Annons:
Etiketterhypnosregressionreinkarnation
Läst 2637 ggr
sockerkakan1
2010-07-05 18:36

Somnar inte vid uku...

Jag har försökt ett antal gånger i ca en månad nu med att lyckas med en uku men kommer ingen vart. Problemet är att jag aldrig hamnar i ett bra "hypnos-stadium" Om jag lägger mig på magen somnar jag direkt, om jag lägger mig på rygg tar det ca 2-3 timmar om jag ska somna (även fast jag har tröttat ut mig själv på dagen påde fysiskt och psykiskt).

Kan någon hjälpa mig? "/

Annons:
korseett
2010-07-05 19:20
#1

provat att sitta bekvämt i en soffa t.ex?

sockerkakan1
2010-07-05 19:50
#2

har testats, fungerar inte…

[yodhe]
2010-07-05 19:55
#3

Då är du inte redo att utföra detta..

tyvärr, så säger kroppen ifrån med det som vi inte ska utföra ännu…

pröva att bara meditera, så kanske det släpper..

allhealing
2010-07-05 21:02
#4

Vissa personer är mer mentala och behöver ha "kontroll" på läget. När man fungerar på det sättet så fungerar inte UKU eftersom UKU handlar om att våga släppa kontrollen och expandera så att man även kan lita på sig själv bortanför kontrollgränsen. Ta helt enkelt ett snack med din inre tullkontroll och ta reda på varför du tror att du har en gränspost inom vilken du behöver kontrollera allt som sker.

Först när du är redo att lita på dig själv i ett än större sammanhang där separation inom inte måste vara en del av vardagen så kommer det att fungera utan problem med UKU övningar.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

sockerkakan1
2010-07-05 21:30
#5

visa ord där, allhealing! Vet inte om det kan vara en spärr men, jag känner mig väldigt exhalterad över att göra en uku. Så det handlar inte om rädsla, jag blir lixom för ivrig. Kanske.

allhealing
2010-07-06 01:47
#6

#5

Tro mig jag läsa alla människor som en bok =)

Det är bra med rädslor, dom hjälper oss att utveckla oss snabbare.

Känn dina rädslor och du känner dig själv.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Annons:
snoflinga
2010-07-06 10:45
#7

#6 jooo, de där rädslorna Skrattande Hur är det man säger, håll dina vänner nära, men dina fiender närmre Flört

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

snoflinga
2010-07-06 12:28
#8

Haha, fick precis en liten AHA-upplevelse - att jag inte kopplat det tidigare!!! Det är alltså UKU-upplevelser jag har ibland :) Jag borde ju kopplat det nu när jag läste inlägget, men det tog en halvtimme och en massa joggande för att min hjärna skulle koppla ihop mina upplevelser jag ibland har med inlägget här :) Coolt. Då har jag ju förmågan i alla fall, det svåra är ju att ta fram den på beställning (som ju även ursprungsinlägget handlar om!!!)

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

snoflinga
2010-07-07 01:01
#9

#0 Jag blev så himla nyfiken :) Har du någon övningstext/mediation du följer när du gör dina försök? Mina få uku:er har jag upplevt i vanliga situationer, när jag gör något helt annat och tankarna bara vandrar (en gång körde jag bil och en gång satt jag med sambon och pratade, en annan gång joggade jag). Det är väl därför de blir så korta, men jag upplever liksom inte att kroppen slutar fungera, jag är ju fortfarande människa samtidigt, bara det att jag har kontakt och samtidigt ser världen utifrån, som en liten myrstack, den är så långt borta och så liten, världen. Och så omges den av ett enormt mörker, men inget skrämmande mörker utan bara av storheten, av alltet. Samtidigt ryms den inuti en människa, som en liten liten diamant… Fastän den är oändlig samtidigt.

Jag upplever också att de gånger jag fått riktiga bilder från mina hästar (alltså inte bara aningar och tankar som låter som mina egna) har det varit samma kanal. Denna kanal lyckas jag inte själv öppna, den kommer när jag är som minst fokuserad på den, helt av sig själv. Nu vill jag hitta nyckeln till den kanalen :) Tänkte att det kanske skulle fungera med hjälp av någon övning, så om du har någon vore jag jättetacksam att få ta del av den :) Har googlat lite men blev inte så jätteklok på det…

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: