finns en sat om altebativ behandling www.alternativbehandling.ifokus.se

CatarinaJ
2008-03-14 16:05
#4

Åh, typiskt, fel namn, den heter kanske alternativabehandlingar.ifokus.se

TantAlma
2008-03-15 16:30
#6

Jag tror tillsammans med din medicinering tror jag på healing är bra och mycket avslappningsövningar.. Det kan också vara bra och gå Kombinerad betende terapi (KTB)

Annons:
mariaef
2008-03-16 00:04
#7

Äter du medicin för din depression eller för något annat? Jag tänker eftersom du ätit dem i åtta år men varit deprimerad i tre. Äter du en annan medicin bör du kolla upp om den kan ge dig biverkningar i form av nedstämdhet. I annat fall kan det vara dags att rådgöra med din läkare om det kan vara dags att byta ut den mot en annan som hjälper dig bättre.

Sedan beror det på hur djup din depression är. Vid lättare fall kan det vara så enkla metoder som regelbunden motion, avslappningsövningar och bra kost, ljusterapi och att faktiskt tvinga sig till ett socialt liv, alltså umgås med vänner, som kan hjälpa.

Djupare depressioner kräver ofta antidepressiva mediciner i kombination med terapi. Kognitiv beteende terapi (KBT) är en av dem som är mest effektiv. Där lär man sig att ändra om "tänket" och bryta negativa tankespiraler.

Healing kanske du kan ta emot som ett komplement för att få energi, som CatarinaJ säger.

Ceciliaolucifer
2008-03-16 01:39
#8

#7 äter medicin för generaliserad ångest sedan jag var 15 år och är nu under behandling för depression som jag har haft i 3 år.

jag har ätit mer än 10 olika mediciner och efter att jag blev Lithium förgiftad så fick jag nya mediciner och efter det så vägrar jag byta. Dem fungerar varken mer eller mindre men jag orkar inte byta fler gånger. jag mår fruktansvärt dåligt under tiden jag byter mediciner och har lagt det bakom mig nu. Jag har dem jag har helt enkelt.

"Sedan beror det på hur djup din depression är. Vid lättare fall kan det vara så enkla metoder som regelbunden motion, avslappningsövningar och bra kost, ljusterapi och att faktiskt tvinga sig till ett socialt liv, alltså umgås med vänner, som kan hjälpa."

Det du skriver ovan är precis vad jag förväntas göra, men jag mår inte bra och kan inte göra dessa "enkla" saker. Därför tänkte jag höra mig för här om man hade ngt man kunde prova med. man gör vad som helst tillslut för att må bra :)

Jag har djupdepression och går till psykolog och kbt är inget alternativ för mig säger psykologen.

ville bara se mig om :)

mariaef
2008-03-16 12:02
#9

#8 Jag förstår att du mår dåligt av att byta mediciner så många gånger och det är hemskt tråkigt att höra om Lithiumförgiftningen, men tyvärr är det inte helt ovanligt då det är mycket svårt att ställa in rätt dos.

Jag har jobbat med depressioner förut här i Sundsvall och har erfarenhet av KBT. Prognosen har varit god vid behandling av GAD och andra ångestsyndrom. Men jag vet inte hur man ställer sig till den metoden i övriga landet.

Att du säger att du gör vad som helst för att få må bra, tycker jag ändå är ett gott tecken. Du verkar inte ha gett upp hoppet och jag tror inte du är ett "hopplöst fall".

Jag önskar dig all lycka till i framtiden.

Kramar Maria

Mrjag
2013-07-05 17:26
#10

Hej, prova alternativa metoder.

[Sol69]
2013-07-05 22:10
#11

Det jag vet kan hjälpa vid djupa depressioner är elchocker. Ect behandling. Men vet inte hur ditt landsting ställer sig till det. Jobbar inom vården och har sett andra blivit hjälpta av det.

Amandla
2013-07-05 22:31
#12

Tråden är väldigt gammal, så det kanske inte kommer några svar från TS…


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Sol69]
2013-07-05 22:45
#13

Det tänkte inte jag på.. såg bara det senaste inlägget 😃

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: