Annons:
Etikettdjurkommunikation
Läst 851 ggr
caarolinesjolander
2012-06-24 08:20

Melvin är borta!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag behöver verkligen hjälp. Jag var ute och gick med min katt Melvin i koppel då vi är på vårat landställe och han inte får gå lös här. Han smet ifrån mig och vi har varit ute och letat i skogarna i flera timmar utan resultat.  Det närmar sig 10 timmar nu sedan han försvann och vi vet inte vad vi ska göra. Det är olikt honom att inte komma tillbaka. Han borde hitta hem. Vi är oroliga att han fastnat med kopplet någonstas, men vi har letat så mycket så vi tycker vi borde ha hittat eller hört honom då.

Snälla hjälp!!

Tack på förhand.

Annons:
hairballs
2012-06-24 08:25
#1

Hoppas att han kommit hem igen men har han inte det så skriv på kattpolisen och hittekatter också.

Carlo
2012-06-24 11:15
#2

Vill även tipsa om att Övernaturligt.ifokus har en "hitta" tråd. De hjälpte mig att hitta min stulna moped.

Hälsningar,
Carlo
Följ mig på instagram: andrethenoble
Medarbetare på choklad.ifokus.seblodgivning.ifokus


caarolinesjolander
2012-06-24 20:10
#3

Tusen tack!

Carlo
2012-06-24 21:48
#4

#3 Ingen fara, håller tummarna! Glad

Hälsningar,
Carlo
Följ mig på instagram: andrethenoble
Medarbetare på choklad.ifokus.seblodgivning.ifokus


[wolfheike]
2012-06-25 10:38
#5

Hoppas att Melvin redan hittat hem igen men min första känsla innan jag ens läst att det var på erat lantställe är en röd mindre byggnad,antingen ett uthus eller en stuga.Stugan har en stengrund,såna där större gammaldags stenblock som man byggde med förr.

Det känns också som han blivit skrämd och därför håller sig undan.Kan vara en fiskmås som blev för närgången och finns där i närheten en sjö tror jag denna stuga/uthus inte ligger långt från sjön.

Har katter själv och tyvärr rör dom på sig så dom är inte lätta att spåra men har han kopplet kvar på sig kan detta ha fastnat och därför tar han sig inte fram.

Prova att kolla under grunder på småhus/stugor och den färg jag får upp är röd men kolla även andra färger och gå inte nitiskt på att det måste vara rött.En jordkällare finns inte långt ifrån en sån där det växer gräs över  och hoppas hoppas han redan är tillrätta eller hittar hem snart igen.Håller alla tummar och tår att han kommer tillbaka.

Skogshumblan
2012-06-25 14:02
#6

Jag delar Wolfens uppfattning om att han blivit/ är skrämd och trycker någonstans. Jag har inte vetat skriva och ge er flrhoppningar men allt kommer gå bra om ni kan ta det lugnt och inte skärrar honom med ert letande om du ursäktar min uppriktighet. Var lugna och försiktiga när ni letar:)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Andina
2012-06-25 16:44
#7

Jag får bara en känsla av att han gömmer sig någonstans. Men jag hoppas att ni hittar honom snart eftersom han fortfarande har kopplet efter sig.

Så jag håller med Skogshumblan, sök honom med lugn röst och försiktigt, för att inte stressa upp honom när han hör er. Dessutom har ni lättare att höra om han svarar, om ni själva kan hålla er lugna. (Men jag vet, det är svårt - fast ibland nödvändigt…)

Håller alla tummarna för att han kommer hem vilken minut som helst nu!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Upp till toppen
Annons: