Annons:
Etiketterhypnosregressionreinkarnation
Läst 3630 ggr
tilja65
2009-10-19 13:08

Hypno- och regressionsterapi

Jag kommer just tillbaka från första delen i en 1-årig hypno- och regressionsterapiutbildning. Det har varit en mycket spännande uppstart på kursen. Denna del handlade bara om hypnoterapi. Vi har gjort alla övningar på varandra och därför känner jag mig extra upprymd och stark just nu! Skrattande

Vad är då hypnoterapi?

Jo, det är en terapiform där man arbetar med "klienten" under djup avslappning och berabetar olika typer av i första hand psykiska åkommor. Detta är exempel på det jag nu kommer att kunna hjälpa till med:

• Skapa tillit/förtroende till andra
• Minska stress
• Sömnproblem
• Bli av med laster, t.ex. rökning, och nagelbitning
• Viktproblem
• Hjälp med att bygga upp självförtroende inför t.ex. prov, intervjuer och olika typer av presentationer
• Stärka dina prestationer inom olika typer av sport/idrott

Så nu ska jag ut och försöka leta reda på personer att öva på under handledning, så att jag kan bli godkänd på första delen av kursen. Det ska bli så spännande och jag ser verkligen fram emot detta! Tungan ute

De kommande delarna kommer att vara inriktade på regression och den terapiformen har ett betydligt bredare behandlingsområde. Förutom de ovan nämda områdena så kan denna terapiform gå på djupet vid behandling av t.ex.

• Orsaker till olika former av fysisk smärta t.ex. migrän och kronisk muskelvärk
• Psykiska problem t.ex. fobier, rädslor, depressioner, tillit och viktproblem

Hoppas att jag genom mitt inlägg får fler intresserade av dessa former av terapi. Jag själv känner att det kommer att bli något som jag vill arbeta med så mycket som jag bara kan.

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

Annons:
[Spanaren]
2009-10-19 13:22
#1

Tusen tack för en mycket bra beskrivning på vad du går och lär dig nu Tilja Skrattande

Om det gills för dig så har du en hel drös av försökpersoner här inne att träna på Flört

Lycka till med ditt givande i letandet med att hjälpa andra och givetvis med att stärka upp dig själv också/kram Spanaren

[rore]
2009-10-19 13:26
#2

Det låter spännande.

Lycka till. Du råkar händelsevis inte vara uppsalabo?

För då anmäler jag mig frivilligtFlört

tilja65
2009-10-19 13:32
#3

Tack ska ni ha båda två Glad

Jag bor i Kalmar, tyvärr långt från Uppsala Rore, annars hade jag gärna övat på dig Flört

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

[rore]
2009-10-19 13:33
#4

Kyss

Indiania
2009-10-19 13:33
#5

Tack tilja för din intressanta beskrivning som du förklarat på ett bra sätt.

Min qigonglärare håller också på med hypno och regressionsterapi gjort en reinkarnation hos henne och kom tillbaka till tre tidigare liv, där jag fick till mycket lärdom som jag även kan ta till mig i detta liv.

Jag önskar dig verkligen Lycka till med din praktik och utbildning. Skrattande

Kram Indiania

" Var nära naturen - var när dig själv "

tilja65
2009-10-19 13:44
#6

Tack så mycket Indiania! Skrattande Då vet du vilken fantastisk upplevelse det är. Eftersom vi alla bär med oss händelser från tidigare liv, så kan det vara orsaken till en del av den smärta vi bär med oss. Det känns så bra att kunna behandla denna genom regression. Det är så fantastiskt att det finns så många olika behandlingsformer idag och jag tror att det finns en behanlinsform som passar var och en av oss.

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

Annons:
nillanb
2009-10-19 14:05
#7

Vad intressant !

det här tilltalar mig…

jag blev väldigt inrtesserad.

tack för din fina berättelse Tilja Skrattande

 

Hoppfull
2009-10-19 17:01
#8

Du får gärna öva på mig tilja! Jag bor ju bara några mil från Kalmar.

Låter kanonspännande!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

tilja65
2009-10-19 17:04
#9

Vad kul Hoppfull! Pm:a mig om vad det är du skulle vilja behandla, så hör jag av mig.

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

Indiania
2009-10-19 19:04
#10

#8 Vad kul för dig Hoppfull, denna gången bodde du på rätt plats! Skrattande Kram Indiania

" Var nära naturen - var när dig själv "

Hoppfull
2009-10-19 19:17
#11

#10 ja tänkt vilken tur man kan ha ibland… men det kanske är min tur nu? Fast det var dumt sagt så mycket tur som jag haft redan..

Kram till dig med!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

korseett
2009-10-19 20:45
#12

Va kul tilja att du börjat på utbildningen! Jag går själv i hypnoterapi och det är verkligen guld värt! För övrigt hos samma som Indiania

stormvind
2009-10-20 12:51
#13

Så roligt tilja!

Synd att jag inte bor i KalmarObestämd

Eller…….Du i MalungFlört

Annons:
[GunillaR]
2009-10-20 13:13
#14

Synd att du inte bor i Malmö Flört

Jag har visserligen gjort en regression 1997 och denna satte igång en massa utrensningar och mina rädslor och annat.

Men jag tror att där sitter mer kvar som ska bort. Min kropp mår alldeles för dåligt i förhållande till hur jag mår psykiskt. Jag mår nämligen alldeles på topp just ju men kroppen är på botten. Så något är där som inte står rätt till.

carip
2009-10-20 16:17
#15

Tilje - du kan väl komma till Uppsala, jag har en säng åt dig. Jag fick ju bo hos dig så jag kan återgälda!

Kram

Carina

tilja65
2009-10-20 18:15
#16

Intresset för den här typen av terapi verkar faktiskt väldigt stort och det tycker jag verkligen är kul. Jag har redan fått fler personer att öva på än vad jag har möjlighet att klara av eftersom jag har mitt ordinarie arbete. Det är fantastiskt roligt att det finns så många människor som är öppna för detta. Kul också att höra att flera av oss här på detta forum använder sig av det.

Ja Morgaine det hade vrit spännande att få arbeta med dig när jag läser regressionsdelen, men det kanske finns någon på närmare håll Flört

Carina det hade varit mycket trevligt Skrattande Nackdelen är att det inte är som med The Reconnection som klaras av på två dagar (såvida det inte hadlar om rökning), utan det krävs i genomsnitt 3 ggr för hypnoterapin med ca 1 veckas mellanrum Glad. När jag kommit igång med regressionsterapin kan vara aktuell däremot Glad.

Detta gensvar gör mig jätteglad Skrattande Tack!

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

carip
2009-10-21 00:52
#17

Jag kom precis hem från en föreläsning här i Uppsala med Jörgen Sundvall. Intressant!

Du är så välkommen när du än vill komma!Annars hittar jag ju till dig nu Flört

Kul med din utveckling - vad blir det härnäst?

tilja65
2009-10-21 08:52
#18

Vilket sammanträffande Carina! Jörgen verkar väldigt duktig och min man har gått hos honom ett tag, men det var flera år sedan. Däremot har jag fått för mig att vi arbetar på olika sätt med hypnoterapin. Ja, vem vet vilka vägar livet tar oss på… Flört

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

maribell
2013-04-24 10:51
#19

Jag undrar vad du tror om regression till tidigare liv eller livet före födelsen och ännu längre bakåt?

Jätte spännande !!

Vet du om några som håller på med regression i andra delar av landet?

[GunillaF]
2013-04-24 10:56
#20

#19 Tråden är flera år gammal och det är ett år sedan tilja var inloggad så ev ser hon inte din fråga.

Annons:
Upp till toppen
Annons: