Annons:
Etikettercd-skivorböcker
Läst 2621 ggr
Lynxx
9/17/08, 10:30 PM

John of God

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För den som vill läsa lite om denne man - finns det en biografi av:

Cumming Heather / Leffler Karen

Fakta
Mediatyp: Inbunden
Förlag: ICA Bokförlag
Utgiven: 2008-08-19

Sidantal: 222

ISBN: 9789153431572

ISBN-10: 915343157X

Översättare: Karlström, Birgitta

Artikelnr: 9789153431572

http://www.kulturbutik.se/

163 kr + frakt

John of God har utfört sitt uppdrag som medium i snart femtio år och gjort åtskilliga pilgrimsfärder runt om i världen.

Inte mycket känt om hans privatliv. Översättaren Heather Cumming och fotografen Karen Leffler har rest tillsammans med John of God och dokumenterat hans liv och arbete.

Det som började som en uppgift att samla in redogörelser för hans fantastiska mirakler har nu blivit det första kompletta, auktoriserade porträttet av hans liv.

Annons:
intressant
9/18/08, 1:08 AM
#1

Discovery visade en dokumentär om honom

helt otroliga saker.

Det var en kille som från början var skeptisk….men han började blöda i bröstet bland annat och 'ändrade inställning och verklighetsbild efter att ha träffat den mannen.

han har ett rum fullt av kryckor som folk slängt när han healat de till att kunna gå.!! med mera

Han tar ej betalt heller bara donationer.

Vilka är de oändliga möjligheterna?

Vad mer är möjligt än uppgivenhet,värdelöshet?

 

Lynxx
9/20/08, 2:14 AM
#2

Tuffa papper!

Jonas K
9/22/12, 1:52 PM
#3

*Försöker väcka liv i denna fyra år gamla tråd*

Jag har på min blogg granskat den svenska affärsverksamheten kring transmediet John of God som påstås bota bland annat Cancer och HIV. Det rör sig om att sälja resor till hans Casa i Brasilien och ibland distanshealing. Och jo, John of God tar visst betalt för behandlingarna. Oavsett hur man tror att världen är beskaffad och hur andligt lagd man är så borde man rimligen anse att det rör sig om ett cyniskt utnyttjande av sjuka och desperata.

Del 1, Del 2 & Del 3 (Del 4 kommer så småningom)

Det skulle vara spännande att höra berättelser från folk som besökt John of Gods Casa, andra berättelser än de som publiceras på researrangörernas hemsidor. Även anhöriga till personer som besökt John of God men inte längre är i livet skulle vara intressanta att lyssna på. Finns det några sådana därute?

Denna kommentar har tagits bort.
storlappen
9/9/17, 3:54 PM
#5

Jag åker till brasilien i januari,så får jag se hur det är.🙂

Upp till toppen
Annons: