Annons:
Etikettupplevelser
Läst 1218 ggr
Corgitok
2016-06-27 14:31

Allt blev tydligare

Rätta mig om jag är inne på fel ställe. Skulle iallafall vilja på hjälp med vad detta kan ha varit. Detta hände för några dagar sedan.

Det varen mörk kväll, kanske vid 11 tiden och jag behövde gå ut med hunden. Tillsammans gick vi till den lilla ängen kanske 20 meter bort ifrån vårt hus. Står man där kan man se en liten parkeringsplats, ett litet berg, tiotals träd och små vägar. Allt var väl som vanligt, bara att hunden stannade till som hon brukade göra. Men det kändes lite annorlunda nu. Jag kände obehag men endå spänning. Ville nu veta vad som är så intressant. Jag andades lugnt och försökte kolla ut. Plötsligt hördes allting tydligare, alltså vinden. Träden svajade snabbare. Allting svajade eller rörde på sig. Grenarna, trädtopparna, bladen.. till och med gräset! Allting blev som sagt så tydligt och jag ville forsätta i detta hur länge som helst. Jag fick något ord i huvudet, något om andlighet jag minns inte. Hunden började röra sig igen, och allting blev som vanligt igen. Jag försökte förstätta men det gick inte. Varför vet jag inte. 

Efter promenaden kände jag någon slags trygghet och kände för att tacka n¨gptför hjälpen resten av dagen ..

Vad kan detta ha varit?

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Annons:
Allva
2016-07-07 13:19
#1

Kan ha varit din skyddsängel och eller guide som ville visa dig något, tex att just där kan du få kontakt lättare  med den andliga sidan.
Får en liten känsla av att där bor jordälvor som gillar dig. Föreslår att du ger dem något, tex slå ett litet frö från en fin blomma kanske.

Glöm inte att säga tack nästa gång du går dit.

Corgitok
2016-07-07 23:06
#2

#1 Tack så mycket för svar! Om det nu var jordälvor, hur ger man dem ett frö? Vart lägger man det liksom?

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

The_iller
2016-07-18 08:11
#3

Vilken fantastisk upplevelse! :D

The_pearl
2016-07-19 23:02
#4

Man kan uppnå ett meditativt tillstånd under en promenad! :) Du kan ha hamnat i en slags meditation och fått budskap till dig! Googla och läs lite om det kan vara det som hänt :)

The_iller
2016-07-21 09:50
#5

Corgitok: Jo, jag skrev ett privat meddelande till dig. Jag vore väldigt tacksam om du kunde ge mig ett svar =)

Corgitok
2016-07-23 17:26
#6

#4 Vad borde man söka på? Tips?

#5 Svarat nu!

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Annons:
The_pearl
2016-07-23 20:29
#7

#6 Jag googlade "meditation under promenad", där kom upp flera olika sidor där de skrivit om det :) Har för mig att tidningen Nära också skrivit något om det innan.

Corgitok
2016-07-24 18:37
#8

Hittar inte vad jag söker. Inte sökt super mycket men ser inget om det jag undrar om.. :/

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Upp till toppen
Annons: