Annons:
Etikettmat-för-själen
Läst 2492 ggr
nillanpillan
1/10/13, 1:40 PM

LCHF ...

Tänkte jag skulle påbörja LCHF. Inte för att gå ner i vikt ( eller gör man det "automatiskt ?, för smal är jag redan …) Mest för att må bättre, utan socker i kosten.

Önskar många goda recept Glad, och gärna erfarenheter av er som äter efter LCHF.

Annons:
Andina
1/10/13, 2:48 PM
#1

Hej NillanPillan! Snabbsvar här (bråttis)… Jag har inget recept som jag kommer på just nu. Men jag har ätit LCHF sedan 2009 - och mår bra av det. Man går inte automatiskt ner i vikt av det - utan vad man säger är, att kroppen, inkl vikten, balanseras, för flertalet. D v s är man överviktig så går man ner till kroppens normalvikt, är man underviktig så balanseras vikten upp till kroppens normalvikt. Den vikt som kroppen själv 'anser' är normalvikt.

kolhydrater.ifokus.se så har du mängder med information, diskussioner och framför allt massvis med goda recept! Titta i vänstermenyn där…

Mums… blir hungrig nu…

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

nillanpillan
1/10/13, 6:46 PM
#2

Tack för bra svar Glad

frodig
1/10/13, 7:24 PM
#3

Kul Nillanpillan Glad! Jag äter också lchf-kost och mår verkligen mycket bra av det.

Ytterligare bra ställen att hämta information på är Kostdoktorns blogg

http://www.kostdoktorn.se/nytt/

och så Kostrådgivarnas

http://www.kostradgivarna.se/

Lycka till nu Glad.

nettipletti
1/11/13, 12:07 AM
#4

Måste bara fråga.. Har ju hört både bra och dåligt med denna kosten. Tex hjärt/kärl patienter ska ju absolut inte ha denna kosten med tanke på fetterna.. Vart dras gränserna? Vem är lämpad för denna kost? Är den åldersbaserad? Mindre lämplig för äldre? Någon som vet?

Skulle själv vilja prova denna kost, tror den hade passat mig bra, men är rädd samtidigt då stora delar av min släkt (på båda sidor) är hjärt/kärl patienter.

Andina
1/11/13, 4:46 PM
#5

Nettipletti, om du söker inne på kolhydrater.ifokus.se (och kanske kostdoktorn.se, samt Annika Dahlqvists sajt (länkar finns på Kolhydrater.ifokus) så kommer du att hitta mycket information om bl a fetter o kärl och dina övriga frågor. Hittar du inte 'lämpliga trådar' i vänstermenyn, så använd dig av "Sök på sajten", du kommer få upp många trådar att läsa igenom - där kan du ju dessutom ställa frågor också, det finns mycket kunskap och många med lång erfarenhet av LCHF även i kombination med sjukdomar o d.

Här kan du t ex se en mängd träffar på Hjärt- och kärlsjukdom + fett på KiF…

Se punkt 3 i denna lilla "FAQ"-

Kostdoktorn svarar inne på KIF

Lycka till om du provar på den kosthållningen!  Själv trivs jag bra med den! :)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Upp till toppen
Annons: