Annons:
Etiketterhypnosregressionreinkarnation
Läst 1247 ggr
Ann1
2009-03-16 00:36

Hypnos för gravida?

Hej

Jag vill lära mig att kunna utöva hypnos för gravida inför förlossningsarbetet. Har någon nåt bra tips på kurs, lärare , skola ?

Glad

Annons:
korseett
2009-03-16 08:30
#1

låter spännande! men jag vet inte var man lär sig sådant men det finns det säkert andra som vetGlad

tarotlasse
2009-03-16 17:54
#2

Låter spännande  och hypnos överhuvudtaget är spännande och har visat sig vara väldigt effektiv.

Men tyvärr har vi en lag som förbjuder oss alternativmedicinare att använda oss av hypnos.

Enligt lagen så är det enbart  vårdpersonal som är godkända av socialstyrelsen som får använda sig av hypnos.

Så vi har mängder av hypnos terapuefter i Sverige som jobbar olagligt.

Så dags att se över lagstiftningen tycker jag.

Lasse

mayolica
2009-03-16 18:41
#3

Jag skulle vilja testa på hypnos. Visst är det bra att det finns regler och lagar för att skydda människor,men så tokigt det kan bli ibland med lagarna.

Obestämd

~ mayolica ~

kraft
2009-04-01 16:43
#4

SSEAH: Svenska Skolan för Etisk och Analytisk Hypnoterapi

Jag har gått i hypnoterapi och finner det otroligt effektivt, jag gick bla till ett föregående liv vilket var en obeskrivlig upplevelse! Om du utbildar dig och inriktar dig på hypnos för gravida vill jag komma till dig när den tiden kommer :)

Ann1
2009-04-03 12:32
#5

Tack för alla tips. Kan ju vara bra med lite regler för allt en hypnos kan väcka. Att den personen som utävar kan ta hand om det som kommer. Det knasiga är ju att det finns ju ingen garanto för att en person kan det som läst teoretiskt om psykologi. Det beror ju helt på vem personen är som människa.

Nu ska jag på gravidyoga kurs. Där vi inte lär oss hypnos men andas friskt. Hur det nu ska gå med en kraxig förkylning…

Upp till toppen
Annons: