Annons:
Etikettofftopic
Läst 3335 ggr
MariaJ
10/27/08, 9:06 AM

Era senaste inköp !!

Jag skulle vilja starta en tråd där man kan dela med sig av om man handlat ng sten, bok, cd-skiva eller vad som helst som man vill berätta om..

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Annons:
korseett
10/27/08, 9:24 AM
#1

oki jag börjar.

Jag har köpt flera skivor som jag ska sälja i butiken men så har jag tagit egna exemplar.

Tron Syversen är en norsk musiker som har helt underbar musik. Inner balance och Your healing hour är två skivor som går stadigt och speciellt när jag behandlar. provlyssna på www.tronmusic.se

Två ledda meditationer som jag inte prövat på tidigare har jag med. Den ena är Änglameditation av Per Trollsveden. En underbar meditation och jag blev djupt avslappnad. Det jag får göra är att lyssna på den flera ggr för att kunna "få till det" i meditationen för det var flera för mig ovanliga faktorer. Först en manlig röt och så rytmen är annorlunda mot vad jag har gjort tidigare så det gäller att köra in sig.

Den andra skivan är Regression av Kristina Wennergren. Den har jag inte provat ännu men kanske någon annan har?

MoonFairy
10/27/08, 11:22 AM
#2

hej!

jag har köpt en pendel - drogs till den på nåt oförklarligt sätt =)

vet inte vad det är för "sten" dock… ametist? ametit? fluorit?

Skall lägga in en bild senare, när sambon kommit hem..

Köpte oxå en "varg" i glas =)

Kramelilur

Elisabeth-J
10/27/08, 6:31 PM
#3

Idag har jag köpt en spökskiva till Halloweenfesten som vi ska ha för Robins klass på lördag Cool

Mitt senaste köp för övrigt var 3 fina änglar som jag hittade på en butik här i byn och en låda med budskapskort.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

FiaH
10/30/08, 8:01 PM
#4

Hmm, det var faktiskt ett tag sedan jag köpte något roligt, men för några veckor sedan inskaffade jag mig en ametist stav, såå vacker, den finns med mig vid många tillfällenSkrattande

Tatsu
11/2/08, 2:15 AM
#5

Vi har varit till Sundsvall idag och som vanligt följde det med en massa onödigt små krafs.

Men jag har köpt en jättestor julstjärna 120 cm som jag ska sätta upp på jobbet. Samt några julkulor i guld och brons till julskyltningen. Till hemmet blev det lite städprylar.

Till mig själv blir det sällan några inköp utan oftast till barn eller barnbarn. Choklad julkalendrar till barnbarnen 4 st för 30:- på ÖB.

Ljuset
11/4/08, 3:05 PM
#6

Idag köpte jag en skön tröja på H&M. Måste handla in lite kläder, min höstgarderob glappar nu. Slängt mycket sedan förra året. Tycker att det är svårt att hitta kläder kanske för att jag inte är så intresserad av det.

Annons:
[Puppan]
11/4/08, 11:11 PM
#7

Har för några dagar sedan köpt en jätte fin ängel som håller i en pippifågel på blomaffären. Lagomt stor, å sitter där så fint på hyllan där jag har kort på mina syskon å min bortgångne mormor. Jätte fint!

Kvaser
11/6/08, 11:09 PM
#8

Sist jag handlade något…..var för fjorton dagar sedan…då köpte jag två böcker, en av Cassandra Eason och en av Sylvia Brown.

Att fela är mänskligt, att förlåta är gudomligt.

korseett
11/7/08, 11:16 AM
#9

Igår "ramlade" jag på en malakit som talade till mig så uppenbarligen behövde jag den så nu är den minGlad

solblomman47
11/7/08, 12:09 PM
#10

Jag har nyligen köppt nya gardiner med änglar på, såg en sån fin änlaljustake men jag vet inte eftersom jag har för mycket änglar enligt den jag bor med.Själv tycker jag om att ha änlar.

MoonFairy
11/7/08, 2:26 PM
#11

fick tag i Vikströms bok om  stora REIKI-handboken 1:a graden -grundkursen-, på Amulettens närbutik. (skall börja läsa den snart - måste meditera å jorda först)

köpte även 3 stenar - APATIT

å så ett kort med en Varg på =)

Indiania
11/7/08, 4:15 PM
#12

Jag har köpt en bok som jag varmt rek. " Krama din skugga " av Debbie Ford.Mitt senaste köp är en vacker tavla som Karin Nordvaller har målat. Den heter " Tag mitt hjärta men inte min själ " och den känns väldigt helande.

" Var nära naturen - var när dig själv "

LinaIsabell
11/8/08, 12:08 AM
#13

Jag har precis köpt ett 20-tal stenar (till mig och till en vän), en pendel och rökelse. :)

Annons:
Lynxx
11/8/08, 6:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Förutom kristaller:

Nyckelring m. Ängel i glaskub (se bild)

Ängel i glaskub mod.större (se bild)

Lotusblomma i kristall (se bild)

Det allra senaste e 3 st glasljusstakar - för vanliga kronljus - på IKEA.

(Ja märkte att man måste ta en pipett (el. dyl.) å droppa i vatten i hålet för ljuset - annars spricker glaset om ljuset brinner ända ner!!!)

Lynxx
11/8/08, 6:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

De som finns på önskelistan (se bild):

Modalvitkristall - Modalvitrökelse - Pekare - En snygg musmatta

mayolica
11/9/08, 7:57 PM
#16

kristallkula,pendel,tarotkort ,en reikibok och en hög med bergskristaller och blandade stenar och Kristaller.  affären skulle stänga,så det var 70% på allt sånt .  så jag passade på att köpa lite roliga saker.

~ mayolica ~

korseett
11/9/08, 8:47 PM
#17

#16 shit va kul med rea på ett sådant ställe! Nästan så jag tror att du hade svårt att välja va?

mayolica
11/9/08, 11:19 PM
#18

17. nä tror du det?Skrattande

  massor med intressanta saker och böcker som man ville ha .

jag fastnade i affären flera gånger. vad är besluts-ångest.

rökelser och aroma-oljor och sånt tål jag inte, det var nog tur för dofterna där inne gjorde att jag inte kunde vara där inne hur länge som helst.

~ mayolica ~

Ann1
11/17/08, 12:24 PM
#19

I affären 6e sinnet i Helsingborg köpte jag en skiva med Snatam, Mothers Blessing. Underbar! Använder den på mina yogalektioner. Har den på i hemmet. Katten spinner och lägger sig vid högtalrna. Musiken och rösten är meditativt vacker.

Ann1
11/17/08, 12:33 PM
#20

Åh,glömde skriva att det finns en helt underbar ängel i glas på Tiger för 30 kronor som lyser i olika färger och håller ett hjärta framför sig i sina utsträckta händer .

Det är en ganska stor glaskula, som en julkula och ängeln inuti är också av glas. Har redan gett bort 2! Den kan stå på bord, fönsterbräda eller hängas i fönster.

Annons:
Lynxx
11/18/08, 6:42 PM
#21

Ann1 - var finns Tiger? Kan inte hitta dem i H-borg via Eniro iaf  :-/

Har du kamera? - ta en bild & lägg in här - så man kan se ängeln. Eller har de en hemsida där man kan se deras pryttlar?

-----

Provlyssning av musiken på Mother's Blessing by Prabhu Nam Kaur, Snatam Kaur (samt deras andra skivor) - finns på: Spirit Voyage

/Lynxx

Ann1
12/1/08, 12:43 AM
#22

Hej

Tiger är en dansk butikskedja och finns i Lund, Malmö iallafall. Vet inte om de har någon hemsida.

Tack för länkningen till Snatam musiken :)

Ursäkta sent svar. Har inte varit inne här på en tid.

Lynxx
1/13/09, 11:42 AM
#23

Oki Doki - Tack själv :-)

Tessa69
1/14/09, 11:43 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Jag har köpt en bok som heter Själarnas Resa skriven av Michael Newton.

Den handlar om vad vi beger oss efter döden. Många fallbeskrivningar som

med hjälp av regressionsterapi försatte sina klienter i kontakt med deras tidigare liv.

En helt underbar bok att läsa, han gjorde en häpnadsvakande upptäck: när hypnossubjektets övermedvetna sinne kunde aktiveras, han kunde se in i andevärlden genom klientensinre öga. Och att klienten kunde berätta för honom vad själen ägnar sig åt under tiden mellan inkarnationerna.

Kram Theresia

gold
2/14/09, 12:19 AM
#25

mina senaste favoriter e 2st skivor av Cecilia Sifontes, "Energi" och "klarseende" (var "tvungen" att få ihop en högre summa vid julklappsbeställning Skrattande) Korta, lättlyssnade meditationer. funderar på o skaffa hennes "änglar" också - nån som provat?

Ugglekatten
2/14/09, 2:09 PM
#26

Tack för alla tips. Snatam Kaur är underbar.

Jag har provat Sifontes änglameditation och den är bra, stärker dina energier.

Mitt senaste CD köp är Gregg Bradens "The Divine Name" Sounds of the God Code, med tonslingor som helar och balanserar DNA. Lite speciell men kraftfull.

Upp till toppen
Annons: