Annons:
Annons:
majlar
4/12/10, 11:21 AM
#1

Tack för den Spanaren jag visste inte att katten är ett kraftdjur. Det var spännande läsning. Häxorna har ju med sig katten på kvasten. HihihihiKyss

[Spanaren]
4/12/10, 12:26 PM
#2

#1 Du är för härlig Flört

snoflinga
4/12/10, 11:02 PM
#3

Tack Spanaren! Jag var fullständigt förvirrad i din förra länk där man skulle hitta sina kraftdjur, kändes inte som att jag verkligen hittade dem men de djur som skymtade förbi (slump eller inte) var dessa (med mina reflektioner)

Sköldpadda - stämmer bra Skrattande

Varg - Stämmer nog rätt ok, men passar nog på många.

Noshörning som frustar och gömmer sig - hittar ingen info?

Enhörning - jag är varken kreativ eller barnmänniska Gråter

Mus - Jo, jag har sinne för detaljer, är inte pedant men petnoga med vissa saker, särskilt inom hästeriet (när jag var barn ritade jag in alla detaljer på mina teckningar, och hatade barbiehästarnas utrustning som var FELkonstruerad Skrikandes)

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

[Spanaren]
4/13/10, 11:02 AM
#4

Hittade en intressant länk till:

http://sjalensoas.se/om%20kraftdjur.html

# 3 Vissa kraftdjur är bara på tillfälligt besök och så är det kanske med din noshörning också Flört

/kram Spanaren

[BigMama]
4/14/10, 11:18 AM
#5

Hur är det med djur man drömmer om tro? Är de ens kraftdjur för tillfället eller bara symboler för något? Drömde nyligen om både tvättbjörnar och en sköldpadda i en o samma dröm.

sorgblot
5/21/10, 4:05 PM
#6

När jag skulle sovai går och låg och blundade var det som om jag tittade ändå och jag kände hur jag blinkade fast jag inte gjorde det fysiskt. Efter en liten stund kom ett öga fram för min syn. Ett öga på en alligator/krokodil, men jag hittar inget om detta djur i länkarna här. Någon som vet vad detta öga vill säga mig?

Annons:
[Mastre]
5/21/10, 5:35 PM
#7

Om jag får plocka fram min älskade "Animal spirit guides" av Steven Farmer… Ett djur kan stå för flera saker, så känn efter om något av dem träffar rätt.

#3 Noshörningen kan stå för att ta sig egentid, att göra något för sig själv,eller att noga förbereda sina val och beslut. Att undvika konflikt och söka harmoni. Att reflektera över sin andliga utveckling snarare än försöka nå målet så fort som möjligt.

#6 Alligator och krokodil kan vara en signal att processa det du lär dig innan du samlar mer kunskap/information. Att sätta gränser och skydda sitt personliga territorium. Att förnya och börja om efter en mörk period. Var noga med att samla fakta och analysera situationen från alla sidor innan du handlar. Viktigt att hedra dina förfäder.

sorgblot
5/21/10, 9:22 PM
#8

#7 oj..

snoflinga
5/24/10, 1:33 PM
#9

#7 Tack Kyss

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

Nyfniken
8/21/11, 10:02 AM
#10

Hejsan.

Undrar om någon kan förklara det här för mig.

Vad är skillnaden eller likheten med kraftdjur, totemdjur följare och allt vad dom kallas för.

Under meditationer är jag ofta en havsörn. Men jag samtalar ibland med ett stort och ståtligt "aslan" lejon. Sen har jag en korp och en kaja som dyker upp titt. År dom mina kraftdjur allihopa?

Tacksam för svar/Tack

Credendo vides (om man tror så ser man)

signemo
2/24/13, 2:23 PM
#11

Är älgen ett kraftdjur När jag övade på meditation, var det en samling djur omkring mig. Jag tittade efter hundar som jag tycker om. Men det var först en varg som strök förbi mig och sen ställde sig en älg bredvid mig och där stod den lugnt o tryggt kvar.

Var rädda om varandra

[dandamimm]
2/24/13, 2:38 PM
#12

Signemo: alla djur kan vara kraftdjur…

Nyfniken: nu är detta min inställning och det finns säkert de som tycker jag har fel, så är det ju alltid ;) , men för mig är de bara olika ord på samma företeelse. man väljer ord beroende på vilken tradition man kommer från eller jobbar i. Man kan ha många olika kraftdjur genom livet och flera samtidigt är inte ovanligt. De säger farväl när de gjort sitt men vissa stannar hela livet. Andra kanske man bara behöver jobba med en kort tid.

Upp till toppen
Annons: