Annons:
Etikettupplevelser
Läst 764 ggr
bluegoose
12/19/09, 11:37 AM

"Du måste välja"

Häromnatten vaknade jag vid midnatt och hade svårt att somna om. Jag låg inte och oroade mig eller grubblade över något, var bara vaken… Plötsligt hörde jag en röst i mitt öra som sa, lågt men intensivt, "Du måste välja! Du måste välja! Du måste välja!"

Sen inget mer.

Men vad är det valet gäller? Jag står inte inför några uppenbara vägval i mitt liv just nu. Och vem var det som viskade till mig?

Annons:
Indiania
12/19/09, 12:13 PM
#1

Vad spännande, vilken information du fick! Det var din inre röst eller din vägledare som gav dig rådet.

Kanske fick du till dig detta i förväg för du skall vara observant när du kommer i den situationen när du måste välja så du inte missar det…

Eller tänk efter om det är något du kan göra redan nu, något val du har som kan betyda mycket för dig.

Väntar att få höra fortsättningen på detta. Det är ju så underbart när universum viskar i ens öra.

Kram Indiania

" Var nära naturen - var när dig själv "

[Spanaren]
12/19/09, 12:33 PM
#2

#0 Men visst är det ditt liv som du ska värdera om?

/kram Spanaren

bluegoose
12/19/09, 12:43 PM
#3

Tack Indianina och Spanaren! Jo, det handlar förstås om mitt liv - men jag blev själv lite överraskad eftersom jag liksom inte går och grubblar över några särskilda val just nu. Sedan gör man förstås val hela tiden i sin vardag…

Ska försöka sätta mig i kontakt med den här "vägledaren" (oavsett om det nu är min egen inre röst eller något utanför mig) och få veta mer.

[Spanaren]
12/19/09, 12:54 PM
#4

# 3 Kanske sådant som du ansåg som viktigt förr, har bleknat i och med att hela din livssyn har ändrats ganska så raskt?!?!

/kram Spanaren

bluegoose
12/19/09, 1:02 PM
#5

Ja, så är det absolut. Min utvecklingsresa inleddes för nästan 10 år sedan då jag gick in i den beryktade "väggen". Tungan ute Mycket gott har hänt sedan dess, men de största omvälvningarna har nog skett de senaste två åren ungefär och enormt mycket har förändrats just detta år.

Visst finns det fortfarande gott om utrymme för förbättringar Flört, men jag skulle säga att jag aldrig mått så bra som nu. Jag har en inre frid som jag aldrig upplevt tidigare.

Så upplever inte själv att jag befinner mig in någon uppenbar valsituation just nu: jag känner inget behov av att flytta, byta jobb, förändra några relationer eller så.

Men som sagt, samtidigt gör man ju massor av val varje dag - vad man äter, lägger sina pengar på, tillbringar sin tid med och så vidare. Så jag undrar vad som avsågs - något enskilt viktigt val som jag inte är medveten om ännu, eller alla de där små (och viktiga) valen…

[Spanaren]
12/19/09, 1:23 PM
#6

#5 Det var precis så jag kände, som du skriver om i ditt stycke längst ned i ditt inlägg Flört /kram Spanaren

Ps Ser eller hör du någonting som inte andra gör, så kanske det är din väg att vandra vidare på *ler*

Annons:
snoflinga
12/19/09, 3:41 PM
#7

Vad spännande :) Hoppas du får veta snart vad det gällde, det brukar ju inte ta så lång tid innan det ploppar upp!

Själv fick jag en uppenbarelse över en sak som gnagt mig rejält till och från i många år, och det är bara så skönt att veta att det finns några därute som kan hjälpa en i rätt stund, och som har en del av de där svaren man saknar Glad Så, ett innerligt TACK till dem/den som hjälper mig (vem/vilka det nu var)

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: