Annons:
Etiketterhypnosregressionreinkarnation
Läst 2114 ggr
sathura
4/25/10, 12:55 AM

Vad tror ni om "själv hypnos"?

Har "själv hypnosen" fungerat för er som provat att tex sluta röka, gå ner i vikt eller få bättre självförtroende?

Skickar med en länk här.. Gjorde den igår med hörlurar och har varit väldigt glad och lugn hela dagen.. Nästan som jag svävat genom hela dagen utan några som helst beskymmer:).

Annons:
korseett
4/25/10, 1:25 PM
#1

jag har inte provat denna men självhypnos precis som vanlig hypnos fungerar om du själv tillåter det. Jag skulle gissa att det handlar om suggestioner i den här.

sathura
4/25/10, 6:46 PM
#2

Än så länge har den iaf fungerat, har inte märkt av stress överhuvutaget på dessa dagar..:)

Finns det några andra sätt man kan använda själv hypnos? Vet någon ifall det finns bra sidor här på internet där man kan lära sig lite mer? Är väldigt tacksam för svar:D.

korseett
4/25/10, 7:26 PM
#3

sök på suggestioner och suggestionsterapi så kommer du nog att finna en del. det hypnotiska tillståndet är det samma som när du dagdrömmer eller försvinner bort i en god bok eller film eller när man mediterar

sathura
4/25/10, 10:26 PM
#4

Tack:)! Ska genast börja leta:).

tarotlasse
4/27/10, 1:25 PM
#5

Jo det fungerar alldeles utmärkt men när det gäller själsuggestioner så är det ngt man måste ge en längre tid av användning innan man märker ngt resultat.

Jag brukar ordinera minst 10 veckor och att man kör cd´n minst 3 ggr i veckan.

När jag gick mina kurser i mental träning så gjorde jag en enorm personlig utveckling.

Får säga att den mentala träningen är det bästa jag någonsin gjort i mitt liv.

Provade för ngt år sedan Mindefullness och ngt jag också varmt kan rekomendera har du gått en kurs i mindefullness har du mycket lättare  att ta åt dig den mentala träningen eller själv hypnosen vad man nu vill kalla det.

Lasse

sathura
4/27/10, 8:29 PM
#6

Tack så jätte mycket för dina råd Lasse, har aldrig hört talas om mindfullness ska ta och luska i det..

Har sedan någon månad tillbaka börjat med positiv tänkande och nu för nån vecka sen med själv hypnos, provat lite med självsuggesioner.. Kan säga att allt det här har fått mig att må bättre, slipper den jobbiga stresskänslan i magen som kommer just när man får lite brottom. Sen så har jag börjat lyckas med det mesta:).

Annons:
[yodhe]
4/28/10, 2:50 AM
#7

Du kan leta på Existens och hitta en hel serie om just självhypnos…

Jag la ut den 2009…sök " själhypnos"under artiklar..

Denna kommentar har tagits bort.
sathura
4/29/10, 10:35 PM
#9

Tack Yodhe:)!

Upp till toppen
Annons: