Annons:
Etikettenergier
Läst 4333 ggr
[rore]
2009-12-31 15:25

Kundalini ?

Jag har en del funderingar runt detta. Det mesta som jag har hört om den är att den är farlig för sinnet/psyket,,Man kan bränna ut livsgnistan eller själva livet inom sig,,,

Har förstått att denna energi skall vara enormt kraftfull.

Jag skulle verkligen uppskatta om ni ville dela med er av era kunskaper och tankar i ämnet,,,,,

Själv känner jag mig mest förvirrad utav det lilla som jag snappat upp.

Annons:
Indiania
2009-12-31 16:12
#1

Här kommer en länk där du kan läsa lite… Kram

http://paranormal.se/topic/kundalini.html

" Var nära naturen - var när dig själv "

[rore]
2009-12-31 16:17
#2

Tack Goa Indiania,,,Kram

Shakti
2009-12-31 20:04
#3

Hej rore!

Nja, jag skulle inte vilja säga att själva kundalinin i sig är farlig, tvärtom är det ju en gudomlig energi och det gudomliga kan aldrig skada. Vad som däremot kan skada eller som rent ut sagt kan vara farligt för människan vid en för tidig kundaliniresning är hennes egna blockeringar och rädslan som ofta uppstår.

Jag har själv haft en kundaliniresning och den första tiden var det verkligen ett helvete. Jag kände bokstavligen hur det kändes som om jag hade en  orm i ryggen som försökte ta sig upp genom ryggraden. När den stötte på en blockering for den ut ur kanalen och det gav mig otroliga smärtor, då kändes det inte som en orm i rygger mer utan som en järnstång.

En gång var det som om jag skulle ha varit förlamad från höften enda ner. Jag gick som på skidor och kände knappt någonting i benen förutom smärta. Ofta när det var som värst kändes det som om det brann i ryggen och i huvudet. Jag trodde jag skulle bli galen och tappa mitt förstånd och jag kunde ligga i sängen i timmar och be till gud. Men ju räddare jag blev ju mer blockerade jag mig och ju värre blev smärtorna och det var faktiskt det som var det värsta av allt.

När jag sedan träffade en man som hjälpte mig att  arbeta på mig själv och på mina blockeringar började jag även uppleva positiva saker. Min rädsla minskade och hettan började mer och mer övergå till kyla, vilket är ett bra tecken för då befinner sig kundalinin i sin kanal. Ibland hände det att det kändes som om vatten droppade ner på mig och så jag började jag förnimma ett kribblande runt kronchakrat och det här var något som varade i flera månader.

När kundalinin sen äntligen nådde kronchakrat upplevde jag något så otroligt vackert, som jag helt enkelt inte kan förklara med ord, trots mina försök till det :). 

Först kändes det som om jag fylldes med vatten innifrån  som steg nerifrån uppåt. Jag kände mig jätte behaglig inombords med ett lugn som jag inte upplevt tidigare, trots att det kändes som att jag höll på att drunkna när vattnet steg. Sen plötsligt, utan att jag själv gjorde något, intog min kropp helt automatiskt en annan ställning, med rak rygg som man sitter när man mediterar. Det kändes inte som att jag befann mig i min kropp eller som att jag befann mig någonstans alls. Sen kunde jag förnimma hur kundalinin steg genom nacken och hur den där delade på sig för att kunna ta sig fram till pannchakrat på var sin sida av huvudet. Då kändes det inte som en orm mer utan bara som jätte skön energi. Sen kunde jag se i mitt inre hur en lotusblomma växte fram från mitt kronchakra och hur dens blad öppnade sig. Jag såg mig själv framför mig själv under hela den här tiden, fast jag inte kände av mig själv alls, som om jag bara såg på, fast jag ändå var där, omringad av dom vackraste färger och med ett fantastiskt välbehag i kropp och sinne, trots att det kändes som att jag varken hade det ena eller andra, alltså kropp och sinne.  Något så vackert och gudomligt som denna upplevelse  kan jag helt enkelt inte beskriva med ord :) Men ungefär så skulle jag vilja beskriva det.

Från och med att jag hade min kundaliniresning ändrades hela mitt liv. Mina intressen förändras, mitt sätt att tänka och uppleva förändrades, samt maten och livstilen plus mycket mer. Under den här tiden initierades jag även i reiki.

[yodhe]
2010-01-01 03:01
#4

#1 Tack för en väldigt bra länk, den innefattar nog det mesta av ämnet..Att NDU kan jämföras med en kundaliniresning är något jag har erfarenhet av…

# 3 Vad bra att du delger din upplevelse, så andra verkligen kan förstå hur det kan upplevas i den här situationen, med andra ord är det inga krafter man ska hantera hur som helst….

Tarzan88
2010-01-01 03:28
#5

# 3 Det va mycket intressant att läsa,säger samma som #4 kul att du ville dela med dej ändå ganska detaljerat hur du upplevt detta? Hur har du lyckats få kundalini resning ?har du gjort nått särskilt?hur många gånger har du haft det och hur lång tid tar de för "ormen" att resa sej?Skrattande de är såännande de med kundalini därför ja är så frågvisSkäms

Tarzan88
2010-01-01 03:31
Annons:
[GunillaR]
2010-01-01 13:57
#7

Jag fick en för tidig Kundaliniresning i slutet av 90-talet. Jag trodde alldeles bestämt att jag hade blivit gravt psykiskt sjuk. Samtidigt som min andlighet utvecklades som jag öppnat en dörr och jag gladdes åt detta, så fanns den andra sidan av myntet som verkligen skrämde mig.

Jag tog beslutet att stänga av mig från alla mediala och andliga aktiviteter för obestämd tid, tills jag kände att jag kunde återta dem. Sedan kunde jag så smått börja och ta upp allting och då gick det bra. Min Kundalini stod stilla i hjärtchakrat under de åren som jag "pausade", men nu har den börjat stiga igen. Nu så känns det bara glädjande och som en stor gåva att den stiger och jag känner att mer och mer gör jag mig fri från det gamla och närmar mig min egen sanning, min egen själ och Universum.

Alla människor har denna kraft och därför kan man inte säga att den är farlig. Men verkningarna när den stiger blir väldigt obehagliga eftersom vi människobarn har kommit väldigt långt ifrån Universums energier. Men jag tror att genom uppstigningen så kommer även Kundalini att resa sig hos väldigt många människor, men då utan "obehagliga biverkningar".

Shakti
2010-01-01 14:12
#8

 #5

Hej!

Min kundaliniresning var egentligen en följd av en livskris som jag befann mig i. Jag mådde dåligt och var sjuk, letade efter olika vägar att bli frisk på. Jag träffade en massa "healers" och andra "experter" på  på nätet som lovade guld och gröna skogar och bara dom kunde hjälpa mig bli frisk. En av dessa gav mig "andliga" övningar som jag skulle göra. Utan att jag förstod vad dessa övningar skulle innebära för mig började jag på med dem. Att det var övningar för att aktivera kundalinin visste jag nog om, men jag hade ingen kunskap om ämnet alls och hade verkligen ingen aning om vilka krafter det var frågan om. Sen dröjade det inte länge förren jag började känna av att något började hända i min kropp.

Det började med ett lätt pulserande i ryggradens slut (vid rotchakrat) och jag började även uppleva andra konstiga grejer, som t.ex. energivågor som verkade komma från ingenstans som sväpte över mig när jag låg i sängen. Då tycket jag att allt var väldigt skönt och behagligt, jag njöt helt enkelt och fortsatte mina övningar, tills det plötsligt en dag inte mer var så skönt och behagligt. Min ångest som jag sedan tidigare led av blev plötsligt allt större och större, min depression och socialfobi likaså. Jag som redan hade svårt att klara av vardagliga ärenden på grund av panikångest och annat kunde inte alls gå ut mer. Jag började bli mer och mer rädd och det sköna som jag först hade upplevt övergick till fullständig skräck och smärta. Jag vet inte hur många dygn eller hur många veckor som gick då jag höll mig inlåst i mitt eget hem och hur ofta jag låg gråtande i sängen och bad gud om hjälp.

Sen plötsligt kom vändningen, det var precis som om gud  hörde mig. För mitt i allt var han där, jag träffade en man på ett forum som hade mer kunskap än någon annan som jag träffat innan och han bodde flera tusen kilometer i från mig. Han lärde mig så mycket, hur jag skulle äta och leva för att jag skulle bli frisk, han behandlade mig med reiki på distans i flera timmar varje dag, för mina smärtor och för att placera kundalinin i sin kanal igen. Vi arbetade även psykologiskt på orsakerna till mina ångester och sjukdomar som jag led av. Han fick mig även att inse att det var mina egna rädslor som orsakade dom största smärtorna och jag började äntligen klara av det vardaliga livet igen.

När jag sen kände mig tillräckligt bra för att hoppa in i ett flygplan började jag att besöka honom och under ett av dessa besök initierade han mig i reiki, först i den första graden och några månader senare i den andra graden. Hela min kundaliniresning tog ungefär fem till sex månader, från att den aktiverades  till att den nådde kronchakrat. En kundaliniresning har man för det mesta bara en gång, men från och med då har man en aktiv kundalini och man känner pirrandet i rotchakrat som man vänjer sig vid, precis som man kan vänja sig med att ha tinnitus. Ibland känner man hur den arbetar på något och man kan känna anergivågorna genom kroppen. Nu använder jag mig även av kundalinienergin när jag ger healing till mig själv. T.ex. för att ta bort huvudvärk och sen för att komma ur negativa känlsor. Ofta kan jag också med hjälp av kundalinin  finna inre lugn och harmoni och komma i kontakt med det gudomliga.

I och med att min kundalini aktiverades förändrades alltså hela mitt liv. Från att ha varit väldigt sjuk, med ångester och rädslor enda sedan barndomen har jag blivit en helt ny människa som har blivit frisk och hanterar problem på ett helt annat sätt. Men mycket har jag tacka min man för, för utan honom skulle  jag säkert antingen vara död eller inne på psyket nu. Att han dök in i mitt liv, trots att han bodde i ett annat land, flera tusen kilometer från mig, trots att jag låg inlåst i mitt hem och knappt lyfte ett finger för att träffa honom, fanns han plötsligt där för mig, som att gud hörde mina böner och gav mig den hjälp jag bad efter, är verkligen ett under!

Nu är jag lyckligt, att allt gick som det gick och att min kundalini aktiverades. Men bara för att jag är lycklig och att min kundaliniresning slutade så bra trots allt, vill jag ändå varna andra för att aktivera sin kundalini. Det handlar verkligen om krafter, starkare och större än man kan tänka sig och bara för att jag fick den hjälp jag behövde är det inte säkert att alla får den hjälp dom behöver och då kan det faktiskt sluta riktigt illa.

Hoppas att det här besvarade dina frågor och fråga gärna igen om det är något mer du vill veta :)

stormvind
2010-01-01 14:28
#9

Oj, vilka upplevelser!

Tack för att Ni delade med Er och så härligt att livet vänt för Er.

Kramisar/Stormvind

Indiania
2010-01-01 14:31
#10

Vilka upplevelser ni delar med er, tack för det!

Nu undrar jag om vi kan ha kundaliniresningar utan att vi är medvetna om att det är just kundalini?

" Var nära naturen - var när dig själv "

[GunillaR]
2010-01-01 14:41
#11

# 8 - Det var likadant för mig. Kundalini började i samband med att jag gick in i väggen och hela mitt liv ställdes på ända. Vad som var hönan eller ägget där, vet jag inte.

# 10 - Jag tror att man kan ha en Kundaliniresning utan att veta att det just är detta som händer. Men jag tror inte att man går igenom detta utan att märka någonting eftersom själva resningen betyder att man bränner bort nerver, minnen och sådant som inte längre är betydelsefullt för en, som hör det gamla livet till.

Indiania
2010-01-01 15:09
#12

#11 Tack för ditt svar, jag förstår precis hur du menar…… Flört

" Var nära naturen - var när dig själv "

Shakti
2010-01-01 15:52
#13

Säkert finner man några på psyket, som inte vet om att dom har kundaliniresning. Det finns ju folk som inte alls håller på med andligt som råkar aktivera sin kundalini och som går till läkaren som inte heller vet vad som står på.

Annons:
Indiania
2010-01-01 16:00
#14

#13 Det var faktiskt i de banorna jag tänkte.

" Var nära naturen - var när dig själv "

Tarzan88
2010-01-01 23:44
#15

men så kundalini reser sej oftas när man är i en kris i livet?Obestämd

[GunillaR]
2010-01-02 01:19
#16

# 15- Inte per automatik. Det beror på hur långt man är i sin andliga utveckling. Har man precis öppnat upp för andling utveckling och det sker en personlig kris, ja då är det nog ganska stor chans, eller risk om man föredrar den benämningen.

[rore]
2010-01-02 14:46
#17

Tack för att ni delar med er..så öppenhjärtligt..

Anette61
2010-02-01 19:58
#18

oj vad spännande. Kan någon berätta mer för jag utövar Kundaliniyoga och har inte hört talas om resning. Är just nu inne i en kris.

[GunillaR]
2010-02-01 20:27
#19

Jag kan berätta att jag tror min Kundalini har stigit till pannchakrat. Hade en upplevelse natten mellan torsdag och fredag förra veckan.

snoflinga
2010-02-02 09:30
#20

Oj vad spännande att läsa om! Även om jag i dagsläget inte är beredd att prova - jag är rädd att en förändring av mig skulle innebära problem i mitt förhållande och det vill jag undvika i dagsläget - inga kriser eller liknande just nu tack Skrattande

Tack för att ni delar med er!!!

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

Annons:
Älvan
2014-03-19 10:02
#21

Jag hade under flera månader en känsla mellan skulderbladen som var som någon masserade mig inifrån nerifrån upp i en halvcirkel. Tidvis väldigt störande som att det "var för trångt" för det sympatisk inuti. Jag tolkade som att mitt hjärta renades då jag själv jobbade på bitterhet över hur mitt liv sett ut och ser ut. Jag bearbetade särskilt min avsky och har mot en person. Efter detta tog Slut har jag i längre och kortare stunder kunnat i mitt hjärta omfamna världen med alla sina brister och denna person. Kan det ha varit kundaliniresning. Kan säga att efteråt kände jag kortvarigt i nacken och nu har jag en känsla av att mitt tredje öga är vidöppet och att jag inte kan stänga den. Jag har även många gånger upplevt gränslös kärlek i mig och är allmänt lyckligare. Jag utövar yoga typ aschtangyoga 1 ggr/v. Mediterar ej djupt men kopplar upp mig i rot och kronchackra flera ggr dagligen för att uppleva "flödet" av kärlek och ljus. Jesus är min vägledare. Är detta kundaliniresning? Finns det något jag bör undvika eller göra?

Upp till toppen
Annons: