Annons:
Etikettenergier
Läst 3332 ggr
Devana
2014-11-24 16:58

Stänga ute andras energier?

Hej! Jag skulle behöva lite hjälp med övningar osv. som gör att man kan stänga ute andras energier. Om det går? Jag kan känna mig hur pigg och lycklig som helst när jag är hemma ensam men så fort jag är bland folk känner jag hur allt bara sugs ur mig och jag blir grinig och trött. Sen vänder det så fort jag kommer hem igen. Det är lite besvärande för jag vill ju kunna vara med mina vänner.. :) Nu vet jag ju inte om det ens beror på andras energier. Jag har börjat meditera mer och mer under en längre period och upplever att jag är mycket känsligare än vad jag har varit tidigare. Vad tror ni? Någon som kan dela med sig av tips och erfarenheter? :)

Annons:
allhealing
2014-11-25 00:54
#1

#0,

Det är väldigt många som vill veta hur man hanteras andras energier. Det handlar aldrig om att hantera andras energier. Det handlar om att lära känna sin egen energi. När man känner sin egen energi känner man även igen när andras energier blandar sig med den egna energin.

Efter att i 48 år i det närmaste hela tiden befinna mig i andras energier har jag haft väldigt svårt för att definiera min egen energi. Jag har fram tills i somras inte ens varit medveten om varför jag inte lyckats bemästra definitionen av det som är min egen energi. Det var först när insikten om att det handlar om att förstå att en människa som definierar delar eller hela sitt liv genom ett rädsloperspektiv som förståelsen slog mig. Det är förstå när man använder kärleken som sin ledsagare som det blir möjligt att definiera vad den egna energin är för någonting. Rädsla separerar, kärlek förenar. Kärlek hjälper dig därför att hitta ditt inre fokus. Rädsla hjälper dig att tappa det inre fokuset. Min resa från att skifta fokuset från rädsla till kärlek tog mig 48 år. Därmed blev det för första gången i mitt liv möjligt att hitta mitt inre fokus.

Övningen för hur det här ska gå till handlar om personlig utveckling. Det är ingen meditation man sätter sig ner och gör. Det handlar om att revidera om hela sitt liv och ta reda på varför man utgår från rädsla.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Amandla
2014-11-25 11:03
#2

Tack Kent för kloka ord som vanligt! Samtidigt måste man ju börja någonstans, är man kanske i början av sin utveckling kan det vara nog utmaning att börja fundera över chakran och hur man öppnar och stänger sig.

Devana, det är bra att du upptäckt själv att du påverkas av andra! Brukar du träna på att stänga ner dig själv? Då menar jag att se till att hålla din energi för dig själv och låta andras energier passera. Här är några äldre trådar som kanske är intressanta, annars är sökfunktionen bra att använda för man hittar allt möjligt intressant. Sajten har ju funnits några år och väldigt många frågor kommer igen och igen (det kan förklara lite varför du inte fått så många svar än).

Några exempel:

http://healing.ifokus.se/discussions/4d713336b9cb46222704ab76-negativ-energi-fran-andra-manniskor

http://healing.ifokus.se/discussions/51b48e71ce12c4109d0001ef-skilja-pa-egna-och-andras-energien

http://healing.ifokus.se/discussions/524e9e4ace12c444f30005dc-alltid-yr-nara-en-van


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Devana
2014-11-27 23:02
#3

Tack så mycket för svaren! :)

Upp till toppen
Annons: