Annons:
Etikettreiki
Läst 1749 ggr
MariaJ
2008-08-22 09:50

Imara reiki

Är det någon som har provat Imara reiki ? jag är mest nyfiken på vad det är och om någon gått en kurs i det.

Jag för min del har väldigt svårt att tro att det skulle förstärka reikins energier, men jag är öppen för diskussioner.

Kram MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Annons:
korseett
2008-08-22 11:23
#1

jag har inte ens hört talas om den typen men det finns ju så mycket variationer "out there"

FiaH
2008-08-22 11:30
#2

Aldrig hört det innan, men googlade lite och läste om den, den skulle förstärka Reikin.. Imara betyder "Mera", därav mera Reiki. Spännande och höra om någon annan känner igen detta…=)

hcm69
2009-08-11 18:52
#3

hej,

det är många systemer som marknadsför sig med att de skulle förstärka reiki. du hittar lätt flera andra systemer, t.ex kundalini osv, som skulle kunna passa dig.

leta några av dessa och jämför hur de visas upp av de som lär ut det, om det låter rimligt eller om det kanske verkar vara lite suspekt. det brukar vara så att den nya methoden söker upp dig snarare än tvärtom.

du kan även meditera om vilken väg du ska ta. eller du ber dina änglar att visa dig vägen :)

namaste

christoph

mayolica
2009-08-12 00:19
#4

För att gå imara reiki måste man först vara reiki-master,har för mej att det är som en vidareutveckling på reiki. För dom som varit reikimaster en tid och vill fortsätta med mera reiki,som det betyder.

~ mayolica ~

korseett
2009-08-12 13:00
#5

alltså som lite vidareutbildning med lite djupare dyk i nån del kanske? precis som andra terapiformer så måste väl ändå reikin också utvecklas

Rosina1
2009-09-02 13:46
#6

En modern variant

av Mikao Usui's Reiki som har kanaliserats av Barton Wendel, hans broder Geoffrey har varit behjälplig med att utarbeta systemet.

Vad är Imara Reiki?

Imara Reiki är en Reiki modalitet av en högre vibrationsnivå än den vanliga Reiki energins modaliteter och metoden kommer bara att arbeta och fungera i sin fulla styrka om nu är ordentligt inställd mot den.

I vissa hänseenden, kan healing energin delas upp i vibrations (frekvenser) band, där Imara Reiki är på "nivå 5" på "Reiki skalan".

Endast för ett jämförelseskäl så är den Traditionella Usui Reiki på nivåerna 1-3

(Första graden, Andra graden och Master Reiki ) och Karuna Reiki anses ligga på nivå 4.

I vissa modaliteter delas Reiki healing energierna upp i vibrationsband. För de som känner till det systemet så upptar Usui Reiki första bandet. Karuna Reiki har det andra och Imara kommer från det tredje. Som du kommer att få veta så är detta en intensiv form av Reiki energi. Energin har en något annorlunda känsla.

Imara Reiki behöver INTE symboler. Men man kan använda sig av en virvel (vortex)

Imara Reiki använder en ny och enkel initierings process. Handpositionerna är begränsade till ett mindre antal och genom denna teknik så täcker de upp de som faller bort.

Man kan inte förneka att Imara Reiki är kraftfull och den blir ännu kraftfullare med ett mantra som man bör vara en smula försiktig med. Det tar inte så lång tid att heala med metoden som den traditionella Reikin och den är inte lika mjuk i sin framtoning.

Obs!

Fram tills nu så har Imara Reiki inte varit någon speciellt stor och spridd variant. Var snäll och tänk över om du känner för att överföra denna energin till andra människor som vill bli Imara Reiki Master. En del människor är inte redo för avmystifierade varianter av Reiki och har karmiska själ för att använda de " traditionella" formerna en tid ytterligare. Så erbjud aldrig dem att bli Imara Master utan vänta med det tills de frågar själva.

Lite fakta ur Imara materialet.

Rosina1

Annons:
korseett
2009-09-02 13:55
#7

Tack så mycket Rosina1!  nu klarnade det en delGlad

Shakti
2009-09-02 16:22
#8

#6

"Högre, mer, bättre, starkare" såna utrycks används för det mesta för att göra reklam för det ena eller andra. Somliga verkar också tro att det är metoden som det beror på hur fort dom kommer fram i deras utveckling och hur stark energi dom kan kanalisera. Sen kommer folk som kanaliserar en metod som dom hävdar vara starkare än metoden som Buddha har efterlämnat oss. Det är inte metoden som är det avgörande utan personen som utövar metoden. Var står han i sin andliga utveckling? Hur mycket erfarenheter har han? Med vilken hängivelse utövar han metoden? Det är frågor som spelar en roll hur stark healar någon är. Dom där banden som är beskrivna är något som människor har tänkt ut. Den gudomliga energin har inga inskränkningar och kan inte klassas i nivåer.

Att man kallar människor som inte går på varje reklamgäg för människor som av karmiska orsaker inte är redo för deras metod och nedvärderar dessa på så vis, är inget tecken på högre andlighet. Sådana yttranden har jag aldrig läst på en Usui Reiki sida.

Rosina1
2009-09-02 16:31
#9

Jag förstår vad du menar Shakti, jag ville bara dela med mig av materialet eftersom man frågar och eftersom jag har tillgång till det.

Mvh/Rosina1

Hoppfull
2009-09-02 18:10
#10

Det är inte metoden som är det avgörande utan personen som utövar metoden. Var står han i sin andliga utveckling? Hur mycket erfarenheter har han? Med vilken hängivelse utövar han metoden? Det är frågor som spelar en roll hur stark healar någon är.

Det här tycker jag är kanonbra! Så har jag upplevt det många gånger fast ur klientsynpunkt. Därför är det så viktigt att hitta rätt när man går i behandlingar.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Sagaliten
2017-02-06 01:49
#11

Gammal tråd, men tänkte att den är värd att lyfta. Någon som har mer erfarenheter nu kanske? Både av behandling och eller behandlare. Tycker det finns en del olika där jag funderar på likheter/olikheter. Vad det egentligen gör för skillnad. Tänker på såväl Imara som Karuna, Gold och säkert fler därtill.

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Upp till toppen
Annons: