Annons:
Etikettupplevelser
Läst 3456 ggr
snoflinga
1/19/10, 10:24 PM

Hur tråkiga saker kan ses

Vill bara förmedla för er, två saker som kanske kan få er att se era sorger/problem på ett annat sätt. Det här är konkreta exempel på "tråkiga" saker som hänt mig, och som blivit något bra i slutändan trots att man inte kunnat ana det då.

1. Jag dejtade en kille som sedan dumpade mig på ett elakt sätt. AJajajaj - här kunde historien slutat med en förkrossad Snöflinga som inte längre litar på killar. Men, om vi fortsätter historien ser vi följande:

Under dejtandet träffade jag killens syster, som pluggade på ett program som jag blev intresserad av. Jag hade ingen aning om att det fanns innan, men valde nu att söka detta program. Jag blev antagen och flyttade således till den orten, med mig tog jag min häst. Stallplats hittade min mamma av en slump, och i detta stall fanns en tjej som blev min vän. Denna vän bjöd sedan mig på en fest, där hon introducerade mig för sitt ex - som numera är min sambo. Så, om jag inte träffat och sårats av killen här ovan, hade jag kanske aldrig träffat min nuvarande sambo.

2. I somras trampade jag fel och klantigt nog lyckades jag skada foten. Jag hörde hur det sa P A N G och i samma sekund blev jag alldeles kall, jag har alltid haft fobi för brutna ben och det hela slutade med att jag kastade mig ner i soffan, där jag låg med foten högt och skakade och huttrade. Dagen efter lyckades jag köra till vårdcentralen för kontroll, där sade läkaren att jag hade stukat foten väldigt illa. Eftersom jag kände att det här totalt pajade alla mina planer och jag beklagade mig för denna läkare, skrev han ut en duktigt stark antiinflammatorisk medicin som jag tog i maxdos, allt för att bli bra på en vecka. I tre dagar tog jag denna medicin, men varje gång den slutade värka kändes foten precis som förut. Medan medicinen verkade traskade jag runt rätt ok, men efter att på lördagskvällen blivit buren hem av sambon och vår vän, insåg jag att nu var det dags för ett nytt läkarbesök. Knaprade i mig tabletterna på söndagen, och åkte in till akuten. Lång historia - men jag hade brutit ett ben i foten och den medicin jag fått var absolut inte bra att käka när man hade benbrott - dels läkte ju inte benbrottet när jag inte kände smärtan utan traskade med bruten fot, och dels var den inte bra för läkeprocessen heller. Det här kan ju tyckas bara vara en negativ historia - först skadad fot och därefter feldiagnosticerad. Men vet ni vad, så är det inte:

För, sedan dessa tre dagar med denna medicin, har jag inte haft ont i ryggen en enda gång!!! Jag har sedan många år tillbaks till och från haft en hel del ryggproblem, alltid på samma ställe. Det hände att jag inte kunde sitta ner vid frukostbordet på morgonen, och att gå på toaletten kunde vara stört omöjligt eftersom jag då satt i en vinkel som fick mig att kollapsa. Varje gång jag varit sjuk och legat mycket har ryggen totalvägrat, varpå jag knappt kunna böja mig alls, och så vidare. Att borsta tänderna har också varit svårt, och att ta på skor och byxor, för att inte tala om STRUMPOR. Jag skadade alltså foten lite före midsommar 2009, och har inte känt av detta mångåriga ryggproblem en enda gång sedan dess! Kan ni fatta det, det är så himla underbart!

Om ni orkar läsa så här långt, hoppas jag att ni inte tycker det här är för mycket - jag - jag - jag - utan att ni kan se hur fantastiskt bra det kan bli fastän det inte känns så för stunden! Själv är jag väldigt tacksam över båda de här händelserna, och säkert flera andra som jag bara inte upptäckt ännu. Det kan också få mig att tänka att vissa saker får man aldrig reda på, som min vildsvinskrock, kanske får jag svaret på vad som var bra med den, kanske får jag aldrig veta, men troligen kommer det något gott ur det oavsett om jag inser det eller inte.

/Snöflinga - en som är på svammelhumör idag, men nu ska jag sluta svammla Foten i munnen

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

Annons:
korseett
1/19/10, 10:57 PM
#1

svamla så mycket du vill snöflinga! Det här var två underbara berättelser om att kunna se det positiva och att allt har en mening. Det kan vara svårt att se mitt uppe i det me nhar man bara tron på att det sker av en orsak så brukar situationen kännas lättare

Tack

Indiania
1/19/10, 11:16 PM
#2

Jag tycker du är helt underbar Snöflinga! Kyss Mera sånt…..

Det är så glädjande att se hur du kan konsten att tänka på rätt sätt - att det kommer alltid något positivt i det vi för stunden kan uppleva som negativt.

Tack du är som en vitamininjektion här på sajten!

Kram Indiania

" Var nära naturen - var när dig själv "

Soffe
1/19/10, 11:34 PM
#3

Kanoners snöflinga! Det brukar gå lättare med positivt tänk.

Kram

stormvind
1/20/10, 7:19 AM
#4

Flört HÄRLIGT!

Kramisar/Stormvind

Loet_old
1/20/10, 9:06 AM
#5

Tack för att du delar med dig snöflinga.det gäller att se det posetiva i det negativa,även om det är mörkt vid tillfället.

Kram

snoflinga
1/20/10, 9:24 AM
#6

Tack för era snälla ord Kyss

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

Annons:
Hoppfull
1/20/10, 11:25 AM
#7

Tack för dina berättelser snöflinga!

Det får mig att fundera över hur mycket i livet som egentligen hänger ihop så där fast utan att man ens lägger märke till det eller reflekterar över det.

Jag tror även att så länge man är mitt uppe i det jobbiga i situationen så ser man inte helheten, de positiva följderna kanske inte ens har hänt än, så att vara i varje situation utan att fördöma den tror jag kan hjälpa oss himla långt.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

NessaInglorion
1/20/10, 1:45 PM
#8

Tack, tack, tack älskade Snöflinga för dina underbara berättelser med lyckliga slut! Kyss

"Låt själen vara fri"

Branneli
1/20/10, 5:36 PM
#9

Underbart *-flinga…Kyss

Dessa historier behövs som en påminnelse om att livet är underbart !!

Det är en tillgång att kunna se det positiva som föds av "det som inte blev som planerat"

Jag är mitt i en tråk-process, som jag skulle klara mej utan…Oskyldig

Fast jag känner av att det kommer & sluta med ett bra resultet. Jag försöker spara denna känsla, ta fram den när det är motvind. Jag önskar bara att denna process inte blir så "gupplig"……

snoflinga
1/21/10, 10:44 AM
#10

#7 Ja, jag håller med dig, det är svårt att se det när man är mitt i det, men då får man trösta sig med vetskapen om att det kan leda till något positivt!

#8 Varsågod Kyss

#9 Håller tummarna för att din tråkprocess snart är över!

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

Upp till toppen
Annons: