Annons:
Etikettalternativbehandling
Läst 7113 ggr
[GunillaF]
10/29/12, 12:05 AM

PROVA PÅ: ABC - Alignment By Choice (6)

 Ny tråd igen.

Här finns de tidigare

Avatar för allhealing

  Olästa | Bevaka | Bokmärk

2012-09-26 23:11 allhealing

Nu kan du som är medlem i "Healing i Fokus" prova på ABC - Alignment By Choice utan kostnad. Är du inte redan medlem räcker det med att teckna ett gratis medlemskap.

Först en förklaring på hur det jag erbjuder fungerar.

Mitt namn är Kent Asp. Jag arbetar sedan 2004 med att hjälpa människor som så önskar med att leva ett mer balanserat liv.

Jag har utvecklat ett antal metoder där jag med hjälp av mitt intellekt i samarbete med min inutition klarar av att använda olika delar i hjärnans centra för att åstadkomma detta balanserade resultat. Jag har utvecklat en metod där jag funnit ett sätt att få flera av hjärnan olika centa att samverka med varandra.

Många lever i uppfattningen att det som sker det sker och det som varit inte går att förändra. Denna uppfattning bygger på att vi när vi observerar det som sker genom den bild en del av hjärnan ger oss får oss att uppfatta verkligheten som en klocka som hela tiden tickar frammåt. Samtidigt som vi lägger det som varit bakom oss. Såhär ser verkligheten ut när den observeras genom ett av hjärnans centra.

Det finns fler verkligheter. I ett annat av hjärnans centra saknas klockan. Där existerar iandra egenskaper. Det är när bägge dessa centra slår samman som ny verklighet uppstår.

Detta har lett till förståelse av att det vi idag med en del av hjärnan uppfattar som bundet till tid samtidigt som  vi i en annan del av hjärnan helt saknar kopplingen till tid gett mig uppslaget att det nu blivit möjligt att sammanlänka dessa två fram tills idag vitt skilda perspektiv på hur vi uppfattar verkligheten.

Detta har i sin tur lett till att när jag med den metoden jag utvecklat sammanlänkar bägge dessa perspektiv förmår göra saker som när när hjärnans olika centra agerar som separerade enheter anses omöjliga att genomföra.

Jag erbjuder därför alla medlemmar som så önskar att fram till 2012-10-31 erhålla en helt utan kostnad ABC - Alignment By Choice.

Jag erbjuder dig att få din energi avläst. Om jag upptäcker att det existerar avsaknad av balans medvetandegör jag detta för ditt medvetande. Jag presenterar då även hur ett balanserat tillstånd ser ut. Denna presentation sker på ett från mig intellektuellt/intuitivt plan till ett på för dig intellektuellt/intuitivt plan.

När en person blir medveten om information som tidigare varit dold skapas möjligheten till nya val. Önskar jag kvarhålla ett gammalt beteende eller önskar jag genomföra en förändring? Du behöver inte tänka ut detta beslut. Det sker inuti ditt medvetande på ett djupare plan men ändock i ett för dig medvetet tillstånd. Det räcker med tanken att du väljer att delta i denna tråd för att beslutet om en mer balanserad tillvaro ska bli möjlig att uppleva.

Det kan även på ett än djupare plan existerar en önskan om att denna balansering inte ska genomföras. Vi är alla unika individer med rätten att själv välja. Det är därför alltid du och ingen annan som gör valet.

En för många stark uppfattning när det gäller att ta emot hjälp är att den hjälp som ges är tidsbunden och därför kräver en tidbokning när efterfrågad hjälp ska ger. Detta är inte nödvändigt med mitt arbetssätt. Jag kan med de verktyg jag utvecklat arbeta i ett "tidlöst tillstånd" och därifrån föra över arbetet till ett "tidsbundet tillstånd." Det betyder i klartext att ett healingarbete som exemplevis normalt tar 60 minuter att genomföra med denna metod tar 0 sekunder.

Ett annat missförstånd när man använder ett "tidsbundet resonemang" är att det endast är möjligt att arbeta med en person i taget. Detta är givetvis sant i ett "tidsbundet perspektiv" men i ett "tidlöst perspektiv" är det fullt möjligt att arbeta med många individer samtidigt.

-----

Det finns två sätt att be om hjälp på.

1. Bestäm vad du önskar hjälp med. Du behöver INTE skriva i tråden om du inte vill, det räcker med att du vet vad det är du önskar hjälp med.

2. Bestäm enbart att du önskar hjälp. Låt bli att definiera det du önskar hjälp med.

Jag scannar av din energi och upptäcker om energiflödet är fritt eller inte. Därefter hjälper dig hitta din balans om du så önskar fullt ut.

Jag kommer att genomföra denna scanning varje dag kl 23.59.59

---

Om du önskar får du gärna dela med dig av dina uppleveleser i tråden här nedan. Skriv gärna med jämna mellanrum.  Det underlättar för alla läsare om du klistrar in dina tidigare inlägg i dina nya inlägg.

---

Förstå att jag inte healar någon i denna tråd. Healing betyder balans. Det är du själv som väljer om du önskar förändra dig till ett mer balanserat tillstånd.

Kent Asp

kentasp.com

återställ din balans återfå din hälsa

Annons:
mufasa
10/29/12, 6:54 AM
#1

Jag vill vara med ikvall,tack.Glad

myrran69
10/29/12, 8:34 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Åh vad spännande att vara med en gång till.Känner mig lugnare och lättare idag.Vaknade upp vid 04.00 och kände i kroppen att något hänt.

Tusen tack

patronsaint
10/29/12, 9:59 AM
#3

Är gärna med i kväll igen Glad

I want to be like the patronsaint of reality.

crinalina
10/29/12, 10:06 AM
#4

Jag är med ikväll igen, tack! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Torahzen]
10/29/12, 10:46 AM
#5

Jag är gärna med ikväll igen, tack.

MissInAction
10/29/12, 12:01 PM
#6

Vill vara med ikväll också, tack!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
solvinge
10/29/12, 1:02 PM
#7

Jag vill vara med de kvällar som är kvar, Tack Glad

ForestSpirit
10/29/12, 1:03 PM
#8

Hej, nu vill jag vara med igen efter ett par nätter utan detta (har inte haft möjlighet att anmäla mig). Jag hoppas det går bra ändå :) Tack!

maria6
10/29/12, 1:06 PM
#9

är gärna med igen, tackar!

Ildi
10/29/12, 4:54 PM
#10

Fortsätter gärna att vara med :)

Lill-Mari
10/29/12, 5:56 PM
#11

Är gärna med igen och resten av kvällarna TACK!

Läslusen
10/29/12, 6:17 PM
#12

Vill vara med inatt igen ….. Tack

lizaohman
10/29/12, 6:43 PM
#13

Ja, det är klart att jag är med resten av tiden också :) Väntar fortfarande på att nåt ska hända, men man är väl svårt envis i tankeformerna :/

Annons:
profca
10/29/12, 6:45 PM
#14

Hej

Jag är gärna med så många kvällar/nätter jag får ,hjälp är alltid välkommet :-)

/per

målle
10/29/12, 7:07 PM
#15

Jag tänker oxå delta ikväll igen! Härligt! Skrattande

[Myy2000]
10/29/12, 7:14 PM
#16

Jag vill gärna vara med ikväll!Glad

Tack!

mayolica
10/29/12, 7:32 PM
#17

Vill gärna vara med ikväll. Tack

~ mayolica ~

Theleonora
10/29/12, 10:01 PM
#18

Jag är gärna med ikväll igen, men det känns som att det inte händer nåt. :S


Miwis
10/29/12, 10:09 PM
#19

Vill gärna vara med ikväll igen! Har märkt av positiva förändringar sedan ett par dagar tillbaka och är väldigt glad & tacksam för det du gör! Tack! Glad

zzzoder
10/29/12, 10:16 PM
#20

Jag vill gärna testa på detta ikväll! Tack på förhand :)

Annons:
[Axia]
10/29/12, 10:28 PM
#21

Jag är gärna med ikväll och resterande kvällarna:) tack kent

Miss_B
10/29/12, 11:18 PM
#22

Jag är gärna med de kvällar som är kvar

Tack!!

Tarotstollan
10/29/12, 11:57 PM
#23

Jag vill gärna vara med de kvällar som är kvar.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

mufasa
10/30/12, 7:51 AM
#24

Jag vill vara med,tack.

Theleonora
10/30/12, 8:09 AM
#25

Jag är gärna med ikväll igen och imorgon! Tack!!


[Torahzen]
10/30/12, 9:25 AM
#26

Jag är med ikväll igen, tack.

MissInAction
10/30/12, 9:45 AM
#27

Vill gärna vara med ikväll igen, behöver hjälp med något särskilt. Tack!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
crinalina
10/30/12, 10:55 AM
#28

Jag är gärna med ikväll igen, såklart! Tack! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

smilax
10/30/12, 1:57 PM
#29

Börjar äntligen kännas som infektionen går åt rätt håll! Men det här har nog mest gjort nytta på andra sätt.

Jag är gärna med de kvällar som är kvar. Tack Kent!

maria6
10/30/12, 3:01 PM
#30

Är med igen, Tack!Glad

anise
10/30/12, 3:42 PM
#31

Jag vill gärna vara med ikväll igenGlad

Tag vara på ditt liv,det går inte i repris

patronsaint
10/30/12, 4:26 PM
#32

Är gärna med i kväll igen Glad

I want to be like the patronsaint of reality.

[Myy2000]
10/30/12, 5:20 PM
#33

Är gärna med ikväll också!Glad

målle
10/30/12, 5:43 PM
#34

Jag är med ikväll igen!

Annons:
Läslusen
10/30/12, 5:51 PM
#35

Vill gärna vara med ikväll igen!

Ildi
10/30/12, 5:54 PM
#36

Hakar på ikväll igen :)

myrran69
10/30/12, 9:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

Sover som en stock vid 23.00. vaknar sen klarvaken kl 04.00.Har aldrig vaknat vid denna tid förrut innan jag provat kroppsscanning, undrar om det beror på det.Känner mig lugn och skön under dagen. Tycker att det är spännande, så provar gärna i natt igen.

tack på förhand

Miwis
10/30/12, 10:44 PM
#38

Jag är gärna med ikväll igen, tack så jätte mycket!

myrran69
10/31/12, 12:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

Testar sista natten.

Tackar så mycket att jag fick vara med att prova på kroppsscanning.

MissInAction
10/31/12, 12:04 PM
#40

Då är jag med ikväll också, tack så mycket!!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

smilax
10/31/12, 12:14 PM
#41

Är så gärna med den sista dagen och vill verkligen säga tack till Kent som gett oss alla den här chansen att balansera oss själva.Glad

Annons:
[Torahzen]
10/31/12, 2:09 PM
#42

Jag är gärna med denna sista natt också.

Tack för allt arbete som du lägger på oss. Kyss

snoflinga
10/31/12, 5:33 PM
#43

Jag vill vara med i kväll Kyss Jag skulle vilja få klarhet i all förvirring Flört Saker och känslor ploppar upp och jag vet inte vad jag ska göra med dem, vad de är och varför jag känner dem - kommer jag aldrig få veta? Det är som att alla möjligheter att förstå är dolda för mig, som att jag bara får en aning men aldrig ett svar… Saker måste ha en mening, annars har jag ju ingen nytta av dem? Jag vill förstå, jag vill ha svaren Gråter

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

mufasa
10/31/12, 5:58 PM
#44

Jag vill vara med sista natten,tack for det.

målle
10/31/12, 6:03 PM
#45

Åh sista kvällen ikväll ja! Jag vill självklart vara med ikväll igen! Tack!

[Myy2000]
10/31/12, 6:10 PM
#46

Jag vill också vara med ikväll!Glad

Ildi
10/31/12, 6:18 PM
#47

Är gärna med även denna sista gång :) Tack så mycket!

Lill-Mari
10/31/12, 7:42 PM
#48

Vill gärna vara med i kväll.Tackar såå mycketGlad

Annons:
Läslusen
10/31/12, 8:17 PM
#49

Tar denna sista möjlighet att och är med inatt också. Stort tack för allt du gett oss alla!

Otroulig
10/31/12, 8:22 PM
#50

Tar gärna denna sista chans och är gärna med ikväll. Jag sover som ett barn och vaknar och känner mej som en ängel. Ljuvligt! Tack för detta!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Miwis
10/31/12, 9:36 PM
#51

Vill gärna vara med ikväll också, tackar så jätte mycket för denna fina möjlighet du gett oss! Jätte stort tack!

patronsaint
10/31/12, 9:39 PM
#52

Lite sista natten med gänget. Så tar gärna chansen att vara med sista gången med.

I want to be like the patronsaint of reality.

Tarotstollan
10/31/12, 9:44 PM
#53

Tyckte att det stog att det räckte att anmäla sig en gång, sen var man med hela tiden!
Fast det kanske är bäst att säga att jag vill också vara med sista natten med gänget!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Theleonora
10/31/12, 10:02 PM
#54

Jag är med igen, tack!


allhealing
10/31/12, 10:17 PM
#55

Hej alla,

jag har observerat att det hos flera existerar ett behov av att avrunda det här lite mer mjukt än nu direkt inatt. För att uppnå en bra avslutning observerar jag att det för vissa kommer behövas 2-3 veckor. Jag har därför beslutat att samtliga medlemmar som tagit den av den här övningen får beställa ytterligare 28 dagar (fyra veckor) utan kostnad.

För att boka detta. LOGGA IN på min hemsida www.kentasp.com

Anmäl dig för veckopaketet: ABC-Alignment By Choice SEVEN.

Ange anmälningskoden HEALING IFOCUS för att erhålla detta utan kostnad.

Du bestämmer själv när passen ska äga rum varje dag.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Annons:
MissInAction
10/31/12, 10:32 PM
#56

Kent,
Vad häftigt! Jag har bokat nu från den 5 november. Och jag har läst informationen på din sida och i min bekräftelse men jag förstår fortfarande inte detta med att jag bestämmer själv när mitt eller mina pass startar. Vet du vad jag bestämmer eller hur ska du få reda på det? Förvånad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Torahzen]
10/31/12, 10:35 PM
#57

Bokat. Tack!

Theleonora
10/31/12, 10:37 PM
#58

Jag har också bokat nu! Tusen tack!


maria6
10/31/12, 10:40 PM
#59

Är med igen, Tack!

allhealing
10/31/12, 10:45 PM
#60

#56 MissInAction,

det är din vänster hjärnhalva som inte förstår. Din högra förstår men du lyssnar mer på den vänstra logiken och låten den dominera din vardag.

Tänk dig att vänster hjärnhalva har en kran med blått vatten och den högra en kran med gult vatten. Om du fått lära dig att blå infomration är den verklighet som är "verklig" jag då blir det svårt att ta till sig gul information.

Jag har i mitt medvetande skapat ett virtuellt datorprogram som använder sig av bägge kranarnas fulla resurs. Det betyder att blå och gul information blandas och bildar ett grönt medvetande.

I det tilståndet är det fullt möjligt att skapa ett 100 % virtuellt program som klarar av att kommunicera från en individs gröna tillstånd till en annan individs gröna tillstånd.

Jag har ur mitt medvetande skapat ett sådant grönt program som har den förmågan. Det är med det programmet du kommunicerar.

Jag förstår att förklaringen är allt annat än tydlig. Men det är svårt att med blåa ord beskriva någonting betydligt mer expanderat är det blått förmår sätta i ord.

Flört

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

MissInAction
10/31/12, 11:16 PM
#61

#60
Hehe ja nu snurrar det rejält Tungan ute men okej. Jag tror att jag är något på spåret. Eventuellt. Jag litar på att det blir som det ska bli!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

myrran69
10/31/12, 11:19 PM
#62

Ja va spännande och se vad som händer i kroppen. jag känner att något har hänt men kan inte riktigt sätta fingret på vad det är.Men det är positivt. Det är en grej som jag tänkt på att jag vill ha hjälp med som har blivit mycket bättre. Nu har jag bokat in från den 5 till den 11 abc aligment by choice seven.

Man tackar

Annons:
Ildi
10/31/12, 11:33 PM
#63

Jag vet inte om jag gjorde rätt när jag bokade veckopaketet eftersom jag aldrig angav nån anmälningskod (fattade inte vart jag skulle skriva in den) men det verkade funka ändå hoppas jag :)

allhealing
10/31/12, 11:51 PM
#64

#63 Ildi,

Det funkar ändå, det är mer så jag inte skickar en faktura eftersom vanliga kunder man välja att betala till mitt BG eller få en faktura. Nu vet jag att jag inte ska skicka en till dig Ildi.

Tanken var att du fyllde i sista rutan efter att du fyllt i ditt namn, mail samt mobilnummer med texten HEALING IFOKUS

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

allhealing
10/31/12, 11:58 PM
#65

#43 snoflinga,

svaret i inlägg # 60 gäller även för dig.

Det är när du önskar nerminska förståelsen till vad enbart en hjärnhalva förmår presentera som den allenarådande sanningen som förvirringen uppstår.

Det är inte möjligt att från ett begränsat perspektiv förstå ett större sammanhang som existerar utanför det perspektivet.

Det är därför aldrig möjligt att förstå eftersom du söker ett större svar än du klarar av att analysera från det ställe du frågar från.

Flört

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

allhealing
11/1/12, 12:03 AM
#66

Då vill jag tacka alla för ert deltagande under dessa veckor. Det har varit väldigt givande och ni vet inte hur mycket jag uppskattar alla era glada tillrop och ibland mer desperata sådana. Det har varit en ära att få hjälpa er och vi får se om jag dyker upp igen längre fram.

För er som inte såg mitt inlägg #55 läs gärna det. Eftersom en del behöver avrunda det här med lite fler dagar än jag satt som stoppdatum. Där bjuder jag på ytterligare 28 dagar till de som så önskar.

Med detta tackar jag för mig i den här tråden och önskar er alla lycka till med era mål framöver vad de nu än må vara.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

[GunillaF]
11/1/12, 12:27 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#67

Stort tack Kent för det du gör för medlemmarna på Healingsajten!

snoflinga
11/1/12, 6:36 AM
#68

Tack igen Kent Kyss

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

Lynxx
11/1/12, 6:44 AM
#69

Tack Kent! :-)

Önskar att det skulle finnas betydligt fler, lika generösa, som du i världen, då skulle den vara betydligt uthärdligare att leva i! :-)

/L

Annons:
[Chakra]
11/1/12, 7:37 AM
#70

Tack Kent! Du är en ängelGlad

[rore]
11/1/12, 9:15 AM
#71

Ett jätte stort Tack till dig KentGlad

Indiania
11/1/12, 10:38 AM
#72

Tack till dig Kent! Kram

" Var nära naturen - var när dig själv "

maria6
11/1/12, 10:40 AM
#73

Jätte Tack till dig Kent! Har bokat in mej till nästa vecka, hade dock samma "problem" som #63, förstod inte var jag skulle fylla i anmälningskoden…heheObestämd hoppas det funkar ändá!Skrattande

Theleonora
11/1/12, 10:51 AM
#74

TACK Kent!


Lill-Mari
11/1/12, 12:23 PM
#75

STORT TACK,Kent

helo
11/1/12, 12:27 PM
#76

Tack Kent ! Har bokat in mig till nästa vecka , hoppas jag skrivit in rätt  , känner mig väldigt trög ibland Glad

Annons:
snoflinga
11/1/12, 12:46 PM
#77

#65 - läser på om hjärnhalvorna och konstaterar att jag nog inte har någon höger hjärnhalva Flört

Är ju både ansiktsblind och totalt omusikalisk Obestämd 

Wikipedia:

Hjärnhalvornas olika förmågor [redigera]

Hos de allra flesta, även hos många vänsterhänta, finner man samma fördelning av förmågor mellan hemisfärerna. Den vänstra halvan rymmer medvetande, språkförmåga i både tal och skrift, matematik, logik, analysförmåga samt jagets historiska aspekter och framtidsplaner. Den arbetar sekventiellt, vilket innebär att den koncentrerar sig på en sak i taget. Högra halvan står för omedvetna förmågor som intuition, kreativitet, helhetsuppfattning, känslosamhet, orienteringsförmåga, bildförmåga, formkänsla, igenkänning av ansikten, tolkning av ansiktsuttryck och musikalitet. Den håller sig till det som finns här och nu men arbetar med många olika saker samtidigt. [3]

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

majlar
11/1/12, 12:53 PM
#78

Det verkar som jag bara har en högerhalva. Hahaha snoflonga. Kul läsning.

lizaohman
11/1/12, 1:40 PM
#79

Enligt senaste forskningen så samarbetar hjärnhalvorna mycket mer än vad man tidigare trott.

solvinge
11/1/12, 1:59 PM
#80

Tack så jättemycket Kent! Ett  fantastiskt erbjudande Skrattande

smilax
11/1/12, 2:18 PM
#81

Oj Snöflinga, jag säger som du, jag är nog helt utan höger hjärnhalva Flört

Nu har jag bokat in en vecka till med dig Kent! Glad Tack för erbjudandet!

Limewear
11/1/12, 4:05 PM
#82

Tack, för din hjälp! Jag har de senaste veckorna upplevt ett flyt i min vardag som jag inte haft på länge…brottas fortfarande med att bryta gamla mönster men känner att jag kommit en bra bit på väg. Glad

snoflinga
11/1/12, 5:10 PM
#83

Men, nu kan jag i alla fall fatta det Kent skrev i nr 60, och tydligen behövde jag själva ABC-delen för att fatta :D

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

Annons:
mufasa
11/1/12, 6:19 PM
#84

Tack KentFlört.

målle
11/1/12, 6:32 PM
#85

Tack kent! Jag vet dock inte om jag är en av dessa som behöver en mjuk avrundning men jag har iaf bokat ännu en gratis-vecka av dig och tack för att du vill avsluta det på ett fint och bra sätt för oss!

Inatt sov jag oroligt, vaknade mkt och drömde lite halvt obehagligt, vet inte om det berodde på ABC'n eller ej men tidigare nätter har jag somnat och sovit kanonbra och det är jag så oerhört tacksam för!

Sess1
11/1/12, 8:00 PM
#86

Tack för att du gör det här för oss Glad

Jag hoppas att jag har gjort rätt när jag bokade ytterligare tid.

Kram

Otroulig
11/1/12, 8:07 PM
#87

Tack Kent, är så tacksam, har bokat en Seven även jag.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

snoflinga
11/1/12, 8:45 PM
#88

Kent - det här är ju jätteroligt och äntligen börjar jag kunna förstå största delen av det du skriver här och på din hemsida  Skrattande Jättespännande, jätteintressant och jag är så glad att jag börjar hänga med i det jag tidigare inte alls kunde förstå, fast jag tvingade mig att läsa och läsa för jag tänkte att någon gång får jag ihop det Kyss

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

zzzoder
11/1/12, 10:19 PM
#89

tack för gåvan Kent! Har nu bokat :)

antar att koden skulle skrivas i medelande vid bokning?

allhealing
11/2/12, 12:07 AM
#90

#89 zzzoder,

det stämmer =)

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Annons:
Miwis
11/2/12, 11:02 PM
#91

Tack igen för din hjälp! Mycket positivt har skett inom mig den här tiden. Jag känner mig inte riktigt klar & blev jätte glad när jag läste att vi får möjlighet till en fin avrundning. Jag har bokat in mig för en Seven med start på måndag & tackar så jätte mycket för att du ger den möjligheten!

Ila
11/2/12, 11:37 PM
#92

Tack Kent för din hjälp. Har bokat för en vecka till från 5 nov. Kan bara säga att min sömn har blivit så mycket bättre, men behöver fortsatt hjälp med mina ben. Jag känner mig ödmjuk inför din hjälp och värme du förmedlar till oss alla. Tack än en gång Glad

szirius
11/3/12, 2:58 AM
#93

Stort tack för allt! Jag har skrivit upp migGlad

Lill-Mari
11/3/12, 9:23 AM
#94

Jag har bokat fr 5/11 en vecka, hoppas nu bara det blev rätt.

Jag tackar dig för detta erbjudandeGlad

[Myy2000]
11/3/12, 7:08 PM
#95

Hej Kent!

Jag vill gärna vara med perioden ut. Ska man fylla i anmälningskoden i meddelanderutan på din bokningssida?

allhealing
11/3/12, 8:03 PM
#96

#95 Myy2000,

det stämmer. Du fyller i anmälningskoden HEALING iFokus i meddelanderutan på min bokningssida.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

allhealing
11/10/12, 11:01 PM
#97

Nu har det blivit dags att boka nästa vecka för er som inte redan gjort det. Ni bokar in er på min hemsida och fyller i anmälningskoden HEALING iFokus i meddelanderutan.

Boka senast söndag midnatt om ni önskar vara med ytterligare en vecka.

Ni får gärna ge feedback här eftersom det är många som läser tråden och ännu inte känner sig mogna att skriva utan enbart väljer att läsa. Dela därför med er av era erfarenheter så även andra får ta del. På så vis hjälper vi varandra än mer.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Annons:
snoflinga
11/11/12, 9:38 AM
#98

Jag skriver gärna :) Liksom jag gärna pratar mycket irl ;)

Jag anmälde mig också till en vecka 5/11 - först hade jag tänkt att jag var klar med ABC, och att det hade satt igång ett rullande hjul i min hjärna. Men så blev jag ändå så nyfiken att jag valde att anmäla mig igen.

Denna gången känns det inte lika starkt, det blir ju alltid störst wow-effekt i början när man ser de största förändringarna. Men, det känns som att när jag ställer mig frågor så ploppar svaren upp - sådana funderingar jag gått runt med länge, kan helt plötsligt få ett svar när jag tänker på dem. Det är det jag upplever som "vitsen" med ABCn, att jag ser nya sätt att lösa tankefällor. Sen är det ju inte alla tankefällor man vill ändra - och jag vill ju inte tappa  bort mig själv heller - att ändra för mycket på mitt jag på en gång kanske får mig att må dåligt eller ger någon reaktion i efterhand som jag kanske inte mår så bra av. Förändringarna jag pratar om, tankefällorna, finns ju bara hos mig, så jag tror inte den här förändringen är så märkbar för andra i min närhet. Det är också så att jag är en person med kort tålamod som vill ha svar på allt direkt - men jag känner att jag nu kan vänta lite på att svaren ploppar upp.

Det roliga är ändå att hjulet rullar, och att så länge det rullar så förändras jag, oavsett vilken hastighet det rullar med ;)

Fysiskt har jag inte märkt något direkt, inte mer än att min kropp de senaste veckorna har varit sämre än vanligt, så det har inte känts som att min kropp hängde med på det här :( Den är väl överlag bara dum och bråkig, och jag har gjort saker som den i efterhand inte gillat… Dumkropp, jag är bara 32 och är frisk juh…

Jag har valt att ta emot ABC när jag sover, eftersom jag är så grymt vänsterhjärnhalvestyrd alltid så tänker jag att det är enda gången jag är riktigt mottaglig - det är när jag sover jag kommer åt andra delar av mig själv, och att få ABC på en tidpunkt när jag är vaken och förväntar mig det skulle förmodligen bara "låsa" mig i stället, ungefär som när jag försöker uppleva saker jag upplevt spontant (djurkommunikation, utanför kroppen-upplevelser osv) så går det inte - jag försöker för mycket och på fel sätt.

Första dagen på andra ABC-omgången sov jag som en stock hela natten, som död ;) De andra dagarna har varit som i första omgången, jag vaknar med ett ryck en viss tid efteråt (olika tid, allt mellan kl 2 och kl 4) och konstaterar och funderar lite och återgår sen till sovande :)

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

snoflinga
11/11/12, 9:40 AM
#99

Och räsersnabb som jag är Skrikandes så lyckade jag trycka publicera innan jag hann skriva det sista:

TACK KENT :) Igen ;)

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

szirius
11/11/12, 10:02 AM
#100

Jag upplever det hela som en utrensning…det flyter upp gamla saker i strid ström, som jag får syn på och omvärderar. Det känns som ett viktigt läkearbete. Det är mindre intensivt nu än tidigare veckor. Jag blir dock nedstämd vid sociala tillställningar, känner mig "hudlös" och har svårt för situationer där andra är oense med varandra.I ensamhet och tystnad känner jag mig nu för det mesta lugn och jordad men det flyger bort så fort jag lämnar husetObestämd. ( apropå det: i måndags drömde jag hur en stoooor lila ängel satt och höll om vårt husGlad.)

myrran69
11/11/12, 12:04 PM
#101

Känslor dyker upp sitter på olika ställen i min kropp det knyter sig i min hals, där är det stopp, hjärtat vill öppna sig,ABC gör mig medveten vill bara gråta,tårar rinner på min kind,vill känna mitt rätta jag vill vara i balans, detta är en resa. Tack att jag får vara med på denna resa

crinalina
11/11/12, 2:01 PM
#102

Jag upplevel inte lika stora, och starka, förändringar nu som jag gjorde i början. Men det är för mig en självklarhet, De stora knutarna och blockeringarna är ju redan upplösta, förbigådda, avklarade. Nu handlar det, för mig, om de små knutarna.

I det stora hela så sedan jag började för en dryg månad sedan så har jag märkt stora förändringar. Framförallt så hittar jag svaren på mina egna frågor lättare och snabbare än tidigare, och utan känslomässig bundenhet känns det som. Jag har blivit mer aktiv, och är mycket klarare i mina tankar och känslor än jag var innan. Jag får saker gjorda, och då framförallt så har jag påbörjat den tanke och idé jag haft i ett och ett halvt år, men som jag inte hittat rätt känsla och inspiration till tidigare. Nu rullar det på och det känns som en verklighet. De blockeringar jag hade tidigare känns som bortblåsta.

Jag lade också fokus på mina tankar kring mat, vikt och välmående och där har jag märkt en stor förändring. Från att under de senaste åren ha varit totalt fokuserad på vad jag stoppar i mig och hur mycket jag väger, även om jag förnekat det för mig själv, varenda minut nästan under dagen så försvinner de tankarna mer och mer. Jag äter nu vad jag vill, när jag vill och jag blir mer och mer avslappnad med det. Jag är en fantastisk person och jag älskar mig själv för den jag är, precis som jag är. Det spelar ingen roll vad jag väger. Jag är jag ändå. Det som jag också har märkt är att jag slutar äta tidigare, alltså jag äter mindre portioner, omedvetet. Jag slutar innan jag är proppmätt, det hade jag svårt för innan.

Jag kan också andas genom båda mina näsborrar samtidigt hela tiden. Något jag inte har kunnat göra på flera år. Jag har haft problem med mina bihålor under de senaste 3-4 åren, och har under det senaste året ätit allergitabletter nästan dagligen /det finns alltid något som blommar i Spanien där jag bor). Jag slutade med det under de första veckorna med ABC, och har sedan dess inte behövt några tabletter. Mina bihålor känns bättre, om än inte helt bra ännu, och bara det är helt underbart.

I det stora hela så har jag blivit lugnare och tryggare i mig själv, och jag var redan lugn och trygg, och det känns rätt och bra. Jag känner tillit till mig själv och det jag väljer att göra med mitt liv. Det är bara jag själv som har hindrat mig tidigare, men nu gör jag inte det längre. Det är nog det som är det viktigaste för mig.

Tack Kent för det du gör! Och jag fortsätter naturligtvis så länge du har ditt fina erbjudande! Det finns alltid knutar att lösa upp. <3

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

snoflinga
11/11/12, 2:10 PM
#103

Det kan också vara så att man börjar med de knutar som är lättast att knyta upp ;)

Så härligt (för mig iaf) att läsa om er andras upplevelser kring detta också :) Tack för att ni delar med er Kyss

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

Otroulig
11/11/12, 3:50 PM
#104

Jag kan mer reflektera över hur jag inte mår. Då det är stora förändringar på gång i mitt jobb som gör att vi alla lever i total ovisshet, så skulle jag normalt oroa mej, älta och fundera. Men jag känner mig trygg och har tillit. Vad gäller att öppna upp kanalen för det gröna som jag tydligen kontrollerar bort så kan jag inte säga att det hänt något som jag känner. Jag affirmerar att jag släpper kontrollen. Haha nåt jag börjat med, är att jag gör som jag blir tillsagd. Ifrågasätter inte så mycket längre och lägger ingen energi på det. Vet inte om det är bra eller inte men det känns rätt. Som någon slags övning. Som att jag låter mig bli vägledd.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
crinalina
11/11/12, 4:08 PM
#105

#103 Visst kan man börja med dem. Det bestämmer man ju själv. För mig så är det dock så att de knutar som var lätta har själv knytit upp för länge sedan, så det fanns bara "svåra" knutar kvar. Och där valde jag att börja med de som gör störst påverkan och skillnad för mitt välmående på olika plan. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Läslusen
11/11/12, 5:01 PM
#106

Hej. Nu har även jag bokat detta fantastiska erbjudande. Tack Kent för ditt engagemang. Kan konstatera att jag har ändrats som person efter att jag började vara med i detta. Jag släpper saker lättare och hänger inte upp mig på samma sätt som innan. Håller med de amdra som tidigare skrivit att jag får svar på frågor inom mig mycket tydligare än innan. Min intuition har blivit bättre och barndomens "varsel" börjar komma tillbaka. Kan ABC ha gjort detta möjligt? Är så tacksam :-) Drömmer mycket mer och får tydliga budskap i drömmarna. Återigen stort tack för allt detta till dig Kent!

målle
11/11/12, 7:39 PM
#107

Hmm jag finner det svårt att känna/bestämma mig för om jag ska/behöver fortsätta.. Obestämd

Otroulig
11/11/12, 7:46 PM
#108

Man kan inte överdosera :) jag trodde jag var " klar". Icke sa Nicke:) eller sa Kent då:) Det är ju inget som skadar, så funderar du så tycker jag att det känns som att du är osäker och då skulle jag fortsätta. Du har inget att förlora.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

målle
11/11/12, 7:50 PM
#109

Ja du har nog rätt Otroulig. Jag har bara så svårt att tänka ut vad jag behöver hjälp med….visserligen har jag en grej nu som skulle behöva "utplånas". Ska boka nu på en gång! Tack! Skrattande

crinalina
11/11/12, 8:04 PM
#110

Du behöver ju inte tänka ut något, bara låta det vara rent allmänt, målle. Jag säger samma som Otroulig, man kan inte överdosera, och är man inte säker så är man inte klar. Och är man säker så är man nog inte heller klar. hahaha Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
11/11/12, 8:08 PM
#111

Näe man blir ju aldrig klar!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
vresrosen92
11/11/12, 8:28 PM
#112

Jag vill också tacka! Detta var min första omgång av ABC och jag märkte nog ingen jätteskillnad - men lite. Jag tror jag har en hyffsad avslappnad inställning i mig själv - jag litar på livet och att saker och ting löser sig - och jag var kanske inte helt redo för några abnorma förändringar. Under/efter ABCn har jag dock börjat "tillåta" mig själv att lyssna på känslan och min intuition har blivit mycket bättre! (Jag har under lång tid "förtryckt min känsla" och trodde i ärlighetens namn att jag inte hade någon intuition.) Detta har klart lett till stora förbättringar på många vis :)

Don´t worry, Be happy!

Ila
11/11/12, 9:11 PM
#113

Har bokat en vecka till med ABC. Kände idag när jag gick ut med hunden i spöregnet att jag tyckte det var skönt att promenera, kände att jag mådde riktigt bra. Har mindre problem med benen nu, känner stor förändring, har inte lika ont längre :) Tack Kent för all hjälp du förmedlar till oss, den är ovärderlig Glad

Lill-Mari
11/11/12, 9:44 PM
#114

Jag har bokat in en vecka till/stort tack

[Torahzen]
11/11/12, 10:38 PM
#115

Japp, bokat!

Tack!

Miwis
11/11/12, 10:49 PM
#116

Jag har också bokat in en vecka till! Det känns som att jag har blivit mycket tryggare i mig själv dessa veckor. Har även lättare på att lita på mig själv & mina beslut & hittar svaren lättare inom mig. Tack så jätte mycket!

lizaohman
11/12/12, 12:06 AM
#117

Får man vara med en vecka till fast man var med veckan som gått, är det det ni menar??

allhealing
11/12/12, 12:09 AM
#118

#117 lizaohman,

du får vara med månaden ut om du vill det. Även om du inte hunnit boka får du givetvis vara med ändå =) Boka in dig för de veckor som är kvar så är det gjort redan nu. Skrattande

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Annons:
lizaohman
11/12/12, 12:46 AM
#119

Nämen TACK Kent!!Kyss

målle
11/12/12, 1:41 PM
#120

Otroulig och crinalina (och alla andra för den delen Glad) Jag var ju osäker igår om jag skulle fortsätta men så poppade ett "problem" upp i minnet, ngt som jag vill ta itu med som gäller en viss person som jag inte förknippar med ngt bra eller bra känsla. Bestämde mig för att fortsätta en vecka till och fokusera på just denna person och vem tror ni att jag drömde om inatt? Jomenvisst! Den personen! Jag minns inte drömmen nu för jag vaknade inatt och bara konstaterade att drömmen handlade om denna person och det räcker för att jag ska fatta att processen är igång! Ska fokusera lite extra på denna person i veckan nu och se vad som händer! Coolt! Tack Kent!

snoflinga
11/12/12, 4:35 PM
#121

Hihi, jag drömde om Kent som gick runt och passade en söt liten flicka i en mataffär på Gotland :)

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

szirius
11/12/12, 8:31 PM
#122

#121 Jag har också drömt om Kent inattFörvånadSkrattande

Du är i våra drömmar Kent, treeevligtFlörtSkrattande

Jag har ingen ordning som er andra, att jag fokuserar på ett visst dilemma, utan jag försöker bara öppna mig så mkt jag kan, gör mig mottaglig och litar på att det balanseras upp där det ska. Men kanske är det lättare att se förändringar tydligt om man fokuserat på en viss sakObestämd

Just nu har jag iaf ett härligt rus, jag känner gemenskap via skärmen, som att vi är TILLSAMMANSKyss

Indiania
11/12/12, 8:38 PM
#123

#122 Jag känner ungefär som du Szirius att jag har en önskan att öppna upp och bearbeta mina blockeringar.

Kram

" Var nära naturen - var när dig själv "

snoflinga
11/12/12, 8:43 PM
#124

#122 Ja, äntligen har jag förstått hur en websida kan få en att känna gemenskap :)

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

allhealing
11/12/12, 10:24 PM
#125

#121 skrivet av snoflinga

#122 skrivet av szirius

#121 snoflinga & #122 szirius,

HAHAHA då kanske det är dags att koppla upp sig på det medvetna bredbandet och börja kommunicera mer närvarande Flört

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Annons:
szirius
11/12/12, 11:09 PM
#126

# 125 OK! Inatt ska jag be dig PRATA också, så får jag se vad du har att sägaFlörtSkrattande

snoflinga
11/13/12, 11:34 AM
#127

#125 - om det bara vore så enkelt som det lät :)

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

szirius
11/13/12, 12:33 PM
#128

Sov som en stock i 10 h! Vet inte när det hänt sist. Och minns ingenting av mina drömmar, vilket jag brukar. Men det känns bra och helt rätt. Jag litar på att jag arbetar för fullt, utan att jag behöver förstå och tänka på det. Framförallt övar jag på min tillit.

Otroulig
11/13/12, 5:18 PM
#129

Jag vaknar vid två tiden på nätterna helt blöt av svett ( men det kanske har med hormonella orsaker att göra) sen vaknar jag på morgonen igen med en härlig energi som jag inte riktigt känner igen. Häftigt! Jag har bett om healingen vid fyra snåret, då brukar jag alltid sova och jag tror att jag tar emot bäst då.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

snoflinga
11/13/12, 9:32 PM
#130

Åh, nu börjar det bli jobbigt också Gråter Men det är väl meningen Flört Har haft en fruktansvärt tuff dag, men jag vet att jag inte ska ge mig, och att jag ska igenom det här också - vill bara att jag ska göra rätt nu, jag har ju puttat undan de här sakerna förut, och nu ploppar de fram igen, som spöken, och jag vet inte riktigt hur jag gör för att få bort dem för gott, PÅ RIKTIGT Obestämd

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

allhealing
11/13/12, 9:44 PM
#131

#130 snoflinga,

att bli medveten om att man önskar vara medveten är en bra början.

To be or not to be…. som en berömd person skrev.

Att försöka förstå eller att försöka förstå….. är inte riktigt samma sak.

Det handlar inte om att räkna ut hur man ska räkna ut det hela. Dvs hur det ska gå till.

Det handlar om det som ligger bortom det kontrollerbara. Dvs, vågar jag på allvar släppa det kontrollerande taget och hän ge mig 100 % i det här?

Dvs vågar jag släppa kontrollen UTAN att kontrollera hur kontrollen ska släppas?

Det är först när man kommer dithän som saker kan börja hända på riktigt, dvs på djupet.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

snoflinga
11/14/12, 6:49 AM
#132

Tack snälla Kent för att du fortsätter stödja fast jag inte hittar rätt sätt :) Jag vill så gärna detta för jag har så stort hopp om "den gröna världen!. Det är inte ofta jag fortsätter försöka med något när jag misslyckas, jag brukar ge upp direkt när något inte går min väg men nu vill jag verkligen (vilket också är det som stjälper mig, eller hur? jag vill för mycket)

Har sovit gott inatt, det behövde jag, men tyvärr minns jag inte om jag fick några uppenbarelser ;)

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

Annons:
Theleonora
11/14/12, 6:08 PM
#133

Hej Kent! Det verkar vara många som sover bättre medan min sömn är nästan obefintlig. Vad beror denna skillnaden på? Dvs skillnaden i att sova mer eller mindre. Är det olika beteenden som hanteras eller är det skillnad i hur vi individer hanterar ett beteende.

Sen har jag fortf lite svårt med minnet och väldigt mycket problem med koncentrationen. Koncentrationssvårigheten vill jag få bukt med NU eftersom jag är ny på mitt jobb och sitter i ett öppet kontorslandskap (vilket jag ogillar skarpt). Kan jag göra nåt själv? Hur/vad göra?! Hjälp! :)


allhealing
11/14/12, 7:10 PM
#134

#132 snoflinga,

det stämmer att du vill för mycket. Grundorsaken ligger dock på ett betydligt djupare plan eftersom du kokongat in dig i ett beteenden starkt inlärda från din mamma. Ofta sker denna inlärning på ett för bägge parter omedvetet plan.

Du är en vanemänniska och fortsätter därför att utagera det inlärda beteendet du lärt dig. Detta skapar trygget och kontinuitet. Därför passar det dig som handsken att inte förändra ditt beteende.

Det behövs lite mer djäklar anamma från din sida för att det starkt inmurade lerkärl du under lång tid befunnit dig inuti ska krossas. Du har det helt enkelt för bra i den situation du befinner dig i för att en förändring ska kunna äga rum.

Lat är fel ord, men det ligger mycket i ordet i alla fall. Du är som sagt en vanemänniska och det är det som gör att du känner dig tillräckligt bekväm i situationen för söka en förändring.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

allhealing
11/14/12, 7:17 PM
#135

#133 kameleonten,

det är alltid individuellt hur man sover och vad den inre orsaken till det beror på.

Be om att få flytta dig till ett hörn i kontorslandskapet så du får ryggen fri. Kolla även över vad det är du har för privata saker på ditt skrivbord. Vill du verkligen att de sakerna ska stå där eller är det något som ska bytas ut? Eller är det så att det saknas privata saker på din arbetsplats som du skulle vilja ha där?

När det gäller minnet och koncentration kan du boka en tid hos mig så kan vi arbeta med det. Det ligger för djupt för att jag ska kunna hjälpa dig med ABC - Alignment By Choice SEVEN och komma till kärnorsaken till varför dessa symtom existerar hos dig.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

crinalina
11/14/12, 7:28 PM
#136

Hej Kent,

tack för allt som du gör. Jag märker verkligen stora förändringar i hur aktiv och klar jag är i mitt huvud. Jag kan andas ordentligt genom båda mina näsborrar igen, vilket är underbart.

Jag har haft fokus en del på mina blockeringar vad gäller mat, vikt, hälsa och kropp, och jag har defintivt märkt en förändring i hur och vad jag tänker. Men jag har också märkt att jag hamnar tillbaka i det gamla tänket stundvis. Har du något råd på hur jag kan få bort det? Finns det något jag kan göra, tänka på eller är det bara att fortsätta som jag gör?

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

snoflinga
11/14/12, 10:03 PM
#137

Lat, eller vad man väljer för ord är jag, har alltid varit och kommer förmodligen alltid att vara :) Det är därför jag har hästarna, för att bli tvingad att göra något som får mig att hålla igång och må bra ;)

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

allhealing
11/14/12, 11:53 PM
#138

#136 crinalina,

det är bra att du lägger märke till att du ibland faller tillbaka i gamla mönster. Bara uppmärksamheten på att det blir medveten om att det handlar om gamla mönster möjliggör följande:

När du upptäcker att du faller tillbaka i ett gammalt mönster har du ett val du tidigare inte hade eftersom du tidigare inte varit omedveten om det beteende du nu fått möjligheten att observera.

När du ser ett gammalt mönster du inte längre gillar har du möjligheten att ersätta det mönstret med ett annat mönster.

Du kan helt enkelt välja att ersätta en gammal tanke med en ny.

Det är när vi blir medvetna som vi ges möjligheten att släppa val vi tidigare gjort och därefter förträngt. Det är först när gamla osynliga vanor ploppar upp till ytan av vårt medvetande som nya besluta kan tas.

Därför ska du precis som du skriver fortsätta som du gör, och om du så önskar, släppa gamla mönster du eller din omgivning inte är gynnade av framöver. Ersätt de tidigare valen med nya och du har städat i ditt inre på ett sätt du tidigare inte varit medveten om var möjligt att uppnå.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

[Axia]
11/15/12, 10:08 AM
#139

Hej Kent! Jag undrar om jag skulle kunna få vara med denna veckan ut? Jag trodde inte man skulle boka vecka för vecka, såg det nu!:s. Jag har iaf bokat in mig nästa vecka. :/

Annons:
[NeferNefer]
11/15/12, 12:23 PM
#140

Jag har bokat in mig på nästa vecka, vet inte om jag gjorde rätt. Jag hittade inget ställe för kod, så jag satte healing ifocus under meddelanden …

allhealing
11/15/12, 7:16 PM
#141

#139 Axia,

du får gärna vara med veckan ut. Om du vill kan jag med metoden jag utvecklat även se till att du är med från början av veckan =) Be mig inte förklara hur det går till, det fungerar, det räcker som förklaring just n.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

allhealing
11/15/12, 7:17 PM
#142

#140 NeferNefer,

du har gjort precis rätt som skrivit in koden healing iFokus under meddelanden…

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

[NeferNefer]
11/15/12, 8:15 PM
#143

Tack Glad

[Axia]
11/15/12, 8:43 PM
#144

Tack Kent Glad

snoflinga
11/16/12, 10:19 PM
#145

Har känt mig väldigt positiv de sista dagarna, efter min katastrofmåndag :) Jag hinner tänka väldigt många tankar på en dag, och de virrar mycket än hit och dit, känner mig som en bordercollie i hjärnan!

Det roliga är att det känns som att jag matas med information. Som idag fick jag en upplevelse om hur jag kan ändra en situation bara genom mig själv - alltså upplevelsen för de personer jag träffade en kort stund. Allt är samma, fysiskt är vi i exakt samma situation, men jag kan ändå ändra deras upplevelse av mötet inom mig. Coolt :) Även om jag inte fattar hur fick jag veta att jag kan :D

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

Otroulig
11/18/12, 1:42 AM
#146

Coolt # 145. Verkligen coolt!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
allhealing
11/18/12, 2:20 PM
#147

Nu har det blivit dags att boka nästa vecka för er som inte redan gjort det. Ni bokar in er på min hemsida och fyller i anmälningskoden HEALING iFokus i meddelanderutan.

Boka senast söndag midnatt om ni önskar vara med ytterligare en vecka.

Ni får gärna ge feedback här eftersom det är många som läser tråden och ännu inte känner sig mogna att skriva utan enbart väljer att läsa. Dela därför med er av era erfarenheter så även andra får ta del. På så vis hjälper vi varandra än mer.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Ila
11/18/12, 5:13 PM
#148

Har mått väldigt bra hela tiden, men nu i torsdags och fredags kände jag mig sårbar och ledsen, vet inte varför. Antar att det är något som jag ska gå igenom som inte är bearbetat. Har sovit gott hela tiden, men kommer aldrig ihåg mina drömmar. Är tacksam över att få vara med. Tack Kent :)

Lill-Mari
11/18/12, 5:24 PM
#149

Tackar för denna veckan,jag vill gärna vara med en vecka till,så jag anmäler mig då på din hemsida.

Jag sover dåligt ibland vaknar vid 3-4 tiden,ibland sover jag bättre.Jag känner mig fortfarande lika stressad och tröööött som vanligt men jag tror ändå att din beh. har positiv inverkan på sikt.Jag är naturligtvis tacksam attag får vara med.

Theleonora
11/18/12, 5:49 PM
#150

Någon mer än jag som upplever att det nyper i pannan? Där "tredje ögat" sitter. Känns som att jag får känningar därifrån mer och mer men fattar inte vad som händer eller vad jag ska/kan göra åt det. Men jag tror att det kommer av ABCn. För numera när jag försöker meditera då märker jag direkt att det sker en aktivering, i jämförelse med innan ABC-sessionerna.

Skulle vara intressant att höra om fler har upplevt det och vad ni tror om det och hur man hanterar det helt enkelt?


målle
11/18/12, 6:01 PM
#151

Kent "allhealing" - kan du hjälpa mig att avgöra om jag bör/ska fortsätta eller ej? Jag har så svårt att avgöra det själv av någon anledning. Det känns som någon (du) bör ge mig ett konkret svar på den frågan. Känner mig lite vilsen inombords eller hur jag nu skall förklara det så förmodligen ska jag fortsätta men jag vill höra ett "ja" eller ett "nej" från någon..

Otroulig
11/18/12, 6:18 PM
#152

Kameleonten, det har tryckt och nypt där på mej i tre år…. Jag har fått rådet att då fokusera på hjärtat och hjärtchakrat. Men nåt händer säkert och aktiveras där.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
11/18/12, 6:31 PM
#153

Den här veckan har varit lugnare, det har gått lättare att bryta tankemönster och fokusera om. Jag upplever det som att jag enklare kan välja vad jag mår bra av nu och därmed välja bort det som inte är av vikt för mig. Utan att analysera, tvivla och grubbla kring det så mkt. Även mitt tålamod har varit annorunda denna vecka, jag känner att jag inte har lika bråttom framåt - vanan finns kvar att TRO att jag behöver komma vidare, snabbt,  men jag kan välja om tanke och då känna att allt har sin tid, jag litar på att allt är precis som det ska.

Jag är väldigt, väldigt tacksam att du kände in att det fanns behov för dessa extra veckor KentGlad, innan var det som att allt flöt upp till ytan och det blev så intensivt och förvirrande, nu känner jag att saker faller på plats på ett mer fridfullt sätt.

I morse vaknade jag med nässelutslag i ansiktetObestämd, så vi rensar väl en runda till dåSkrattande

Annons:
Theleonora
11/18/12, 6:59 PM
#154

Tack Otroulig! Hm, sitter och funderar på om det är individuellt vilket Chakra man ska fokusera på eller om just hjärtchakrat gäller för alla. Får se om någon mer har känt nåt :)


allhealing
11/18/12, 7:04 PM
#155

#151 målle,

det är en bra fråga.

När jag erbjuder den här tjänsten eller arbetar med en person på annat sätt är det aldrig jag som gör någonting. Det är personen själv som gör arbetet. Personen väljer därför själv om den ska eller inte ska göra saker.

Om jag skulle ta dessa beslut kan ansvaret läggas på mig. Det är ett bekvämt sätt att i efterhand kunna säga att det här fungerade inte heller för mig.

Därför säger jag inte hur man ska göra. Det handlar om personlig utveckling och där måste ett eget beslut fattas.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

målle
11/18/12, 7:52 PM
#156

#155 - tack för ditt svar! Jag förstår. Jag är bara osäker på om jag verkligen utför något arbete…! Kan man avstå denna veckan och sedan vara med sista veckan? För visst är det en vecka kvar efter denna?

allhealing
11/18/12, 8:31 PM
#157

#155 målle,

du får gärna avstå en vecka. Som sagt, det är du som bestämmer =)

Det stämmer att du kan boka ytterligare en vecka efter denna.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Miwis
11/18/12, 11:16 PM
#158

Tack igen för det du gör! Jag har nu anmält mig för nästa vecka också. Jag håller med Sirius om att det känns som att saker & ting faller på plats & en fridfullhet innfunnit sig. Jag upplever också att jag fått en ny medvetenhet om saker & ting.

Från början, när jag läste om detta, visste jag inte om jag skulle vara med och prova. Jag kännde starkt att jag ville låta mitt undermedvetna/inre få bestämma om detta var rätt för mig. Den natten drömde jag en väldigt tydlig symbolisk dröm där mitt undermedvetna tydligt berättade att detta gillar jag! Glad Att det var efterlängtat. Att du Kent var en god vän som vi skulle träffa.

Drömmen innehöll även symbolik om att våga släppa taget, för att sen hamna på en ännu underbarare plats Glad

Tack igen för allt! Glad

Theleonora
11/18/12, 11:20 PM
#159

Vilken häftig upplevelse miwis!!


snoflinga
11/19/12, 4:58 PM
#160

Ja, häftigt miwis Skrattande

Om ni vill kan ni få ett konkret exempel i vardagen som jag nog inte fixat utan ABC :)

- Jag tycker alltid att vi har så rörigt här hemma, men eftersom det inte bara är min röra och sambon blir sur när jag städar undan hans röra på mitt sätt, så är ofta röran kvar. Det har liksom istället blivit att jag inte rör hans röra och då blir jag sur för att jag ser hans röra, och så tappar jag energin att göra något åt min egen röra och så blir det liksom bara att jag gör småryck här och var när jag blir akut galen på en viss röra…

Häromdagen när jag som vanligt uppgivet tittade på röran och inte såg någon väg ur den, insåg jag helt plötsligt att "jag måste inte finna mig i att bo i röra". Om jag mår bra av att inte ha röra runtomkring mig, så måste jag få lov att ha orörigt :) Och så röjde jag undan - jag insåg att istället för att irritera mig på att sambon inte fäller ner strykbordet och ställer undan det efter sig, så får jag ta det själv och stoppa undan och så mår jag bättre i stället. De saker som jag inte kan städa undan gjorde jag så som sambon hatar att jag gör, jag lade alla hans miljoner papper i en hög på en plats där jag kunde låta dem vara och ändå vara nöjd. Men, i stället för att vara arg i försvarsställning för vad jag gjort sedan när sambon kom in och såg mitt röjarryck, var jag istället glad över att jag städat. Det verkar som att det fungerade, för även om han kändes skeptisk i början verkar det som att eftersom jag inte var arg och irriterad, så var det ändå ok och han sa inget om att jag staplat ihop hans papper och fyllt hela hallen med saker som inte ska vara i huset. Jag VET att han inte gillar när jag gör så men jag kan inte med att ha hela finbordet täckt av papper, jag vill ha fint för att bli glad, och kanske kan det här sättet få honom att förstå hur viktigt det är för mig.

Nu kanske ni andra inte tycker det här var något stort eller viktigt, men eftersom jag är en mycket långsint, extremt envis och verkligen mönsterbunden person, så är jag rätt säker på att inte ens såhär enkel psykologi hade lyckats nå mig av sig självt, utan ABC Flört Jag hade fortsatt vara sur över att han aldrig plockar undan, varit arg över att vi bor i ett "råttebo" och mått dåligt av att se röran…

Det är massvis av såna här små saker jag fått till mig sen jag började med ABC. Och så några stora och jobbiga också. Och så har jag någon som jag inte lyckas med… Jag fick lösningen men lyckas ändå inte riktigt. Men, envishet kan väl vara bra också Flört

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

Annons:
myrran69
11/19/12, 7:15 PM
#161

Den här resan var en rejäl storrensning. Nu har frågorna dykt upp: Vem är jag? Vad är det för mening med livet?Vart är jag på väg?

Upptäcker nya blockeringar i kroppen,när en blockering lösts upp, kommer det en ny…när ska detta sluta?

Jag betraktar ibland, men ibland är medvetandet inte stilla- skräckfyllda tankar jagar runt. Vill bara vara här och nu.Jag blir så trött på mig själv,men jag kan ju ine bli av med mig själv.Så jag för vackert vara där jag är….intressant att vara med, Tack

snoflinga
11/19/12, 9:21 PM
#162

Åh Myrran jag känner samma :) Önskar att jag kunde stänga av hjärnan och sluta tänka alla miljontals tankar :) Styrkekramar till dig Kyss

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

[Torahzen]
11/19/12, 9:41 PM
#163

Jag känner mig verkligen stärkt sedan i lördags. Jag har kraft och energi och är nära mitt sanna jag.

Tack Kent!

myrran69
11/19/12, 11:29 PM
#164

#162 snoflingan, tack så mycket!Jag lyssnar på det här när tankarna blir för mycket…..http://www.youtube.com/watch?v=QsQfJ-n90nI&feature=related, det hjälper lite

Indiania
11/20/12, 9:56 AM
#165

Jag är fylld av energi, i dag är det tredje dagen! Glad

" Var nära naturen - var när dig själv "

MissInAction
11/20/12, 12:40 PM
#166

**Jag är en stråle av ljus som inspirerar min omgivning Skrattande

**Du är en stråle av ljus som inspirerar Din omgivning. Det finns inte så mycket mer att säga om det, annat än att Du faktiskt är en enastående och villkorslös stråle av Gudomligt Ljus som inspirerar och helar hela Din omgivning - hela Kosmos!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[NeferNefer]
11/20/12, 12:43 PM
#167

Oj, jag hade så sjuka drömmar i natt, fulla av symboler … Förvånad Minns bara små delar av dem.

Annons:
crinalina
11/20/12, 12:43 PM
#168

Jag befinner mig i en sitaution där jag förr hade varit starkt panikslagen och jag är istället totalt lugn. Detta är till stor del för att jag medvetet har jobbat med dessa tankar och känslor i flera års tid, och för att jag också nu lever efter att jag skapar mitt liv och jag får tillbaka det jag sänder ut, men det är inte bara det. Innan jag påbörjade ABC:n så kände jag fortfarande oro och ängslan inför denna situation, som jag visste skulle komma, jag kunde hantera det men känslorna gjorde sig påminda. Nu när jag är här är jag som sagt helt lugn och trygg. Det finns ingen tillstymmelse till panik, oro eller ängslan. Bara trygghet, och kärlek.

Tack Kent för att du hjälper mig reda ut de sista knutarna inom detta område. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

snoflinga
11/20/12, 3:42 PM
#169

#164 - tack för länken, det fungerar verkligen lugnande. Att bara sitta och stirra in i kaminen på flammorna som dansar runt tycker jag också känns riktigt bra.

Har dragit mig för att berätta, det är dels något jag aldrig yppat till någon och dels är jag rädd att det ska komma tillbaks ändå. I alla år har jag alltid mått fruktansvärt dåligt om jag vaknar vid fel tillfälle, t ex mitt i natten eller på dagen om jag är sjuk. Jag har inte känt igen mig som den jag "är" och det har varit som att plågas i helvetet och jag har mått fruktansvärt innan jag blivit mig själv igen. Typ… Ångest antar jag? Nu har jag släppt ut ångesten genom sovrumsfönstret och hittills har det fungerat - om jag vaknar på natten så har jag ingen ångest, jag mår inte dåligt. Jag kanske inte vill vara vaken, men jag har varit trygg i mig själv de gånger det hänt nu, det är skillnad på att inte kunna sova och att må fruktansvärt dåligt :) Hoppas att det här var en långsiktig lösning, jag lär väl märka vilket nästa gång jag är sjuk eller stressad, men än så länge känns det så bra, det känns som att jag kan välja bort att känna så…

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

snoflinga
11/20/12, 3:48 PM
#170

Äsch, nu kan jag lika gärna fortsätta med några smågrejjer till;

Jag har kommit på att pendlingen jag hatat för att den tar tid och kostar pengar, är bra - den ger mig tid att tänka och det är faktiskt i bilen jag fått en del av mina magiska "upplevelser", de där hintarna om att det finns mer än mitt vanliga liv här på jorden. Och så är ju pendlingen bra för osociala mig att jag får ensamtid, som jag inte får på jobbet. Och såklart får jag tid för "vanlig" reflektion också.

Och så har jag börjat lyssna på musik igen. I bilen och på jobbet… Jag insåg att jag kan ha min egen musik i min dator och slippa jobberadion, och som tur är har jag haft "tråkiga" enformiga arbetsuppgifter de senaste dagarna, som gjort att jag kunnat lyssna på min urgamla mycket varierande spotifylista och därmed gått igenom många delar av mitt liv och kommit ihåg många minnen jag glömt att jag haft :)

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

[NeferNefer]
11/20/12, 9:59 PM
#171

Nu har jag sorterat lite i nattens drömmar, och funderat lite, och kommit fram till att allt handlar om min oförmåga att säga ifrån. Allt som hände var olika situationer som jag har varit i, fast i drömmarna skruvades de några varv till för att verkligen förstora problemet in absurdum. Bland annat blev mitt hem invaderat av människor som kom in och gjorde precis vad de ville. En kvinna kom och sa åt mig att det är dags att min baby kommer ut på promenad, och så la hon ner honom i en vagn och bara gick iväg med honom fast jag försökte hindra henne. Jag hittade kartonger fyllda med mina saker i ett köpcentrum, de bara stod där. Jag skulle köpa en liten, liten chokladbit, en handgjord en, som låg i en disk. Men mannen stoppade ner 5-6 sådana chokladbitar och sa att det bara gick att köpa flera åt gången, och det blev 700 kronor. Jag tvekade, då sa han att okej, 300 kronor för den här gången … och jag plockade fram pengarna! Ett par män tog sig in i mitt kök och var aggressiva och hotfulla, och jag bjöd dem på kaffe! Och så vidare, och så vidare.

Och det är faktiskt ett mönster som har upprepats, jag har haft svårt att säga ifrån. Men nu är det nog. Nu ska jag ta ansvar för mitt liv, inga ska få köra över mig sådär enkelt igen!

snoflinga
11/20/12, 10:14 PM
#172

Åh NeferNefer, så tydligt mönster nu när du beskriver det, och jag förstår precis din frustration - lycka till med din nya väg Kyss

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

[Axia]
11/20/12, 11:39 PM
#173

Jag har haft en del hemska drömmar och känslor vissa kvällar/nätter under ABC:n.. men genom alla har jag kommit till olika insikter vad gäller mitt medvetna liv, FÖRUTOM drömmen jag hade inatt……

Jag vill sååå gärna veta vad den ville säga..

allhealing
11/21/12, 12:04 AM
#174

#173 Axia,

ibland, när man när djupt inom sig, långt ner i det undermedvetna, snuddar vid en gräns man tidigare aldrig passerat, som det är enkelt att ta några steg tillbaka och låta bli att ta klivet in i det okänd. Klivet som tar dig bortom den gräns där du tidigare känt dig bekväm och tilfreds med dig själv.

Detta är ett normalt sätt att reagera på. För det är det vi gör när vi verkar på ett reaktivt sätt på det som sker inom oss. Vi re-agerar, dvs vi svarar på någonting och svarar genom att återagera. Därmed uppstår en kommunikation som bygger på behovet av att skapa en friktionerande dialog.

Friktion väcker känslor inom oss. Känslor som skapar nya känslor. Det är när tankar kopplade till känslor bubblar upp till ytan av vårt medvetande som förändring kan äga rum. Men BARA om vi själv är beredda att ta det steget. Steget in i det för oss idag okända.

Ta en titt på alla de förändringar du redan valt att göra. Var någon av dessa förändringar farliga när de väl blev genomförda eller var det helt enkelt så att samtliga förändringar skapade ett större lugn inom dig?

Du kan därför välja att även se den möjligheten i detta för dig just nu lite inom dig pirriga tillstånd av vad är det egentligen jag är så rädd för?

För rädsla är alltid i grund och botten enbart avsaknaden av ett mer expanderat tillstånd där du vet att det egentligen inte alls var farligt. Jag bara trodde det eftersom jag befann mig i ett mindre expanderat tillstånd.

Det är när ditt medvetande växer och expanderar som gamla rädslor inte längre klarar av att klammra sig fast.

Det är då du blir fri, eftersom rädslan inte klarar av att leva i frihet.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Annons:
målle
11/21/12, 10:22 AM
#175

Jag blir smått frustrerad när jag läser alla er andras insikter och mönster! Ser jag inte mina egna mönster? Är jag blind för mina egna mönster och insikter?! Jag minns inte mina drömmar särskilt ofta och minns jag de kan jag inte se "svaret" i de! Denna veckan är jag visserligen inte med men jag har ju varit med tidigare veckor och jag ska medverka i sista veckan som Kent erbjuder, men då vill jag ha förmågan att själv SE och FÖRSTÅ de svar som kommer till mig!

Hur ska jag göra? Hur ska jag fokusera? Hur ska jag ställa frågan? Hur ska jag fokusera på det jag vill fokusera på? Jag vet inte alls hur jag ska gå tillväga för att reda ut allt!

crinalina
11/21/12, 2:02 PM
#176

målle!!! Jag har varit med nu i en och en halv månad och jag har fortfarande inte ens en minuts minne av en endaste dröm. Jag vet inte om jag drömmer eller inte, och det spelar ingen som helst roll. Du försöker för mycket, letar för mycket. Slappna och lita på att det funkar. Det som sker det sker och det som inte sker det sker inte. Sluta fundera på vad du ska fokusera på, du behöver inte ställa frågor, och du behöver inte gå tillväga på något vis alls. Det enda du behöver göra är att slappna av och låta det vara.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
11/21/12, 7:08 PM
#177

Idag bearbetar jag temat AVUNDSJUKA i varenda liten vrå inom mig känns det som. Mkt intressant…hoppas verkligen att jag lyckas lösa på blockeringar som jag uppenbarligen har, för där jag sitter fast nu vill jag inte stanna,, hujeada migSkrattande

målle
11/21/12, 7:25 PM
#178

crinalina - åååh jag vet, men jag kan inte! Jag kan inte slappna av!! Jag är helt av banan och herregud vad jag försöker att komma rätt! Jag försöker alldeles för mkt, precis som du säger..!

snoflinga
11/21/12, 9:21 PM
#179

Målle: Kan du inte ge dig hän åt något annat och sluta tänka på vad du förväntar dig? Glöm allt som heter ABC och bara gör något kreativt i stället. Du är ju med i ABC i alla fall. DU behöver inte göra något, det är inte DU som gör ABC, ABC kommer till dig.

Försök göra något som du verkligen älskar och trivs med, så ska du se att det andra löser sig av sig självt Kyss Byt fokus, titta på en snyftig film, lyssna på vacker musik eller, om du gillar att skapa, måla eller gör något med kroppen/händerna.

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

Otroulig
11/21/12, 9:28 PM
#180

Haha snoflinga, nu garvar jag. Har du hittat till vår underbara Law of Atteaction sida? Du skulle känna dig hemma där!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
11/21/12, 9:29 PM
#181

Jag tänkte precis din tanke Otroulig! :)


Annons:
snoflinga
11/21/12, 9:32 PM
#182

Nej, det har jag inte :) Får väl kika in Oskyldig Här finns ju så många forum att jag blivit alldeles snurrig i huvudet och valt att bara kika på Healingsidan Flört

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

allhealing
11/21/12, 10:19 PM
#183

#175 målle,

Ingens resa är den andra lik. Vi är alla unika individer. Det är det som är själva grejen. Det existerar inget exakt facit som går att tillämpa på samtliga individer. Skräddarsydda lösningar är den enda vägen som existerar.

Sök därför inte efter ditt svar i andras lösningar. Ta de delar du gillar och släpp resten. På så sätt omskapar du det recept du burit inom dig. På så sätt tar du bort gamla ingredienser och ersätter dom med nya som du gillar.

Att bära på gamla recept, ofta inte ens skapade av oss själva utan stället inlånade av oss från vår omgivning, har en förmåga att skapa frustration och känslan av att det här är inte jag.

Gillar du inte ett beteende du lärt dig utföra gång på gång. Sluta då upp med beteendet. Det är bara du och ingen annan som kan ta det definitiva beslutet.

Går man under många år omkring med dessa inprogrammerade beteenden inom sig är det inte lätt att känna igen sig när andra beskriver hur väl de lyckas med sin egen unika omvandling och förändring av sin tillvaro. Helt enkelt för att du inte ens är medveten om många av de beteenden du hela tiden utspelar i ditt liv.

Det är därför viktigt att förstå att det du bär med dig är unikt för dig. Ingen annan har haft eller kommer någonsin att ha din historia att berätta.

Välj därför först att inse att det är här du står idag. Idag befinner du dig just i detta läge.

Kanske dömer du dig själv när du står där. Att döma är även det ett inlärt beteende. Beteenden kan förändras. Men det är bara du som kan uppnå den förändringen.

Ställ dig därför frågan. Bär jag på beteenden jag inte längre är gynnad av, om önskan om framtiden är att leva ett mer friktionsfritt liv med min omgivning? Där jag med friktion menar behovet av att få uppleva det som sker när två parter samtidigt har behovet av att gå vinnande ur en diskussion? Detta beteende bottnar alltid i rädslan av att inte bli sedd.

All form av rädsla bottnar alltid i rädslan av att tappa kontrollen. Där kontroll är den förståelse vänster hjärnhalva ger oss när den presenterar sin bild av hur verkligen ser ut när den presenteras för oss genom våra fem sinnen.

Rädsla uppstår när vi saknar ett större seende som når bortom våra fem sinnen och därför begränsar upplevelsen av oss själva inom dessa till synes verkliga gränser.

Om du kunde förändra din vardag. Vad skulle du förändra då? Det är sådana frågor du ska ställa till dig själv när du som relativt ny på det här området startar din inre resa mot ett för dig friare sätt att möta livet på.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

målle
11/22/12, 2:47 PM
#184

Tack Kent! Jag ska försöka att inte glömma bort detta du skrivit och försöka jobba på mig själv.

snoflinga
11/23/12, 7:22 PM
#185

Behöver skriva av mig men vet inte vad jag ska skriva. Det är en förändring som pågår, fast egentligen har den varit på gång hela mitt liv… Jag får en känsla jag inte förstår, den slog omkull mig häromdagen och nu idag kände jag den en stund igen. Det är så svårt, samtidigt som jag vet att jag har en trygghet inuti mig, är det som att allting är kaos runtomkring. Kanske är det så att för att ha en trygghet innerst inne måste det vara kaos runtomkring? Ju mer kaos desto starkare trygghet?

Gamla minnen ploppar fortfarande upp också, och gamla känslor som jag glömt hur de kändes.

Musiken gör mig glad och lycklig, och jag är så glad att jag fick insikten att se till att lyssna på det jag vill och behöver.

Är skönt att jag också kunnat släppa min längtan till helgen/fredagarna. Veckodagarna har lite förlorat betydelsen, jag är här och nu och om det är måndag eller lördag spelar ingen roll.

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

KanKan
11/24/12, 10:31 PM
#186

Hej Kent!

När kommer du att köra nästa omgång?

allhealing
11/24/12, 10:51 PM
#187

Hej KanKan,

du kan vara med nästa vecka. Anmäl dig senast söndag midnatt om du önskar vara med.

Logga in på min hemsida och anmäl dig för en gratis vecka. Ange Koden HEALING iFokus i meddelanderutan för att delta utan kostnad.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

målle
11/25/12, 11:19 AM
#188

Nu har jag bokat upp mig för sista veckan! Nu ska det ske förändringar! Skrattande

Annons:
KanKan
11/25/12, 4:05 PM
#189

Tack!!Jag har bokat och märkt med Healing i fokus./Karin

linbam
11/25/12, 4:30 PM
#190

Har bokat en tig för imorgon via hemsidan,men jag va för ivrig o glömde skriva Healing i fokus som meddelande,,ooops

Mvh Linda

Glad

myrran69
11/25/12, 5:11 PM
#191

Har bokat in mig sista veckan nu också…..

Idag har varit en vidrig dag med mycket lidande…ena stunden mår jag superdåligt ett tag, för att sen må superbra … det finns ingen balans…det är som en vågskål som är överfull på antingen ena sidan eller andra sidan. Inget mellanläge. Men jag stannar i de känslorna som kommer upp och accepterar.

[NeferNefer]
11/25/12, 5:17 PM
#192

Jag har också bokat in mig för sista veckan. Jag har drömt massor, men efter första nattens drömmar minns jag inte längre drömmarna. Det känns dock som att det händer mycket med mig.

Ila
11/25/12, 7:55 PM
#193

Har också bokat in mig för sista veckan. Känner mig lugnare i sinnet, så något har säkert hänt, men vet inte exakt vad, men har fått en annan sorts ro i kropp och sinne. Är glad och tacksam Kent för att du tagit dig tid och hälper oss alla. Skrattande

[NeferNefer]
11/25/12, 7:57 PM
#194

Jag är också mycket tacksam Glad

Miwis
11/25/12, 10:06 PM
#195

Jag har också bokat in mig för nästa vecka! Tack så jätte mycket! Glad

Annons:
Sess1
11/25/12, 11:45 PM
#196

Jag har också gjort en bokning för nästa vecka.

Något händer men jag är inte säker på vad det är.

Ena dagen är en salig röra och jag har lätt till gråten, jag behöver inte ens vara ledsen utan tårarna trillar ändå. Nästa dag kan vara så lugn och balanserad och nästan inget kan rubba mig.

Drömmer gör jag en hel del, vaknar och tänker att det där måste jag komma ihåg. men när jag vaknar nästa gång är det bara fragment jag kommer ihåg. Jag vaknar också många gånger varje natt. En natt var det 02.22, 03.33 och 04.44.

Tack för att du ger oss möjligheten att jobba med oss själva Kent.Glad

målle
11/26/12, 3:40 PM
#197

Jag bestämde att jag ska ha kl 02:00 som "min tid" för ABC'n och nu har jag gått in för att släppa ut allt jag inte vill ha kvar, alla dåliga invanda mönster etc ska bort nu! Vaknade inatt (tittade aldrig på kl fast jag tänkte att jag skulle göra det) och var liksom lite orolig i sömnen, det värker liksom i lederna typ och ryggen, om det har med ABC'n att göra eller ej vet jag inte men min tanke är att jag ska vara en ny, frisk och fräsch person utan invanda mönster etc från andra (framförallt mina farföräldrar tydligen som Kent förklarat för mig att jag har..) när denna veckas ABC är över! Jag vet att jag drömde mkt inatt, men minns knappt något av det..men det gör inget! Skrattande

Otroulig
11/27/12, 7:54 AM
#198

Jag måste bara berätta om min morgon! Vaknade av drömmar där jag helt ändrat värderingar om saker. Jag tyckte det var opassande att dricka vin i barns sällskap, jag mådde fysiskt illa av skinnkläder, jag kände sympati för min chef, det var helt plötsligt ok att mun hund sov i sängen. Jag känner mej helt pånyttfödd, som om NU börjar del två av mitt liv och det är helt nytt och jag kan skapa det som jag vill. Fantastiskt, hoppas detta håller i sig! Kent tack för att du medverkat i detta!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

crinalina
11/27/12, 1:21 PM
#199

Jag har sovit under de senaste veckornas ABC och det har funkat kanonbra för mig. Inatt var jag dock vaken och valde att aktivt välja tanke efter tanke som jag ville bli av med. Idag kan jag inte ens komma ihåg vilka tankarna var, jag hittar dem liksom inte. Detta är tankar som, vissa av dem, jag burit med mig i större delen av mitt liv. Jag vet att de funnits där, men de finns inte där längre. Det är lite som ett tomrum, men inte på ett dåligt sätt utan på ett bra sätt.

Tack så jättemycket Kent för hjälpen!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

målle
11/27/12, 5:45 PM
#200

Jag vaknade inatt igen, även denna gång tänkte jag att jag skulle kolla vad klockan var men det blev inte av inatt heller. Jag tror inte att jag ska kolla vad klockan är, så vaknar jag inatt låter jag nog bli.

Jag känner mig lite trött, och ena stunden mår jag toppen, andra stunden känner jag mig nere, ena stunden glad, andra ledsen och lättstött, ena stunden vågar jag inte säga vad jag vill säga, andra vågar jag säga precis vad jag vill ha sagt. Ett svagt illamående och en liten huvudvärk ligger och skymtar i bakgrunden, känns även som en förkylning är på G. Om allt detta har med ABC eller ej att göra spelar ingen roll för jag ser det allt som förändringar och det är det jag är ute efter! Så denna gången accepterar jag ALLT som sker inom och runtomkring mig och låter det ske som det sker!

crinalina
11/27/12, 7:45 PM
#201

målle, jag mår exakt likadant!! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

målle
11/28/12, 8:59 AM
#202

crinalina - Intressant! Skrattande Jag vaknade såklart inatt igen, kollade inte vad klockan var. Jag konstaterade bara att natten var låååååång och liksom "rörig" precis som föregående nätter. Minns inga drömmar och bortsett från att vakna på det sätt jag gör mitt i natten är sömnen bra, jag somnar bra och sover bra ändå.

Annons:
Otroulig
11/28/12, 10:57 AM
#203

Hmm, sista dagarna retar jag mej på folk och är fördömande, det tycker jag INTE om. Tydligen nåt jag ska jobba med. .. Vill verkligen inte vara sån :(

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
11/28/12, 11:22 AM
#204

Inatt hade jag en härlig stark dröm. Jag körde bil och bromsen var trasig, det gick i väldans fart framåt och jag var så trött så att ögonen for igen hela tiden så att jag inte kunde fokusera på att styra. Jag tänkte, ok, det här klarar jag inte, jag släpper, det får gå som det går. Jag ställde in mig på att snart krockar jag och dör men det är ok, jag är lugn i det. Och så somnade jag in ( i drömmen) och när jag vaknade efter ett tag så FLÖG bilen bland molnenGlad!

En underbar dröm om att släppa kontrollen och rädslor och att när man ger upp helhjärtat så finner man himmelriketFlört

[NeferNefer]
11/28/12, 12:51 PM
#205

Jag drömde en mycket störande dröm i natt. Jag hade min lilla baby i en korg och gick runt med korgen på stan. Så kom ett ex gående (jag har inte sett honom på säkert 15 år nu), och han sa att han skulle hjälpa mig med korgen. Så vände han den upp och ner så min baby for i gatan! Stackars bebis, han slog upp ett stort jack i huvudet och verkade ha fått hjärnskakning. Exet sa att han trodde att det var korgen som var det viktiga, inte bebisen. Så ville jag åka till sjukhuset med min lilla, men kunde inte komma dit själv och ingen annan tyckte att det var speciellt viktigt så jag fick ingen hjälp. Inte ens min man tyckte att det var något att bråka om. Gah! Det här får jag fundera över … om det är så att det är något som är jätteviktigt och måste fixas, men bara jag ser det och ingen lyssnar? Men jag begriper inte vad det skulle vara i så fall.

målle
11/28/12, 12:56 PM
#206

Szirius - häftig dröm och så sann! Coolt!

lizaohman
11/28/12, 1:14 PM
#207

NeferNefer: tänker osökt att det är Innehållet som är viktigt, inte Skalet. Människan?

Otroulig
11/28/12, 1:18 PM
#208

Szirius, precis såna drömmar hade jag för nåt år sen, fast jag kom aldrig upp bland molnen:) kul. Härlig dröm!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[NeferNefer]
11/28/12, 1:21 PM
#209

lizaohman: kanske det, kanske. Ah, kanske att vi fokuserar så mycket på det yttre att vi glömmer det inre? Kan det vara nåt sånt? Hmm…

Annons:
allhealing
11/30/12, 10:37 PM
#210

Då vill jag tacka alla som varit med och provat på ABC - Alignment By choice sedan två månader tillbaka.

Jag hoppas att ni haft en trivsam upplevelse och att ni förstått att det ibland under resans gång kan gunga extra rejält i de lagrade minnen vi bär inom oss och som flyter upp till ytan för beskådning när minnet ska bearbetas och förhoppningsvis även ankra loss från minnet när så sker.

Sista dagen för de som bokat den här veckan får avrunda det hela och slutar vid midnatt till måndag.

Önskar ni fortsätta framöver kan ni kontakta mig för att få en generös iFokus rabatt eftersom ni varit så generösa med er feedback till alla läsarna.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

crinalina
11/30/12, 10:49 PM
#211

Jättestort TACK till dig Kent! Jag har sedan jag påbörjade denna ABC-healing med dig funnit ett djupt inre lugn, en harmoni och trygghet rotad i mitt inre. Det är något jag jobbat med större delen av mitt liv för att hitta och nu med din hjälp så har jag hittat hit. Jag har löst upp upp många knutar och ändrat en mängd olika tankesätt om en mängd olika saker.

Återigen, ett mycket stort TACK för din hjälp! Det är guld värt! Du är guld värd för din generositet! ♥

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Indiania
11/30/12, 11:00 PM
#212

Tack fina Kent! Det har hänt en hel del med mig efter dessa veckor! KyssDet är som jag känner mig starkare och gladare, tassar inte på tå längre.

Nu passar jag på att påminna dig om att jag bokat och betalt två veckor extre som jag ser fram emot!

" Var nära naturen - var när dig själv "

szirius
11/30/12, 11:16 PM
#213

Jag är fortfarande, eller snarare åter igen, extremt svajig i humöret men ser på det som att det helt enkelt är gamla tankesätt och mönster som kommer upp och nu har jag sagt ja till att möta det, så det finns inga skyddsglasögonFlört. Att möta saker man tryckt ner är spännande och skrämmande men jag är fast besluten att rida ut den här stormen - som ju också innehåller många, om dock korta, stunder i total frid . Det kommer upp saker på löpande band och jag har fullt upp med att omvärdera och hitta nya vägar att tänka och känna.

Jag känner väldigt tydligt att en boll satts i rörelse och jag kommer nog "renovera om"  under en tid framöverGlad

Jag är så tacksam för din hjälp Kent!Kyss

[NeferNefer]
12/1/12, 11:51 AM
#214

Jag känner mig mer stabil Glad Tusen tack!!!

[GunillaF]
12/1/12, 12:15 PM
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: