Annons:
Etiketthealing-allmänt
Läst 2135 ggr
Rithelo
2013-12-27 10:55

Lättare att heala fysisk eller psykisk blockering?

Som rubriken lyder. Eller finns det ingen åtskillnad? Kan en fysisk åkomma som muskelryckningar orsakade av stress tex vara lättare att heala än en stukning orsakad av ett snedsteg?

~ jag har bytt avatar! den tidigare mer anonyma katten i lime-hjälm är därmed inte kvar :) ~

Annons:
allhealing
2013-12-27 23:26
#1

För mig betyder healing hel. Det handlar helt enkelt om att återställa balansen, oavsett vilken nivå det handlar om. För mig är det enklare och snabbare att hjälpa till med psykologiska orsaker. Det är min erfarenhet att läkningen som ska ske fysiskt oftast tar längre tid på dig.

I det fall du nämner hänger muskelryckningen för mig ihop med en psykologisk underliggande orsak. För mig är det således i det här fallet ett såväl psykologiskt som fysiologiskt samband som behöver balanseras upp för att full läkning ska ske.

I fallet med stukningen är det en linjär läkning som krävs och det är därför tidsbundet och behöver som jag förstår det en invändig läkningsprocess som är helt avslutat först efter 6 veckor. Själva orsaken till att stukningen uppstår handlar givetvis det även om en underliggande psykologisk faktor och det är först om den personen det handlar som har ett intresse av att faktiskt bearbeta den här information möjligt att framöver förhindra nya problem som uppstår pga en inre uppfattning om hur saker och ting ska vara/fungera. I det här fallet tror jag den viljan saknas hos personen och därför kommer det framöver fortsätta inträffa saker som sätter käppar i hjulet för hen.

När det gäller muskelryckningen och de skador som därmed uppstår är det enligt min uppfattning en läkningsprocess på 1-2 veckor.

Nu vet jag inte om du "simulerar" två olika tankegångar eller om det är riktigt fall du tar upp. När jag läser av energierna i det du förmedlar är det dessa svar jag får.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Rithelo
2013-12-28 09:39
#2

Tack för ditt svar! Det låter ju logiskt det eu skriver. Fallet med stukningen läste jag någonstans här tror jag, så det är inget jag vet mer om. Muskelryckningarna handlar om mig och är egentligen mer konstanta dragningar som lutar huvudet bakåt och åt sidan. Det är jag själv som tror att långvarig stress har orsakat det och detta i sin tur orsakar nu mer stress och ångest. Jag hoppas så innerligt att jag ska kunna lösa båda problemen och att det inte handlar om nåt mer allvarligt. Jag hoppas att den psykiska läkningen kommer att ge även fysisk läkning. Jag vet att jag måste jobba med mig själv när det gäller stressen, men jag hoppas att healing kan hjälpa mig på vägen. Att den kan låsa upp blockeringar som gör att jag kan ta reda på hur jag ska jobba och att den kan lätta på muskelspänningarna så att jag kan få slappna av och slippa vara rädd.

~ jag har bytt avatar! den tidigare mer anonyma katten i lime-hjälm är därmed inte kvar :) ~

Rithelo
2013-12-28 09:41
#3

Nej nu kommer jag ihåg, stukningsfallet läste jag om på en kiropraktorhemsida.

~ jag har bytt avatar! den tidigare mer anonyma katten i lime-hjälm är därmed inte kvar :) ~

Rithelo
2013-12-28 16:59
#4

Allhealing - Får du samma känsla när jag utvecklat det hela, dvs att det är läkbart? I så fall är jag än mer hoppfull inför healingen jag ska få imorgon :D

~ jag har bytt avatar! den tidigare mer anonyma katten i lime-hjälm är därmed inte kvar :) ~

allhealing
2013-12-28 18:27
#5

All healing kommer inifrån. Det beror därför på, från vilket djup du är villig att ändra dina värderingar, inifrån dig själv. Dvs hur du inifrån dig själv på ett ofta väldigt djupet och för de flesta omedvetet plan mer vill förändra än kvarhålla gamla värderingar. Helt enkelt tankar och funderingar på hur livet ska fungerar.

Jag kallar det här för känsloarv. Dvs det vi ärver när vi såväl föds hit och lär av vår omgivning som att vi även har med oss ett arv genom våra förfäder.

Vi föds med kärlek men lär oss rädsla. Ett känsloarv kan innehålla såväl kärleksfulla som rädslofyllda minnen.

Kärleken hjälper oss att expandera, rädslan hjälper oss att hämma oss själva, rädslan håller oss tillbaka.

Rädslan är därför det healingen kan hjälpa till med och släppa inom dig. Många vill inte det här eftersom rädslan hjälper oss att kvarstanna i den verklighetsbild vi för tillfället har. Detta skapar för väldigt många en social trygghet eftersom vi är gruppvarelser. Vi gillar att umgås i grupp och känslor såväl som intellekt kan därför manipuleras med rädsla och rättfärdiga många saker. Saker som gör att vi känner oss tvingade att kvarstanna i det tillstånd vi befinner oss i.

Healing kan hjälpa oss att ta oss ur det här. Men många väljer att inte ta emot det djupet healingen erbjuder. Möjligheten att nå oss själva fullt ut.

Du kan läsa lite mer om det här på min hemsida.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Rithelo
2013-12-28 21:48
#6

Jag har läst på din hemsida och jag tror att jag redan är i processen att förändra mitt sätt att se på saker, så jag hoppas och tror att jag är redo och vill. Hur ska jag annars göra för att bli beredd? Hur kan jag nå mitt omedvetna för att även där se till att jag är redo? Jag vet att jag vill leva fullt ut, utan dessa onödiga rädslor! Jag vill vara i den där barnakärleken.

~ jag har bytt avatar! den tidigare mer anonyma katten i lime-hjälm är därmed inte kvar :) ~

Annons:
allhealing
2013-12-28 22:55
#7

Mitt förslag är att du göra healingen. Sedan tillåter du det gå en tid, det kommer att processa långt efter att du går hem från healingen imorgon. Inledningsvis är det en för dig 2-3 veckors tid som du kommer att inom dig processa/bearbeta det som skett. Men redan 2-3 dagar innan du tar emot healingen har du börjat ett inre förberedande arbete.

Drick rejält med vätska(vatten) innan du går dit. 2-3 glas extra under dagen innan du går dit imorgon utspridda över dagen. Och gärna 1,5 glas lite varmare vatten innan du lägger dig ikväll.

Sedan är det en längre process som pågår 2-3 månader efter healingen imorgon. Du kommer att märka att ditt liv kommer upplevas av dig som mjukare och snällare, mer ödmjukt mot dig.

😉

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Rithelo
2013-12-28 23:49
#8

Gjort! :D Då tror du att det är möjligt att få en normal nacke igen? Jag och mina barn önskar det innerligt…

~ jag har bytt avatar! den tidigare mer anonyma katten i lime-hjälm är därmed inte kvar :) ~

allhealing
2013-12-29 00:10
#9

Ta det nu ett steg i taget. =) Låt det gå 2-3 månader och se vart du då befinner dig.

När jag arbetar arbetar jag väldigt djupt och det är inte så alla healers arbetar. Dvs, jag går även in i en persons psyke och letar upp själva grundorsaken till varför symptom existerar. Jag kan aldrig lova dig vad en annan healer gör eller inte gör. Det behöver du fråga den personen om.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Rithelo
2013-12-29 07:53
#10

*skrattar* Det är klart, ni jobbar kanske på olika sätt. Jag blev bara så hoppfull när du inledningsvis skrev att det var en läkprocess på 1-2 veckor. Wohooo!! blev jag då :) Tålamod…

~ jag har bytt avatar! den tidigare mer anonyma katten i lime-hjälm är därmed inte kvar :) ~

Rithelo
2013-12-30 16:46
#11

Ja, det där med tålamod fick jag höra om igår också… Tålamod!

~ jag har bytt avatar! den tidigare mer anonyma katten i lime-hjälm är därmed inte kvar :) ~

allhealing
2013-12-30 20:37
#12

Tålamod, du ska alltså tåla ditt mod =)

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Rithelo
2014-01-25 00:48
#13

Kent, ville bara säga att det tog lite drygt två veckor, sen började nacken att räta ut sig… :D Det psykiska hänger dock i fortfarande, kanske därför nacken inte är helt hundra ännu… Sen om det var bara healingen eller det jobb jagbskulle påbörjat, fysiskt och psykiskt som lösgjort det hela låter jag vara osagt. Jag är så glad för det här oavsett :D

~ jag har bytt avatar! den tidigare mer anonyma katten i lime-hjälm är därmed inte kvar :) ~

Annons:
allhealing
2014-01-25 03:16
#14

Tack för din feedback!

Det har kommit upp lite inre oro i din mage nu efter att du satt igång den här processen. Det är från dig själv gamla minnen som dyker upp. Se det som att du kör ett sköljprogram i tvättmaskinen. Det ska bara upp till ytan och ut i nästa sköljning, sedan är det borta för gott.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Rithelo
2014-01-27 20:53
#15

Jag har lite svårt att skilja på om det är ny oro eller gammal oro. Jag tycker att jag har varit orolig sen i höstas innan det här nackproblemen kom upp. Men ett sköljprogrqm låter trevligt :)

~ jag har bytt avatar! den tidigare mer anonyma katten i lime-hjälm är därmed inte kvar :) ~

Rithelo
2015-02-03 12:32
#16

Nu är det dags igen, nacken strular om igen. Denna gång dock utan inledande psykiska besvär (annat än de som medföljer nacken). Vad känner du Kent, är det samma utgång denna gång?

~ jag har bytt avatar! den tidigare mer anonyma katten i lime-hjälm är därmed inte kvar :) ~

allhealing
2015-02-03 19:43
#17

Det vore bra om du tog dig en titt på varför du ger bort din kraft till andra människor.  Dvs att du ger bort ditt ansvar och överlåter det till andra. Du behöver lära dig att sätta ner foten och tala för dig själv. Inte bara göra som andra säger åt dig. Detta är ingen enkelt förändring men en nödvändig om du vill leva ett rikare inre liv framöver.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Rithelo
2015-02-03 20:05
#18

Jag känner att du träffar rätt punkt där… Och lätt är det inte, nej, men jag tror att jag har börjat titta på det hela och identifierar vissa tillfällen nu som jag inte gjort tidigare. 

Jag ska få healing imorrn igen, av samma person som jag fick för drygt ett år sen då det tog ca två veckor innan nackproblemet släppte - precis som du förutspått - tror du jag har samma möjlighet denna gången (under förutsättning att jag jobbar med det du skrev ovan kanske)?

~ jag har bytt avatar! den tidigare mer anonyma katten i lime-hjälm är därmed inte kvar :) ~

allhealing
2015-02-06 00:01
#19

#18,

Nej, healern är för konflikträdd för att kunna hjälpa dig genom det här.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Rithelo
2015-02-24 09:12
#20

Vad menar du Kent? Kan jag gå tillbaka till henne igen och prata med henne och be henne jobba på ett annat sätt? Jag gillar henne och hennes man och det funkade ju förra gången.. Vad kan jag göra annars istället?

~ jag har bytt avatar! den tidigare mer anonyma katten i lime-hjälm är därmed inte kvar :) ~

Annons:
allhealing
2015-02-24 20:53
#21

#20,

det är inte ovanligt att en person inte vill såra en annan person. Speciellt svårt blir det scenariot när en healer är konflikträdd. Ja, jag tycker att du ska be henne berätta allting hon får upp och inte hålla tillbaka någonting i tron att hon kommer att såra dig. Det är hennes uppfattning att hon "tror" att hon skulle kunna "såra" dig.

Jag vet av egen erfarenhet att jag innan 2004 började lära mig healing och även när jag lärde känna mig själv på ett nytt sätt ALDRIG skulle säga det jag tyckte om en annan person i tron att jag sårade dom. Istället sa jag det jag trodde dom ville höra. Jag var helt enkelt så konflikträdd.

Det tog mycket mod och envishet för mig att förändra det här beteendet. Hade någon bett mig säga det jag ville säga hade jag blivit arg/upprörd och gått därifrån eftersom jag ansåg mig veta bäst åren innan 2004. Jag skulle även ha känt mig djupt kränkt och bitit ihop om någon kastat en sådan kommentar/fråga i mitt ansikte. Idag vet jag att det går att se verkligheten från ett annat perspektiv. Idag vet jag att jag då spelade ett teaterspel där drama var en viktig ingrediens i mitt liv, syns man så finns man. Idag inser jag hur löjligt det beteendet är men då var det sanning på fullaste allvar för mig. Därför är det svårt att veta hur en person som håller inne med information kommer att agera/reagera på en rak fråga. Helt enkelt eftersom det "normalt" inte går att se igenom att en person har det beteendet. Jag har lärt mig att se igenom den här fasaden efter att jag förstod hur healingpsykologin fungerade i November 2005.

Du kan fråga henne hur hon ställer sig till att berätta allting hon får upp som information när hon arbetar med dig. Om det finns saker hon håller tillbaka i tron att det skulle kunna såra dig. Så får du veta hur hon upplever det hela. Kanske hon inte ens är medveten om att hon blockerar information du skulle behöva få till dig. Det kan ske för henne helt omedvetet.

Fråga och se vilket svar du får =)

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Rithelo
2015-02-25 17:40
#22

Aha… Jag ska ringa henne och höra vad hon säger och be henne att berätta vad hon fick upp. Men jag undrar då vad som är skillnaden denna gången mot förra…? Då tog det två veckor, sen började allt i nacken släppa. Det psykiska gick lite långsammare, men har i gengäld inte återvänt. Hoppas på samma sak denna gången, men då måste alltså healern prata ut :-)

~ jag har bytt avatar! den tidigare mer anonyma katten i lime-hjälm är därmed inte kvar :) ~

allhealing
2015-02-25 21:44
#23

#22,

skillnaden är det det går betydligt djupare in i ditt psyke den här gången. Det är inte alltid lätt att hantera information som dyker upp på det djupet. Det kan bli riktigt fel om man inte vet hur man ska hantera all den information som kan komma fram.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Rithelo
2015-02-27 07:37
#24

Vad är det som kan bli fel och hur vet man hur man ska hantera det då? Och vad kan hjälpa mig om inte healern kan? Du nämnde ovan att jag ger bort mitt ansvar och låter andra bestämma. Jag vet ärligt inte vad mer jag kan göra, jag har jobbat mycket med det där. Kommer jag någonsin att lösa det här - i rimlig tid?

~ jag har bytt avatar! den tidigare mer anonyma katten i lime-hjälm är därmed inte kvar :) ~

allhealing
2015-02-27 11:10
#25

#24,

om du går in i psyket på vilken person som helst och lär personen att förminska sig själv istället för att hjälpa personen växa och utvecklas. Dvs att ge bort sin skaparkraft av sin egen verklighet och lägga den kraften i andras händer. Då förminskar man en persons verklighet eller kvarhåller personen i en redan inlärd uppfattning kring hur verkligheten fungerar.

Att hjälpa en person växa och må bra, sprida den energin runt omkring sig utan att för den delen ge bort av sin egen kraft. Då hjälper man istället en person att växa på många olika positiva plan.

Det finns många olika sätt att växa på, man kan tala med en psykolog för att skaffa sig en förståelse kring hur man idag tolkar det man definierar som verklighet och hur ett mer effektivt sätt att göra denna tolkning på skulle kunna gå till.

Man kan gå på kursen, möten och utbildningar för att skaffa sig ny kunskap. Det finns tv, radio, böcker och mängder med information på internet i såväl läs, hör som se information.

Sedan finns det terapeuter som arbetar med det här. för att ge dig några förslag på hur man kan gå vidare.

Vill man lära sig själv hur det fungerar och ta den långa vägen eller vill man träffa en person som redan har all kunskap som behövs för att nå kärnan i det du söker svar kring och anlita den personen. Och sedan arbeta med det tills svaren och lösningarna man önskar framträder.

Det handlar helt enkelt om vilka val du gör.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Rithelo
2015-03-01 21:52
#26

Låt se nu om jag tolkar dig rätt, jag har lite svårt att hänga med i det du skriver, så rätta mig om jag har fel!

Menar du att healern riskerar att få personen att förminska sig själv? Och att det är det som kan gå fel?

Så jag kan fixa mina nackproblem genom att träffa rätt person som kan hjälpa mig utvecklas, alternativt att jag tar en längre väg och utvecklas själv?

~ jag har bytt avatar! den tidigare mer anonyma katten i lime-hjälm är därmed inte kvar :) ~

allhealing
2015-03-01 22:17
#27

#26,

nej jag menar inte att healern riskerar att förminska en person.

Jag menar att det är svårt att nå riktigt djupt in i en persons psyke.

Jag menar att det i det djupet ligger svaren till hur väldigt många saker kan lösas.

Jag menar att orsak och verkan hänger samman. 

Jag menar att orsaken är när ett scenario uppstår som lagras i alla människors medvetanden.

Jag menar att det är svårnavigerat att nå så pass djupt ner i en människas psyke så att orsaken till varför någonting inträffar kan adresseras, lyftas upp och förklaras så att personen ifråga kan ta ett nytt beslut kring om det gamla ska behåller eller om det inte längre ska vara en del av den personens förståelse av hur en tidigare lagrade uppfattning kring hur någonting ska fungera då beslutades. Dvs vill personen ifråga göra som tidigare och erhålla samma resultat som tidigare eller ska en förändring ske.

Du skriver:

Så jag kan fixa mina nackproblem genom att träffa rätt person som kan hjälpa mig utvecklas, alternativt att jag tar en längre väg och utvecklas själv?

Mitt svar:

Ja det stämmer, du kan fixa nackproblemet genom att träffa rätt person/personer.  Kanske i kombination med att du även träffar personer som hjälper dig. Dessa personer kan vara verksamma inom såväl sjukvården som terapeuter verksamma utanför det systemet.

Alternativt du kan ta den längre vägen och utvecklas själv. Kanske i kombination med att du även träffar personer som hjälper dig. Dessa personer kan vara verksamma inom såväl sjukvården som terapeuter verksamma utanför det systemet.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Annons:
Rithelo
2015-03-08 14:01
#28

*skrattar* Jag behöver alltid ett bra tag på mig innan jag kan tolka dina svar och smälta det du skrivit. :-) A någon anledning blir jag så rädd och jag undrar om det beror på det här du brukar skriva om att man har svårt att släppa taget om gamla sanningar…? Jag har läst igenom svar du gett mig i en annan tråd och jag inser att jag är även då var rädd… Trots att du så vänligt erbjöd mig hjälp vågade jag inte ta emot den, varför vet jag in egentligen, om det var för att jag var rädd att må mer psykiskt dåligt eller för nåt annat… Nu har jag i alla fall skrivit till den andra healern och bett henne om ett utlåtande om förra healingomgången :-) Tack för att du bollar med mig!

~ jag har bytt avatar! den tidigare mer anonyma katten i lime-hjälm är därmed inte kvar :) ~

allhealing
2015-03-08 20:05
#29

#28,

Varsågod !

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Rithelo
2015-03-23 00:21
#30

Hjälp! Jag behöver hjälp. Jag behöver ledtrådar till hur jag ska gå vidare. Jag har ett nytt efterlängtat litet liv som växer inuti mig

~ jag har bytt avatar! den tidigare mer anonyma katten i lime-hjälm är därmed inte kvar :) ~

Rithelo
2015-03-23 00:27
#31

Oj, texten bröts av…? Nåja det jag skrev var att jag vill och behöver kunna glädja mig och koncentrera mig på den nya familjekonstellation som ska bli vår. Jag behöver kunna göra det utan att mina nackbesvär ska vara överhängande allt. Jag fick av den andra healern att jag skulle jobba mer med min tanke och ge det tid. Jag behöver fler ledtrådar. Kan du hjälpa mig Kent? Det känns som att jag snart inte kan fokusera på något annat än det här och det är inte så jag vill ha det för vare sig mig själv eller min familj…

~ jag har bytt avatar! den tidigare mer anonyma katten i lime-hjälm är därmed inte kvar :) ~

allhealing
2015-03-23 01:30
#32

#31,

svaret är att du inte ska söka svaren utanför dig själv hela tiden. Du behöver ta kommandot och bli din egen ledare, den som själv sätter upp målen. Du behöver fokusera mera och sluta göra så mycket som möjligt samtidigt i en massa parallellt pågående projekt. Det är inte hälsosamt. Då hinner du inte vara med dig själv och det behöver alla för att ladda sina batterier. Du är ingen övermänniska och förväntas inte heller vara det av någon i din omgivning. Den enda som kan ställa det kravet på dig själv är du, vill du verkligen sätta ribban så högt?

Du behöver helt enkelt kalibrerar om vart du lägger ditt fokus någonstans. Ta dig en funderar på hur du vill att ditt liv ska se ut framöver och följ sedan den planen. Se till att din inre kompass kalibreras om.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Rithelo
2015-03-23 11:14
#33

Hmm, jag känner att jag har hört det där förut *skrattar* Det där med att jag har för många bollar i luften och ställer för höga krav på mig själv. Jag vet bara inte hur jag ska komma ur det. Jag tycker att jag har gjort en massa för att dämpa mig. Jag har gjort "ingenting" Och avsagt mig så mycket som möjligt på fritiden. Men jag vill ju kunna leva också och inte bara vara hemma. Mentalt är det dock svårare att bromsa, även om jag tycker att jag har gjort framsteg där också. Tydligen inte tillräckligt dock. Skolan vill jag ju fortsätta. Även om det tar mycket energi. Kalibrera om min inre kompass för att få min nacke rak - det är alltså vad jag behöver göra?

~ jag har bytt avatar! den tidigare mer anonyma katten i lime-hjälm är därmed inte kvar :) ~

allhealing
2015-03-23 16:08
#34

#33,

precis, om du inte kan stå upp för dig själv kommer inte heller din nacke att hjälpa dig i den processen.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Annons:
Rithelo
2015-03-23 18:31
#35

Åh, det här är tamejtusan det svåraste jag ställts inför någon gång känns det som. Att vilja, men inte veta hur… Jag hade behövt vara med en sväng på din ABC-omgång i vintras ;-)

~ jag har bytt avatar! den tidigare mer anonyma katten i lime-hjälm är därmed inte kvar :) ~

Rithelo
2015-03-24 09:23
#36

Jag kanske skulle börja med att fråga vad det var jag gjorde rätt förra gången?

~ jag har bytt avatar! den tidigare mer anonyma katten i lime-hjälm är därmed inte kvar :) ~

Upp till toppen
Annons: