Annons:
Etiketthealing-allmänt
Läst 6513 ggr
liwa
7/26/10, 8:32 PM

Distanshealing fungerar ej!

Jag har provat att få distanshealing ett antal gånger men tycker inte att det gör någon skillnad.

jag undrar om det är något som JAG gör fel eller varför jag inte alls känner något?

Gör ju det man ska göra. Tänder tom ett ljus och slappnar av totalt och försöker att bara ta emot healingen men inget händer.

Annons:
[GunillaF]
7/26/10, 8:45 PM
#1

Hej.

Det är svårt att svara så här på rak arm vad det kan bero på. Det kan ju vara flera olika orsaker…

Är det en healare som brukar "lyckas" i vanliga fall?

Är det en åkomma du har som kanske behöver flera, eftervarandra, healingtillfällen?

Kanske du blockerar dig fast du inte tycker det. Vissa personer som jag healat har jag kännt att de "satt upp en skärm" runt sig och nästan vägrar släppa mig inpå kroppen (bildligt talat alltså för jag healar nästan bara på distans)

Jag hoppas du får tag i "rätt" healer och att du får må bättre i det som besvärar dig.Kyss

liwa
7/26/10, 10:44 PM
#2

Tack Gunilla!

Har provat lite olika healers, men det är nog som du säger, att jag kanske behöver flera healingtillfällen efter varandra.

Ska prova det och se om det blir någon skillnad.

Kyss

allhealing
7/27/10, 1:26 AM
#3

#0

Kontrollbehov hos den som tar emot healingen är ofta orsaken till varför den som tar emot healingen inte känner någonting. I just ditt fall så är detta väldigt sant.

Det finns inget behov av att förstå allting, speciellt inte det man inte förstår…om du förstår vad jag menar Cool

Healing fungerar även om du inte förstår healingprocessen.

Problemet är givetvis djupare eftersom du inte kan kontrollera det du inte förstår.

Detta i sin tur betyder att du tror dig själv vara utom kontroll över healing händelsen och detta är inte en sanningen som matchar den sanning som du lever idag.

Därför upplever du inte healing som du vill uppleva den, helt enkelt för att du inte känner dig trygg eftersom du inte vet vad det är som kommer att hända.

Orsaken till att det fungerar såhär beror på att den logiska delen i vår hjärna har ett enormt kontrollbehov om vi ger den delen av vår hjärna den uppgiften.

Dock så är detta enbart den vänstra hjärnhalvans sätt att uppfatta verkligheten på.

Den hjärnhalvan bortser helt och hållet från den verklighet som även existerar i höger hjärnhalva och som inte alls fungerar så som den vänstra gör.

Detta betyder att du använder den begränsande kraften som den logiska vänstra hjärnan använder sig av och bygger upp hela din världsbild runt den delen. Du är inte ensam, de flera människorna i västvärlden beter sig på samma sätt.

De använder en hjärnhalva och bortser nästan helt från den andra hjärnhalvan.

Med detta receptet tror de sig sedan ha full kontroll på vad det är som äger rum.

Snacka om att detta leder till misstag. Hur kan en halv hjärna veta mer än en hel hjärna. Detta är givetvis inte sant men ändå tror vi att det är det.

Därför kan du lugnt slappna av och ta emot healingen. Fäll upp vägbommen som din vänstra hjärnhalva fällt ner och njut av resan.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Pialinn
7/27/10, 10:13 AM
#4

GunillaF skickade healing till Tyskland åt mej. Jag bara låg i sängen och försökte inte tänka på nåt.

Hela jag började bubbla som sockerdricka!

Hade inga funderingar om det skulle funka, men 3 ggr har jag nu fått healing av henne och jag "bubblar" varje gång. Mina smärtor i armarna efter för mycket handarbete(?) försvann.

Det var första gången jag fick healing. Hade inte ens tänkt hur eller om det skulle fungera. Tror t.o.m. min väninnas hund får en släng av sleven för hon har blivit mycket lugnare.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

tilja65
7/27/10, 2:13 PM
#5

Healingens verkan har ingenting att göra med själva känslan man har i kroppen när man får healingen. Effekten av healingen märker du av efteråt och kan ibland märkas genast, men oftast tar det ett tag.

Den känsla man har under healingtillfället kan vara väldigt olika. Ibland när jag skickar healing rör sig kroppen rent fysiskt på den jag skickar till och ibland blir kroppen varm på vissa ställen, en bubblande känsla kan kännas inombords eller utanpå kroppen eller så är det något helt annat som personen upplever. Det vanligaste är att man har en upplevelse av harmoni inombords. En del märker ingenting, men det betyder alltså INTE att inget hänt. Det är bara så att vi upplever saker och ting olika.

Min erfarenhet är den att alla människor är mottagliga för healingen. Ibland är det dock så att just det man ber om healing för inte ska lösas just då, av olika anledningar. De helande energier som används finns omkring oss alla hela tiden. Det personen som ger dig healing gör är bara att den styr dessa healande energier in i ditt energifält. Inget konstigt alls egentligen.

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

Pialinn
7/27/10, 3:30 PM
#6

Det var så lustigt, detta med "bubblorna". Jag är en lat person som ofta går och lägger mej på precis samma sätt som när GunillaF skickat healing. Och aldrig någonsin har jag kännt av "bubblorna" då. Vare sej tidigare eller senare.

Jag har en annan person som skickar healing. En dag sov jag till halv tolv och vaknade skrattande. Har varit nere på sista tiden pga olika händelser, alltså ingen anledning till att skratta. Men det positiva sitter fortfarande kvar i kroppen flera dar efter min sovmorgon.

Själv tror jag att det är distanshealingen som verkar.

#5 Kan djur oxå bli hjälpta av healing. Hunden jag passar medan matte&husse har semester  har blivit mycket lugnare och gör inga utfall mot små hundar mer bl.a..

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Annons:
[GunillaF]
7/27/10, 3:43 PM
#7

#6 Läs på min hemsida under referenser så får du se vad bra det går att heala djur. Glad

liwa
7/27/10, 8:07 PM
#8

Tack för alla svar.

Det konstiga är att det är endast när jag får distanshealing som jag inte känner av något.

Får jag "vanlig" healing så känner jag av den.

Det är säkert någon blockering som spökar, men tycker det är konstigt.

Pialinn
7/29/10, 10:35 AM
#9

Nu har jag "bevis"på att det funkar. Bett om healing till mina vänners hund och hon har blivit mycket snällare.

Mötte en annan hundägare nu på morgonen som var lite ängslig när Punto ville hälsa på hans hund för hon var i koppel. MEN allt gick väldigt städat till. Inget utfall som jag vet att hon brukar göra. Bara en liten sniff o sen gick hon vidare.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

[GunillaF]
7/29/10, 12:36 PM
#10

#9 Härligt! Skrattande

Sagaliten
1/1/16, 6:16 AM
#11

Har fungerat för mig också en av två ggr. Första var en sånhär masshealing eller grupphealing på distans. Andra gången då var det bara jag och vi hade avtalad tid och jag hade dels ett ljus, men hade även bergskristaller i händerna för tänkte att det säkert kunde hjälpa till. Sen blev det sådär pirrigt eller bubbligt i kroppen. Lite smått i hela samtidigt och mer som hoppade runt under tiden. Höll i över 2 timmar efter vi avslutat, Efter healingen var klar återkopplade hon med vad hon fått till sig. Och trots att hon inte visste något om min hälsa så slog hon huvudet på spiken med att hon fick väldig huvudvärk men samtidigt också ont i hela kroppen och öm i huden vilket bara är några av de symtomen jag har. Just det var en chakrahealing där hon balanserade energierna och hävde blockeringar. Måste erkänna att jag inte trodde på det efter första gången men blev glatt överraskad när det faktiskt fungerade. Hoppas du får det att fungera också. Är himla mycket smidigare än att sticka iväg och göra det 😊

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

ken2
1/1/16, 11:23 AM
#12

Jag har ganska kort erfarenhet, men har upptäckt att dom som äter starka mediciner verkar ha svårare att "känna" något… dock är jag helt övertygad om att det fungerar iaf.

Min fru t.ex har jag provat på sen jag fick förmågan, men hon har alltid sagt att det inte funkar, en kväll somnade hon i soffan, så jag tänkte att jag testar lite när hon sover,  Tror att det tog nog inte ens 5 sekunder innan det började hända saker i armar, fötter å ansikte.

Verkar som om hon har svårt att slappna av i vaket tillstånd, så nu brukar jag ge henne när hon sover (med hennes tillåtelse såklart), inte för att det spelar nån roll för själva healingen, den kommer dit den ska ändå. Men då kan jag förklara för henne hur hon har reagerat.

Pialinn
1/2/16, 4:48 PM
#13

Jag fick en protes i vänster knä 16/9-15. Hade bett att få healing på operationsdagen.

Dag 5 åker jag från sjukhuset och dag 11 slänger jag kryckorna. Läkaren är en av mina vänner och han förstår inte att jag "läkte" så bra. Har fått healing någon gång efter OP och nu drygt 3 månader efter har jag nästan inga problem, utom att vika benet. Men jag går och cyklar precis som tidigare.

Att allt gått så bra och fort med läkning tror jag beror på healing på distans.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Annons:
[Lummer]
1/3/16, 2:37 PM
#14

#0 Healing är ju ingen instant fix. Kroppen tar emot det även om du inte märker någon fysisk sensation och det kan ta en stund innan du märker någon skilnad i ditt tillstånd . Vissa saker kan kroppen läka fort och andra tar längre tid. och nu märkte jag att tråden var gammal…

Pialinn
1/5/16, 11:03 AM
#15

#14 Även gamla trådar går att fortsätta i.

Jag ber oxå "Healing-änglarna" om hjälp, när allt känns jobbigt. Fick det rådet av en som skickar healing till mej.

Om det hjälper vet jag inte men det känns skönt att "prata" med någon om mina problem.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

[Lummer]
1/5/16, 1:18 PM
#16

Alldeles rätt. Det är aldrig fel att be om healing😉

Sagaliten
1/5/16, 1:34 PM
#17

#15 Aldrig hört talad om Healingänglar förut men känns som en sak jag nog ska sätta mig in lite mer i. Om du spontant har tips på vart info finns eller någon vägledd meditarion så mottages det gärna 😊

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Upp till toppen
Annons: