Annons:
Etikettvisdomsord
Läst 1221 ggr
Amandla
2015-08-15 16:16

Dagens visdomsord 15 augusti

Tiden är naturens underbara sätt att hindra allt från att hända på en gång.

Bodil Jönsson


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Joyous
2015-08-15 16:24
#1

Livet är ett helvete, lev och njut. Imorgon är en ny dag, antagligen värre än idag.

Amandla
2015-08-15 16:25
#2

#2 Det var inte direkt ett positivt sätt att se på livet… ?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Joyous
2015-08-15 16:27
#3

Livet är inte alltid positivt!

Skogshumblan
2015-08-15 16:28
#4

J o men det var det väl? Allt sprids ut. Varje årstid har sin skönhet? Så tolkade jag det iaf.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Joyous
2015-08-15 16:31
#5

Förklara det positiva i att förlora sin pappa. Jag saknar honom så himla mycket och jag ser ingenting positivt. Vill ha min pappa

Amandla
2015-08-15 16:35
#6

#3 Det händer saker emellanåt som är svårt att se som positivt, det kan jag hålla med om, men det viktiga är hur man hanterar det. Jag menar inte att man ska lalla omkring och flina åt allt och alla, men jag brukar säga "för var dag som går blir jorden en allt bättre plats att leva på". Det passar mig. Om jag skulle fokusera på att leta upp allt elände och börja älta det skulle jag bli djupt deprimerad. 

#4 Ja, så kan det vara! Och det kan handla om allt möjligt, det finns mycket som är värt att glädjas åt. Det måste inte alltid vara stora händelser, det kan vara något litet som en riktigt god macka 🙂 eller större, som att läsa i tidningen att ebola-epidemin förhoppningsvis är på väg att ge upp.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Joyous
2015-08-15 16:50
#7

Så är det säkert men jag tycker fortfarande att livet är ett helvete. Du förlorar människor som du bryr dig om, mår dåligt. Man ska ta vara på livet men man behöver väl inte låtsas som att det alltid är fantastiskt. Jag kan förstå att många människor mår dåligt om dessa tror att livet måste kännas bra. Livet känns inte bra. Har man en gång haft en psykisk sjukdom och/eller förlorat någon man älskar så förstår man att saker kan kännas SKIT, och det är inget fel med det.

Amandla
2015-08-15 19:47
#8

Sorg måste få ta sin tid. Jag hoppas att du mår bättre så småningom.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Marr
2015-08-16 07:13
#9

Jag har också nyligen förlorat min pappa & det är jättejobbigt! Alla måste vi gå igenom detta tyvärr…Sen så bleknar ju den akuta sorgen framöver fast saknaden kommer ju alltid finnas kvar.

Kram på Dig Joyous, det kommer bli bättre. Det lovar jag dig, fast det inte känns så nu. Det är som det ska vara, fast det är ju så jobbigt.🌺

Jag gillar Sören Kirkegards: "Livet kan endast levas om man ser framåt, men kan endast förstås då man ser bakåt"

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Joyous
2015-08-16 11:36
#10

Jag ber om ursäkt för min otrevliga ton. Att vara ensam, sakna och dricka vin är ingen bra kombo. Tack marr, jag trodde aldrig att jag skulle behöva uppleva den här saknaden!

Upp till toppen
Annons: