Annons:
Etikettnäring-för-själen
Läst 1713 ggr
allhealing
2017-03-27 22:48

ABC-metoden en favorit i repris

Nu kan du som är medlem i "Healing i Fokus" prova på ABC - Alignment By Choice utan kostnad.

Kanske var du med 2012 när jag erbjöd alla Healing i Fokus medlemmar att testa på denna tjänst för första gången eller så är detta helt nytt för dig. Oavsett vilket så är ni alla välkomna att delta i denna prova-på omgång.

Start     2017-03-28     kl. 00.00.00
Stopp   2017-04-30     kl. 23.59.59

ABC - Alignment By Choice är en självhjälpstjänst. Syftet med tjänsten är att hjälp till inom området personlig utveckling. Metoden utgå från förståelsen att varje människa är unik. Det handlar om att ta hänsyn till varje individs speciella behov och önskemål. Det vi tror på, känner och tänker blir vi. Metoden är skapad för att nå hela vägen in till den medvetandekärnan. Det är först när vi når kärnan inom oss som det blir möjligt att påbörja resan mot en varaktig förändring på djupet. ABC - Alignment By Choice hjälper dig att komma i kontakt med denna kärna.

Om du vill öppna upp ditt medvetande och hitta nya vägar och nya sätt att skapa ett mer balanserat sätt att leva på. Där balans betyder att "allt man gör och är" alltid är för sitt eget såväl som för alla andras bästa skull. En verklighet där mer lugn, frid, ro, balans, harmoni och välmående är ett mer ofta förekommande sinnestillstånd än du i nuläget har.

Gör såhär för att vara med.

1.     Se till att du är medlem i ”Healing i Fokus”

2.     Skriv in i tråden nedan, jag är med. Om du är blyg och ändå vill vara med men inte vill skriva om detta i tråden. Då får du givetvis vara med. Det enda du behöver göra är att tänka tanken ”Jag är med” sen är det klart. Det räcker med att du skriver eller tänker tanken EN GÅNG. Inte en gång varje dag. EN GÅNG.

3.     Många undrar vad ska jag göra för att det ska fungera optimalt för mig. Svaret är INGENTING. Om du ändå vill göra någonting, gör det men det behövs inte. Det kommer att fungera i alla fall. 

4.     Om du mot slutet av prova-på omgången känner att du inte är klar. Oroa dig inte. Tjänsten tvärslutar inte och kommer därför inte att lämnar någon ensam i oavslutat ärende. ABC - Alignment By Choice fortsätter så länge du behöver efter utsatt slutdatum. Kanske en vecka, kanske betydligt längre. Du behöver inte veta vilket datumet det slutar på. Det fungerar ändå.

5.     Kan man göra en önskelista med det man vill ha hjälp med? Absolut. Behöver man göra en sådan. Nej det behöver man inte. Det fungerar lika bra ändå.

6.     Metoden pågår dygnet runt från dess start till slutdatum. Det finns därför inget specifikt klockslag som metoden doseras ut på. Om du ska göra aktiviteter som kräver din fulla uppmärksamhet. Var lugn, metoden kommer inte att störa dig på något vis. Allting sker i bakgrunden av ditt medvetande. Och visar sig för dig på det sätt just du är mottaglig för om och när det är dags.

Vill du veta mer om hur andra har upplevt detta. Eller förstå djupare hur detta ens är möjligt. Läs du vidare på Healing i Fokus här: http://healing.ifokus.se/discussions/50636f9488f472336d00156b-prova-pa-abc-alignment-by-choice?discussions-1

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Annons:
[NeferNefer]
2017-03-28 03:24
#1

Jag är med 🌺

[Torahzen]
2017-03-28 07:36
#2

Jag är med 🌈❤️✨

allhealing
2017-03-28 08:47
#3

Om ni vill dela med er av er egen upplevelse. Skriv då några rader till alla dom som väntar på att få ta del av just din berättelse.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Vixxen
2017-03-28 10:14
#4

Låter spännande! Jag är med! ☀️

Indiania
2017-03-28 11:28
#5

Jag är med! 🎈

" Var nära naturen - var när dig själv "

[Chakra]
2017-03-28 13:11
#6

Tack, är gärna med🙂

Och jag kommer skriva ner mina upplevelser här i tråden sen.

Annons:
Christina_46
2017-03-28 15:56
#7

Tack så mycket. Jag är gärna med 🙂

solvinge
2017-03-28 16:49
#8

Jag är med☀️

Lannelia
2017-03-29 15:42
#9

Jag är med:D


~♥~

Healing yourself is connected with healing others ~ Yoko Ono

You are exactly where you need to be. Just breathe 

Lannelia
2017-03-29 15:44
#10

Visst är det lugnt fastän jag "nyss" fått healing av dig?🙈


~♥~

Healing yourself is connected with healing others ~ Yoko Ono

You are exactly where you need to be. Just breathe 

allhealing
2017-03-29 17:34
#11

#10,

Lannelia, det är lugnt fast du nyss fått "healing" av dig själv =)

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Christina_46
2017-03-29 17:57
#12

Jag skrev upp mig igår på ABC, och direkt när jag skrev och en stund efteråt så vibrerade det i hela mig… Härligt 😃

[Jbgs]
2017-03-29 21:36
#13

Jag är gärna med

Annons:
Skeppskatten Dina
2017-03-29 23:13
#14

Jag är gärna med. ❤️

🤗 Elisabeth och Dina 🐱

Lannelia
2017-03-30 01:01
#15

#11 Okej låter bra:) vill inte förlora "bomullen" och min sköna bubbla jag hade skapat för mig själv… känner redan nu hur detta liksom håller på gungar min båt… fick typ några min efter jag skrev här en våg av kärlek som sköljde över och genom mig, började storgråta, det var så mäktigt och så härligt<3 men så nu kommer alla möjliga saker till ytan… osäkerhet bland annat… känner mig helt slut:o


~♥~

Healing yourself is connected with healing others ~ Yoko Ono

You are exactly where you need to be. Just breathe 

Lannelia
2017-03-30 14:52
#16

Har känt av tryck i huvudet och mindre behagliga känslor, lite panik.. allt känns konstigt.. som att försöka gå med dålig balanssinne, vill ha tillbaka balansen snart. Vill gärna ha en mjukare behagligare och subtilare upplevelse av detta🙈 dehär blev som en storsmäll av allt jag trodde jag lämnat bakom liksom sprang ikapp och hängde sig runt armar och ben igen. Hua. Orken är borta. Kroppen som gele. Vill må bättre nu. Vill tillbaks till min bomullsbubbla -min nya verklighet och mitt nya jag. Nu känns de som jag ramlat ner i en trapp till våningen där mitt gamla liv pågått, trivs inte här


~♥~

Healing yourself is connected with healing others ~ Yoko Ono

You are exactly where you need to be. Just breathe 

allhealing
2017-03-30 23:22
#17

#16,

Lannelia

jag har skickat ett meddelande till dig =)

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

[Chakra]
2017-03-31 07:08
#18

Jag har främst känt av utrensning i flera dagar, och nu på morgonen lätt huvudvärk. Tar gärna emot en kommentar från dig, Kent.

[NeferNefer]
2017-03-31 09:16
#19

Jag går mest runt med en känsla av att jag har fått nog av väldigt många saker. Lätt irriterad hela tiden.

[Torahzen]
2017-03-31 10:03
#20

Jag är trött och på dåligt humör. Det brukar jag inte vara, inte så här. Och förstoppad…

Annons:
Vixxen
2017-03-31 19:32
#21

Upplever en väldig downperiod i alla hänseenden…  🤢

allhealing
2017-03-31 19:59
#22

Flera skriver om saker som sker som inte alltid är behagliga att genomgå eller uppleva. Därför skriver jag gärna några rader om det.

Det mer generella svaret på vad det är som sker när man påbörjar en inre process med sig själv är att det inte går att gömma sig för sig själv. Det jag menar med det är att metoden hjälper dig att synliggöra det som behöver arbeta med. Detta arbete sker utan att du behöver göra någonting.

Sedan kommer vissa personen dessutom att få en förståelse för saker de kanske redan varit medvetna om utan att tidigare tagit tag i det hela. Detta är  därför ett ypperligt tillfälle att göra någonting åt vad det nu än är. Eftersom det är viktigt då det kommer från ditt inre och budskapet upprepas om och om igen. Lita på den inre intelligensen den har ingen orsak att hitta på någonting. Det är ett rakt och ärligt sanning som levereras.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

allhealing
2017-03-31 20:16
#23

#18, Chakra,

I ditt fall handlar det mer om att våga befinna sig i sin egen kropp. Att vara ur fokus, att inte känna sig bekväm med sig själv. Hur många är vi inte som upplever precis samma sak som du. Vi upplever det eftersom vi blivit lärda att det är så det ska vara, det är så livet fungerar. Man kanske skulle ta och ställa sig frågan, vad är det för ett slags samhälle som uppfostrar människor att vara och bete sig på det sättet? Det är därför inte fel på en person som känner sig obekväm med sig själv. Rätt och fel är ett begränsande sätt att definiera vad verklighet är om man ser det från ett betydligt större perspektiv. Men idag är det många som inte vågar leva ut den storheten eftersom det inte anses normalt att vara fri, glad och lycklig hela tiden. Lite ska man allt lida. Ja jösses, vad säger man om en sådan uppfostrar mentalitet.

Oavsett och hur som helst så är det vi fått lära från de som lärt oss deras sanningar alltid det mest kärleksfulla de visste. Det var det de själva en gång i tiden fick lära sig. Så döm aldrig någon, för då dömer du även samtidigt dig själv. Se istället storheten i allt och möjligheten som erbjuds. Det finns alltid någonting att lära i varje ny situation som uppstår. Desto mer frustration och bortanförskap en situation erbjuder utanför ditt eget inre centralfokus där du alltid är i balans med dig själv på ett alltid kärleksfullt sätt. Desto större kan den erfarenhet du tar med dig ut ur den situationen bli. Det viktiga vid ett sådant tillfälle är att förstå att det handlar om en kommunikations upplevelse. Känner du frustration i mötet? Behöver du reagera och avreagera dig? Eller är du redo att agera och kommunicera istället? Valet du gör kommer att visa om du är mogen att släppa rädslan och istället omfamna kärleken. Detta är alltid en möjlighet som erbjuds i varje nytt möte. Oavsett vad det är för form av möte. Ett frustrerande eller kärleksfullt. Slutligen är det du som bestämmer hur det hela ska utspela sig. För det är alltid du som gör valen. Så är det.

När du återigen gör valen och har modet att vara i din egen kraft eftersom det är det som gör dig lycklig utan att behöva någonting från någon annan som en bekräftelse på att du duger som människa. När du tillämpar den här förståelse i ditt dagliga liv. Då kommer det att lossna även för dig. Det du inte vill höra är att det här kräver att du gör det om och om igen, gång på gång. Det handlar om att repetera och repetera än mer. Det handlar om att nöta in ett nytt sätt att vara på och tänka på. Det är först när du gör det här inre arbetet dagligen som du kommer att skapa en varaktig förändring. Därför är det upp till dig att genomföra det här som ett praktiskt arbete. Det är det enda som biter på dig. När du stoppar ner spaden i jorden och gräver själv. Det är ditt svett som ska rinna ner för din panna. Eftersom det är först då du känner själv tillfredsställelsen av att det var du och ingen annan som tog dig tillbaka på ditt eget spår igen.

Hoppas dessa rader kan vara till nytta för dig nu framöver. Läs dom väl och läs dom många gånger med tid emellan tillfällena.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

[Chakra]
2017-03-31 20:59
#24

/23 Varmt tack för att du gav mig av din tid och din erfarenhet och klokhet♥ Känner så väl igen det där som jag inte alltid är överens med, men jag strävar efter det. Har hela livet sökt balans och oftast har allt känts för mycket eller för lite. Och kommunikation som är så viktigt. Känner mig ofta ensam i att tycka på ett speciellt sätt. Jag blir ibland inte förstådd. Det är min upplevelse.

Nettis!
2017-04-02 18:15
#25

Jag är gärna med

allhealing
2017-04-14 20:05
#26

Fortfarande drygt två veckor kvar att prova på för er som känner er redo.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

lill_gryn@hotmail.com
2017-04-16 22:48
#27

Oj, jag vill vara med! Pia

Annons:
Syllán
2017-04-17 00:24
#28

Jag är gärna med.

allhealing
2017-04-20 21:18
#29

Om någon som varit med nu eller för fem år sedan på en ABC-runda så får vi väldigt gärna dela med er av de erfarenheter ni haft. Det finns väldigt många som vill läsa om andras upplevelser och berättelser.

Det finns även många som inte vågar skriv än då de är i en uppvakningsprocess som ibland kan ta många år innan man vill gå ut i offentlighetens ljus och visa det.

Så har ni någonting att berätta och delar med er av, gör gärna det. Det är så många som kommer att ha nytta av detta många år från idag. Internet är en i det närmast tidlös företeelse när det kommer till att hitta information många år framöver.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Indiania
2017-04-20 22:52
#30

Jag var med för 5 år sedan men minns inte exakt hur det var. Nu när jag är med denna gången har det ploppat upp jobbiga saker från min ungdom och jag har känt mig lite risig och nedstämd. I bland har jag känt tillfälligt att jag vill hoppa utav denna gången……men har förstått att jag måste genomgå detta för att gå stark och lättad ur det hela. Det är en spännande utmaning att vara med denna gången.

" Var nära naturen - var när dig själv "

[NeferNefer]
2017-04-20 23:07
#31

Jag har noterat att jag har lättare att säga ifrån nu. Dessutom har jag öppnat upp för att ta emot hjälp när sådan har behövts. Precis som Indiania har jag upplevt att gamla minnen ploppar upp, och nu har jag sett till att få hjälp med att hantera dem. Bara det faktum att jag går med på att jag kan behöva hjälp är rätt fantastiskt. Jag brukar tycka att jag kan bära hela världen på mina axlar alldeles själv. Men ingen kan det. Rätt så befriande, egentligen.

[Chakra]
2017-04-21 07:24
#32

De senaste veckorna har jag känt mig "lättad" och glad. Jag har också haft mer tid för återhämtning, vilket jag så väl behöver, och är medveten om att jag måste få när livet rullar på lite för snabbt.

allhealing
2017-04-24 23:31
#33

En vecka kvar nu för er som inte redan är med =)

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Cina1
2017-04-26 22:40
#34

Jag är gärna med!❤️

Annons:
[Torahzen]
2017-04-27 09:29
#35

Jag har känt mycket ilska. Jag hr plötsligt tänkt på personer jag inte haft kontakt med på väldigt länge. Jag har också lättare att säga ifrån. Jag vet nu var min gräns är. Jag har börjat förvänta mig ursäkt från andra, det är något nytt för mig. En massa rensas ut, skönt.

Tack!

Indiania
2017-04-28 11:08
#36

Det känns som jag kommit ur min utrensning och känner glädje igen .I går var det så påtagligt det var som jag kom in i en frekvenshöjning.

Tack Allhealing! 🌺

" Var nära naturen - var när dig själv "

[Chakra]
2017-04-29 09:22
#37

Har känt balans i jobb och fritid och i mig själv. Tagit beslut som jag gläds åt. Sovit mer än jag brukar.

Tack!☀️

lisselie
2017-04-30 20:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Jag vet inte om det blivit effekt på mig. Känner mycket inre ilska och obalans. Tror det är hormoner, är 50plus;) samt struman. Fundrar på läkande stenar… Någon som har tips och erfarenhet? Tack för att jag fick delta ändå

allhealing
2017-04-30 20:34
#39

Hej #38 lisselie,

bra fråga du ställer. Ibland har det hänt saker tidigare i livet som gör att vi går i försvarsställning. Att vi tror att det som tidigare hände som då gjorde att vi slöt oss som person även gäller alla framtida möten med samtliga personer vi då möter.

Det blir såhär när man tar beslut i tidig ålder som ett väldigt ungt barn, i det här fallet i 3-4 års ålder.

Som vuxen är den enkelt att förstå att detta givetvis inte är så som verkligheten fungerar. Ändå är det det programmet man använder sig av. Därför fungerar inte ABC-metoden på dig som du önskat. Du har helt enkelt djupare programmeringar inom dig som säger nej även fast du säger ja. För att lösa det här behöver man adressera grundorsaken i det som skapar det här mönster inom dig.

Metoden i sig har haft effekt på dig men inte i den utsträckning du önskat. Struman du nämner handlar på ett energiplan om stängd kommunikation. Att du inte kan uttala det du önskar förmedla. Att du håller tillbaka. Även detta går att justera från ett energiplan.

All förändring handlar om att vilja en förändring mer än man önskar kvarhållet det som för tillfället är den sanning man följer. Inte bara genom att säga och tänka det. Ibland behöver man avslöja de underliggande orsakerna varför man inte når hela vägen fram till kärnan. Det är ett ibland betydligt större arbete än många är beredda att göra.

Hoppas detta ger dig svar på den fråga du ställde.

Svaret på stenfrågan är att det är ett mildare sätt att påbörja en inre förändring. Ibland är det den dörröppnaren som behövs innan man kanske år senare tacklar den grundläggande underliggande orsaken till varför mönster repeterar sig om och om igen.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

lisselie
2017-04-30 22:03
#40

Tusen tack för ditt svar. Jag söker verkligen förändring, och blir frustrerad att inte veta hur. Jag har även gått på en reikibehandling för inte så länge sedan. Min uppgift i livet tycks vara att söka bli en bättre person, nog så meningsfullt kanske…Det stämmer som du säjer, att detta nog började i min barndom, där jag släckte ner mig själv och blev en tapetblomma. Jag förstår innebörden av dina ord. Tack för din omtanke. Kram kram

allhealing
2017-05-03 02:02
#41

Då vill jag tacka alla som var med. Hoppas ni har haft en bra upplevelse av det hela. Om nya läsare dyker upp efter slutdatumet som vill prova på det här. Misströsta inte. Gå in på min hemsida och klicka i en gratis vecka. Gäller för dig som inte provat på tjänsten tidigare.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Annons:
solvinge
2017-05-03 11:15
#42

Tack för detta, missuppfattade trodde att det här var till sista Mars. Det har hänt mycket under den här tiden, jag märker att jag inte går in i andras energier längre, står kvar i min energi. Jag har även ändrat kosten och börjat motionera lite mer, vilket har gått jättebra. Jag går på kurser och meditationer också, så allt hjälper mig säkert till bättre val.  Stort tack Kent 🌺

[Torahzen]
2017-05-03 11:39
#43

Tack Kent! Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad detta har gett mig, tillsammans med tex koständringar som jag har gjort nu. Jag känner att det har rört om i grytan och mycket har kommit upp till ytan för att rensas bort.

Tack! ❤️

Christina_46
2017-05-07 12:24
#44

Tack så mycket Kent för healingtiden du gett.. Jag har varit lite vimmelkantig till och från. Vet inte om det är av din healing. Annars har jag inte märkt något speciellt.

Tack igen ❤️

Skeppskatten Dina
2017-05-07 15:06
#45

Tack så mycket Kent! ❤️_ Jag skall återuppta en sak som jag inte gjort på länge. Kanske p g a detta? Hoppas det kommer att gå bra. _🙂

🤗 Elisabeth och Dina 🐱

Upp till toppen
Annons: