Annons:
Etikettmedlemspresentationer
Läst 1656 ggr
korseett
5/7/09, 9:27 PM

vad betyder ditt användarnamn?

Jag är ju lite nyfiken av mig och undrar såklart över hur namnen ni använder här på iFokus kommit till. Finns det någon historia bakom eller skulle det vara enkelt?

Mitt namn, korseett, är mitt kårnamn från tiden då jag läste till lantmästare på Lantbruksuniversitet i Alnarp, Skåne. Man går två år och förstaåringarna kallas juniortant eller juniorfarbror. Andra året uppgraderas man till bara tant eller farbror. Och sedan för resten av livet är man urtant eller urfarbror. Man lägger till sitt kårnamn efter varje epitet. Det finns ingen annan som har samma namn och så har det varit ända sen 30-talet åtminstone.

Namnet ska ha tre betydelser eller orsaker som kopplas till mig. I mitt fall var det att jag jobbade med kor, KOR, under en period kom lite försent till jobbet i stallet, SE,och så att jag kom från Torsby, T. Sedan lägger man in lite extra bokstäver som i mitt korseett.

Det här namnet följer mig i de flesta forum och i andra sammanhang där ett användarnamn kan behövas. Smidigt att komma ihåg.

Urtant korseett

Annons:
Shar
5/7/09, 9:41 PM
#1

Fyndigt, ditt namn! Glad

Jag valde först Prilla som namn, eftersom jag då är en snusande kvinna men sen ångrade jag mej, vill inte identifiera mej som snusare helt…. vill sluta…varje måndag.

Så mitt namn nu är "Shar" och det är från min hunds ras, hon är en Shar-Pei, kinesisk skrynkelhund.

Kram Shar

Loet_old
5/7/09, 9:41 PM
#2

Härlig tillkomst av användarnamnet korsett.

Mitt val av loet kom till ganska raskt igentligen,hade en bild av ett lodjur.så förkortade jag ner till loet helt enkelt.

Hoppfull
5/7/09, 9:54 PM
#3

Mitt namn kommer sig av att jag är sådan… Hoppfull alltså. Trots alla motgångar ger jag aldrig upp och slutar aldrig tro att jag ska bli frisk till slut! Glad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Howliten
5/7/09, 9:59 PM
#4

Innan jag blev medlem här hade jag köpt lite kristallstenar. Den kristall som tilltalade mig allra mest då (under kanske ett par månader) var howliten. En vit sten med lite grafitgrå strimmor. Bar den alltid på mig, plus några andra stenar som varierade efter humör. Men howliten fanns alltid med. Nu för tiden bär jag den sällan. Är nog färdig med den för ett tag. Men namnet är kvar.

Jag är glad. Är du?

FiaH
5/7/09, 10:02 PM
#5

Ja, jag har ju inte så mycket spännande att skriva om mitt nick namnSkrattande

sweethoney
5/7/09, 10:06 PM
#6

Mitt användarnamn använder jag på alla möjliga ställen där man ska ha användarnamn och jag har haft det ganska länge. Det kom till under en period som singel när jag testade diverse sajter på nätet. Skäms

Jag ville ha ett nick som talade om vem jag är och de som känner mig säger att det passar mig väldigt bra. Det är liksom kärnan i mig på något sätt.

Amor vincit omnia

Annons:
JILE
5/7/09, 10:18 PM
#7

Jile är:

J  första bokstaven i mitt namn

I  mitt andra namn

L  tredje namn

E som mitt efternamn

Ja jag har också undrat ibland var alla får sina användarnamn ifrån :-)

Dinengel
5/7/09, 10:21 PM
#8

Mitt användarnamn skulle stavas Dinängel men gick inte Dinengel skrev jag, Jag har alltid varit en ängel och ville hjälpa andra.

Den passar mig perfekt som hand i handsken .Glad

Toyan
5/7/09, 10:49 PM
#9

När jag skulle välja användarnamn så provade jag en massa som jag tyckte fyndiga och bra namn men alla var upptagna..

Tappade tålamodet och sa till slut "men hallå finns det nån av dom mina i andevärlden som kan ge mig ett namn"? och vips kom det.Skrattande

Låter kanske lite knäppt men så kan man också göra.

Wargmane
5/7/09, 11:09 PM
#10

Tja jag e Wargmåne jag…e faktiskt mitt efternamnGlad

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

[asamaria]
5/7/09, 11:25 PM
#11

Skrev asa eller asan från början, men inloggningen strulade. Då trodde jag att det var för att det namnet var upptaget och tog då mitt mellannamn också. Har aldrig kallat mig så på något forum förut.

[Chakra]
5/7/09, 11:35 PM
#12

Chakra betyder hjul, livshjul och det namnet trivs jag bra med och det var ett namn som "bara kom"

JohannaMax
5/7/09, 11:36 PM
#13

#10 Vilket härligt efternamn!

Mitt namn är Johanna Max när man var tvungen att byta till ett sammansatt var JohannaMax redan upptaget…?? så det fick bli JohannaMaxx

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Annons:
janing
5/7/09, 11:46 PM
#14

Mitt användarnamn fick jag tilldelat när barnen gick i skolan, enkelt att komma ihåg - jansson ingela

trollet60
5/8/09, 1:11 AM
#15

Jag såg ut som en "trollunge" när jag ar liten, håret spretade och hängde ner i ansiktet.

60 efter,, ja, jag är 60 år!!

bettin65
5/8/09, 12:14 PM
#16

Mitt nick namn kom till att det var någon som kallade mig för Bettan vi d ett tillfälle blev sen lite ändrat efter att många namn var upptagna så blev det Bettin till slut 65 är året då jag föddes ………

Pysslan
5/8/09, 5:27 PM
#17

Pysslan var namnet på en fantastisk kattflicka jag hade förmånen att bo ihop med en gång i tiden.

Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga  🌺

SilvianLuna
5/8/09, 8:34 PM
#18

Mitt användarnamn SilvianLuna har en bokstav för mycket egentligen. Silvan luna betyder skogsmåne på latin. Och eftersom jag älskar skog och natur så blev det bara så.

Fialotta2
5/8/09, 10:20 PM
#19

Mitt användarnamn var först haltalotta efter det att jag hade ledsnat på att hitta något lämpligt. Sedan tyckte jag att jag inte skulle använda mittt handikapp, utan vara den jag var innan jag blev handikappad. Då fick det bli Fialotta2, eftersom jag brukar bli kallad Fialotta ibland. Annars är det Fia som gäller.

gold
5/9/09, 12:13 AM
#20

gold blev det när jag hastigt skulle komma på ett inlogg hit, blev ivrig att vara med när  HTA var nytt, dittills hade jag enbart läst här.  Satt och tittade mej omkring och försökte komma på nåt när jag fick syn på mitt guldfärgade klotljus. kom då att tänka på en feldenkraisövning jag provade en gång när man skulle använda en färg - jag var då den enda i gruppen som använt guld. För pretentiöst, tänkte jag först. Men det var ju lite bråttom, tyckte jag, så va 17, det fick bli så.

Annons:
emiya
5/9/09, 2:26 AM
#21

emiya är en sammandragning av mitt förnamn.

skogsfrun
5/9/09, 4:55 PM
#22

Skogsfrun- för att jag älskar att vara i skogen!

Mollam
5/9/09, 5:28 PM
#23

Ville använda molly som min underbara lilla hund heter,men det var upptaget så då fick det bli Mollam.

Crowone
5/9/09, 9:40 PM
#24

När barnen var små bodde vi i ett hus som hette kråkan4. Sen var vi 4 i familjen så vår mailadress fick heta crowfour (kråkfyran).

Men då jag blev singel bytte jag till crowone (kråkettan) för det passade ju mig bra.

Mvh Crowone

Anco
5/10/09, 1:10 AM
#25

Anco kommer från mitt namn.De 2 första AN från förnamnet och CO från de första 2 i efternamnet.

Har blivit väldigt van vid detta nu, så det finns de som inte säger Nettan utan bara kallar mig Anco.

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

cillaj
5/10/09, 5:46 PM
#26

Jag kallas för Cilla och mitt efternamn börjar på J,

så det var en enkel lösning bara. Cillaj.

Indiania
5/10/09, 6:12 PM
#27

Mitt användarnamn kommer sig utav att jag tycker mycket om indianer och deras synsätt på moder jord.

" Var nära naturen - var när dig själv "

Annons:
xinluo
5/10/09, 7:04 PM
#28

Hej. Mitt användarnamn är egentligen min yngsta dotters Kinanamn hon heter Xinluo och det är alltid ledigt.

Sen ser jag att du korseet kommer från torsby det gör ju jag med.

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

korseett
5/10/09, 7:08 PM
#29

#28 va kommer du från torsby?!

xinluo
5/10/09, 7:09 PM
#30

Jag har pm dig hihi

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

korseett
5/10/09, 7:11 PM
#31

du med! *s*

allhealing
5/12/09, 12:21 AM
#32

Jag satt och försökte lista ut vad mitt företag skulle få för namn under försommaren 2006.

På en lunch med en god vän så tänkte jag ordet och han inte säga det förrän vännen öppnade munnen och sa det. Snacka om synkronicitet.

Så det blev allhealing.

/Kent Asp

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

solvinge
5/12/09, 9:05 AM
#33

Solen och Änglarna är viktigt för mig därav solvinge

nillanb
5/12/09, 3:02 PM
#34

jag kallas Nilla men det var upptaget så jag lade till ett N men

det gick inte det heller, då fick första bokstaven i mitt efternamn

B bli med.

Nilla.B

 

Annons:
doddel
5/12/09, 3:03 PM
#35

Jag sade doddel om mig själv som liten.. Det första ordet jag lärde mig till och med snacka om egenkär.*ler*

kraft
5/12/09, 5:11 PM
#36

Kraft - Den läkande kraften av alla slag vad det än må vara, healing, naturen, familjen, vänner, tankens läkande kraft, Kraften vi har inombors. Kraft är ett ord som för mig symboliserar ett friskt och starkt liv. När jag mår som bäst känner jag mig kraftfull! Jag älskar att känna kraften flöda i mig själv, i andra och naturen.

Songhios
5/12/09, 7:49 PM
#37

Song Hio´s är mitt stamnamn. Födde upp Helig Birma katter på 70-talet och det är Guden Song Hio i sagan om Helig Birma. Senare blev det perser för hela slanten. Höll nog på med uppfödning i c:a 25 år. Importerade 7 st perser från USA genom åren och hade en hyfsad uppfödning (nu menar jag inget skryt utan det var så på DEN tiden) Var sak har sin tid och med företag, småbarn, renovering och gud vet allt så la jag av för 12-15 år sen. Men min dotter ville vi skulle starta upp igen tillsammans och när jag hittade Perser i Focus så valde jag Song Hio´s efter som en del kommer ihåg mig. Att jag sen hittade intressantare forum är en annan femma! Låter som jag kommer från Hedenhös tid men jag var väldigt ung när jag började med uppfödningen.Oskyldig

Nu blir jag långrandig men jag måste bara få berätta när min dotter var c:a 3 år. Min bror hade fått sin 1:a son och vi var och spanade in underverket. Lille Oskar låg på skötbordet med huvudet mot väggen. Sakta vände han huvudet mot oss med slutna ögon och då utbrister min dotter -Hal han inte fått ödon än? Kattuppfödarens dotter det!

Kram på Er och ursäkta utsvävningenSkäms //Inga-Lill

Hoppfull
5/12/09, 8:08 PM
#38

Hahaha, vilken ljuvlig kommentar Glad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[skymningsaga]
5/13/09, 12:00 AM
#39

Det finns många olika faktan till varför jag har mitt namn. Jag frågade pendeln om mitt namn för några år sedan och fick fram vinterstorm. S¨å detta blev mitt namn en lång tid men mitt vesäntliga namn var skymningen. Jag uppdagades av en man som beskrev lika god och vacker som en barnsaga och han kallade mig skämtsamt skymningsaga.

Men namnet eller smeknamnet kom som en chock för jag blev som hel. Jag kände mig alltid dragen till att heta skymningen men det finns en viss mörkröd dov energi där som inte passar in med min. när han sa skymningsaga så kom färgerna och det prickade rätt.

Så skymningsaga är jag. Och ser du skymningsaga ser du mig.

[akumas7]
5/13/09, 1:42 AM
#40

Mitt namn 'akuma' är det japanska ordet för djävul ;)

dalamormor
5/19/09, 1:36 AM
#41

oj,nu hittade jag ett inlägg,som inte jag sett ,eftersom jag var utan dator.tycker inte om Tor hädanefter.mitt namn betyder att jag är stolt mormor till två vackra ungdommar,14-16årr tiden går.då är jag oxså född på hedenhös eftersom jag är äldre än song hios,inga-lill.

Annons:
Mads
5/22/09, 12:03 PM
#42

Mads är en förkortning för Madeleine som en del vänner och kollegor använder sig av istället för Madde tex. Trist men användbart Glad

Amor Vincit Omnia

Anmaja
5/22/09, 11:09 PM
#43

Anmaja Tungan ute

An - som i Anna, mitt tilltalsnamn

ma - som i Margareta, mitt andranamn

ja - de två första även i efternamnet.

Kallade mig först för Anja, för- och efternamn, men det är ju inte unikt så jag la till mellannamnet och jag har aldrig fått nobben när jag registrerat mig på nytt ställe.

"Man är aldrig nere med en ballong"
/Nalle Puh

JILE
5/23/09, 1:05 AM
#44

#10 Vilket fint efternamn Wargmåne det är inte vanligt.

korseett
5/23/09, 1:11 AM
#45

#43 Anmaja. välkommen hit kompis!

Anmaja
5/23/09, 1:14 PM
#46

Tack Karin-korseett! Kul att utforska denna sida. Glad

"Man är aldrig nere med en ballong"
/Nalle Puh

Crowone
5/23/09, 1:39 PM
#47

Om jag gjorde som #43 skulle jag heta Hichma, hahaha!

Låter ju asiatiskt eller nåt sånt!  Flört

Volito
5/23/09, 3:54 PM
#48

Jag letade efter nåt sam kan passa för den nya livet som jag börjar (vil) leva. Och kom fram lexokon i latin. Volito- den som flyger fritt. Nu bara förverkliga önskningar…

Annons:
Howliten
5/23/09, 4:08 PM
#49

#43 Ja, det var lite roligt med att ta 2 bokstäver i namnen. Mitt skulle bli Suli då… har bara ett förnamn, alltså inga mellannamn. Skrattande

Jag är glad. Är du?

Upp till toppen
Annons: